Kallt väder-Varma kläder
Nyligen frågade jag Helena Hagestad, Helenaf76, om hon kunde sticka en tröja till mina katter. Jag har köpt en som egentligen är till en liten hund och den passar på alla sätt utom att den är för stor runt kroppen vilket medför att katten lätt tar sig ur den om den vill. Idag fick jag två fina tröjor på posten och jag måste bara visa upp dem här. Visst är de fina!
Obi och Tuss tittade förundrat på Boyan och Sigge och undrade nog vad som var på gång.
Nu är det inte så att jag håller på att klä ut mina katter i tid och otid, men när det är kallt på vintern och man av nån anledning måste ge sig ut med katterna så tycker jag att en tröja kan hjälpa till bra med att hålla katten varm.
Första bilden är ju helt underbar 
Jättefina tröjor och vad praktiskt att ha nu på vintern om man måste ut och åka.
Tar Helena emot fler beställningar måntro?
Guri så fine begge to
Utrolig flotte gensere de har fått seg.
Helena du er superflink!
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Det är roligt att se och läsa att tröjorna uppskattas :-) Och att se vackra katter ikläda dem är en fröjd för ögat <3
#1 Det gör hon 
Du är duktig du, Helena! Tröjorna ser verkligen fina ut. Komplimang till Liljekattens för bild nr 1- ljusblått var riktigt läckert på en röd fin gosse. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Obi tror nok at de skal på motevisning uten han 
#4 Hahaha, Tack du, Sigge är en riktig teaterapa som gärna visar upp sig. Här fick han till en riktigt bra stil. 
#5 Ja, han kanske blev lite avundsjuk. 

Åhh, vad fint!
Kanske man borde beställa till en frusen Naggis! Hon är ju så liten så hon tar sig ur de flesta kläder=/
Vad tar du för en tröja Helenaf76?
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

Så himla super läckra!!
Har letat hundtcke till Blåsan men inget passat. Hon e ju ofta me mig i stallet.
Kjempefine! Kanskje jeg skal finne strikkepinner og garn? Det er nok mange her som godt kunne tenkt seg en ullgenser 
Jättebra, och fina tröjor
Vart beställer man??

#10 Hos Helenaf67. Ställ dig i kö. 

Gud så söta.. sånna där tröjor hade vi på våra toypudlar när jag var liten.. mysigt det ser ut

Gu så fina de är i sina nya tröjor!!
Sigge ser lite ut som en brottare på 1:a kortet.
Otto skulle nog vilja ha en. Den lilla rackaren trycker mot elementen hela tiden.

Jätte fina 
Jättefina!
Både tröjjor och katter.
Teaterapan Otto hade säkert gillat en sådan. 
/Elisa

Tack för alla fina ord om tröjorna 
#7 Jag tar 130 kr + frakt för tröjorna

De gensere så jo bare supergode å varme ut. Jeg kan ikke strikke jeg. Godt jeg har Pernille-)
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
#17 Superfin den også! Blir så misunnelig på mennesker som kan strikke jeg.
Helt greit slik du skriver det Helena
Her har jeg klipt ut fra hva vi skriver under "ved annonsering" angående hobby.
Inlägg i kategorin hobby:
Här visar du upp ditt pyssel eller tipsar om bra kattprylar. Skriv gärna ut kontaktinformation, om du exempelvis syr upp burinredning och myntamöss på beställning.
Det du annonserar om ska vara kattrelaterat och på hobbynivå.
Nu finns det "stickcaféer" lite här och där och man kan gå på kurs och lära sig om man vill.
Synd att det inte finns nåt sånt café i Västra Kulltorp. Jag skulle verkligen vilja lära mej att sticka. Jag får väl kolla med Studieförbundet eller nåt.
Förresten, Helena kanske kan anordna "Så här stickar du fina kattkoftor"-kurs. JA!

Viljan kanske finns men tiden….. Bra å kunna sponsra nån som e duktig å kanske har den tiden el tycker det är roligt. 

