Siames iFokus

Siames

Etikettomröstning
Läst 1912 ggr
Liljekatten
0

Lättsålda färger

Denna fråga riktar sig främst till uppfödare.

Vilka färger på siames/orientalkattungar tycker ni är lättast att få sålda. Nu gäller det väl först och främst de som säljs till sällskap. Är det lättast att sälja brunmaskade siameser och svarta orientaler? Hur upplever ni detta?

Har alltid hört att solida bruna och blå siameser är mest lättsålda och röda och sköldpaddor svårast, men har själv suttit kvar med bruna och blå längst. Tabby har varit lättsålda också.

Kul att höra vad ni andra tycker.

MalinL
0

Jag tycker de röd och crememakskade varianthanarna jag haft varit mest svårsålda. Övelag vill folk helst ha honor tycker jag.

alltidsiames
0

Tyckte det verkade som om folk som inte sett siameser innan och inte visste att det fanns olika färger tyckte att choklad såg bleka och dassiga ut.

CoralReefs
0

Creme och rött har alltid gått åt här=)

namsooks
0

De flesta som ringt hit som varit intresserade av enbart sällskapskatter har frågat efter de classiska färgerna, så som brun/blå/chokladmaskat.

Men pratar man mer så spelar det oftast ingen roll, tempramentet är det som avgör!

Liljekatten
0

#1 Menar du att det är lättare överlag att sälja honor eller just de röda/creme? Här har jag inte märkt att honor varit lättare eller svårare att sälja. Ganska lika faktiskt.

#3 Före de bruna och blå?

MalinL
0

#5 hmm jag menar att de flesta som hört av sig till mig oftast vill ha honor och att de kattungarna som varit mest svårsålda har varit varianthanar i färgerna rött och creme. Flört

Attacks
0

Jeg har ikke hatt de store problemene blandt kosekatt kjøperene etter jeg fikk meg kameraGlad

Men,det er utrolig mange som ikke vet der finnes andre farger enn SIA n blandet siameserene feks.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Liljekatten
0

#6 Okey, jag är lite trög ikväll. Vi skyller på den sena timmen. Skrattande

Jag har själv aldrig haft röda/creme eller sköldpaddsmaskade så det är lite därför jag undrar. Jag har ju däremot hört att tabby ska vara svårare att bli av med, men här har de gått först. Det är så olika.

[lisme]
0

De fleste av de vi har hatt kontakt med vil helst ha solid brunmasket eller blå - nesten til nød. Jenter er definitivt mest populære men de må ikke være skilpadder. Røde varianthanner og mørke skilpaddejenter (uavhengig av om de er varianter eller  balinesere)med mye rødt er vanskeligst å selge her hos oss. Dette siste kullet som var et korthårskull var et helt spesielt kull å selge, da var det ikke mye snakk om farger eller om det var skilpadder. De forsvant i et poff alle sammen og til den datoen vi hadde satt. Det virker som om korthår er enklere å selge enn langhår og varianter

CoralReefs
0

#5 Japp! Jag har haft folk som kommit för att titta på en brun eller blå men tagit den som är röd eller creme. Har hört att dom röda/creme skall vara svårast men här har det otroligt nog varit tvärtom.

Flickor eller pojkar spelar ingen roll. Ibland är det mest efterfrågan på flickor och ibland pojkar beroende på vem som köper och vad dom skall ha katten till.