Vilka underbara tröjor!
Och vad fina katterna är i dem
Nu bor jag ju i en lägenhet som är supervarm, när mamma kommer hit från sin villa så säger hon: Usch, för varmt , men mina katter stormtrivs precis som jag. Lite löneförmån kanske man kan tro när man jobbar på ett kraftvärmeverk
Men på jobbet där är det svinkallt, då hade tom jag ibland behövt en sån fin stickad tröja!
Sen finns det instruktionsfilmer på internet har jag sett.
Jag skulle vilja beställa en till en av mina "kattungar". Mathildas helbror här nere i Skåne, går ut om dagarna. Vi har tittat på täcke till honom, men inte hittat något bra.
Han är chokladtabby och vill ha någon passande färg. Kanske chokladbrunt?
Men min fråga är: går det möjligen att fodra med tunn fleece? Detta kan jag ju göra själv, om tröjan är något större än vad den ska vara.
Mazarin/Milou är medelstor och väger runt 5 kg. Har du tid eller är du fullbokad? 

#25 Det ska nog gå att ordna, har ett par innan bara att sticka så det tar några dagar innanjag kan börja. Är dock inte så bra på att sy
men jag stickar gärna tröjan. Du kan väl be att de mäter längden på ryggen från skulderbladen till svansroten ungefär.
#26 Toppen! Det ska jag göra. 

Herregud så söta!!!
Om man bara var duktig på att sticka…..
Sabina Linder.
#21 Ja det var en topp idé!
Kanskje Helena kan lære bort hvordan man strikker slik at man ikke ender opp med så stramt at man må slite som en gal for å få masken over på andre pinnen 

Du får se till att inte hålla så hårt i garnet när du stickar, då blir det lösare. Och så kan du prova att byta till större stickor, det kan också fungera. Lycka till!
Jammen det blir slik av seg selv
Og her i huset eksisterer det kun ett sett strikkepinner.
Jeg skal prøve å holde løsere i garnet sånn at jeg ikke får helt krampe
også får jeg satse på en mus alá Line.

Vilka fina bilder och tröjor!

Nu har jag oxå beställt en till frusna Otto. Hoppas han gillar den:)
For de som kan strikke, finner dere oppskrifter på gensere til hund. De kan lett modifiseres til å passe katter ogaå 
Oppskriftene er på 11 forskjellige språk, og de har strikkeskole for de som ønsker det!
http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php
Jeg har begynt å strikke gensere til de 3 jentene som skal flytte snart, satser på at guttene også skal få gensere og at de skal være ferdige til alle 5 før vi drar til veterinæren i neste uke for den siste vaksina og id-chip
#34 Oj så mange flotte oppskrifter. Tusen takk 

Så fin du ble Otto!
Snygg Otto. 
/Elisa
Så fina de är i sina stickade tröjor! 
#34 Tack för tipset! Har funderat på att ta upp stickningen igen, och då finns det ju inget bättre tillfälle än att hjälpa en frusen katt. 

Vackra underbara Otto! Så fin du är i tröjan
<3
#36 & 38 Vad snygg han blev! Han blev nästan lika stiligt som Sigge i ljusblått. 

Urtjusiga katter!!!
Jag har köpt ett antal jackor och tröjor för hund och de sitter sådär bra. I vinter offrade jag istället några av husses raggsockor som fick virkade kanter (så att de inte skulle repa upp sig där jag klippt). Det funkar väldigt bra men är inte alls så snygga som det här. De var verkligen stiligt! Jag började själv sticka igår kväll och kom inte isäng förrän kl. var över 3 på natten. Tiden går fort när man har roligt. Får se om jag lyckas lika bra. Annars lägger jag in en beställning.
Tack för inspirationen!!!
#42 Glöm inte att ta bilder och lägg in här när du är klar. Vi är nyfikna! 

Ska bli 
Har fått bra tips här om vad man ska göra för att katterna inte ska bli statiska i pälsen. Så, jag ska till stan och köpa mjukt bomullsgarn tänkte jag.
#36 Så fin du var Otto 
#42 Lykke til. Skal bli spennende å se resultatet.