Siames iFokus

Siames

Etikett: tillsalu
Läst 2036 ggr
Elegantangel
0

Två brunmaskade siameskillar söker nya hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

S*Elegant Angel´s Dallas & S*Elegant Angels Double D söker nya hem!

De är flyttklara den 20/1 och de finns utanför Ljungbyhed i skåne.

Far CH S*Hi Tor´s Ouzo of Lili SIA d21 

Mor S*Jamboree´s Zambia SIA n 

Dallas och Double D är två mycket stora kattungar de väger redan 1800g utan att vara fetaGlad.

De busar och flänger runt så som små siameser skall göra och när de busat klart somnar de i en hög antingen tillsammans eller i mäniskornas knä. Mamma Zambia är mycket mån om sina bebisar och ser det som självklart att de skall få snutta tutte om de så önskar.

Elegantangel
0

Double D 

Föregående bild är på Dallas

Elegantangel
0

…och en gruppbild där mamma och syster är med

kalindas
0

Fina alla bebisarna!

/Elisa

Juliette-
0

Gud så fin kull och härliga stora grova grabbar MUMS.. Dom hittar nog hem i ett naffs

Elegantangel
0

Tack!

Jag hoppas på det, men jag skulle inte ha något emot att behålla Dallas men man kan ju inte ha hur många katter som helst hemmaObestämd

carinbrack
0

Den här tråden borde jag ju inte tittat på, jag ska ju ha en vuxen siames och ingen liten … Dallas suck…

Elegantangel
0

#6 Om du inte bor så långt här ifrån (Ljungbyhed) kan ni komma och titta de har ju storlek som en mycket liten vuxen:) samt att det är lättare att introducera en kattunge om ni redan har en vuxen katt hemma. Vill du se på fler bilder kan du titta på vår hemsida www.elegantangels.dinstudio.se

carinbrack
0

Din frestare! Jag vet precis vad som händer om man åker för att "bara titta" :-) Jag avvaktar lite, jag har tänkt mig en vuxen bl a av ekonomiska orsaker, 6000 är mer än vad jag kan betala för en katt. Men vi får se hur det går med kattjakten, jag vet ju var du finns i alla fall ifall jag inte hittar nån vuxen som passar. Och jag finns ganska nära, jag bor i Lund.

Elegantangel
0

#8 Jag har en idé ring mig på 070 77 120 92 Linda

Helenaf76
0

Underbara bebisar! Kyss

Elegantangel
0

#10 Tack

Siameshona
0

Så fina & kratfulla de är!

Elegantangel
0

Ja det är stora alla tre och det märks särskilt väl kl 4-5 på morgonen när de tycker att det är dags för dagens första race i sängenObestämd.

Vaknade idag med deras favoritleksak brevid mig i sängen Skrattande

cerwinvegas
0

Fy tusan va söta dom är…Kyss

Dallas blev favoriten..

Elegantangel
0

Jo Dallas är en riktig goding på alla sätt och vis. Skrattande

carinbrack
0

min också ;.)

cerwinvegas
0

#16 blev det en av killarna???

carinbrack
0

Vi funderar, är sjukt sugen men undrar om det går att ha en siames som innekatt när man har en bondkatt som går ut ibland (se annat inlägg). Detkänns som att det skulle vara lättare att få en vuxen siames att acceptera en sån deal, men jag vet inte. Ingen annan som haft det på det sättet?

cerwinvegas
0

När Alva min första oriental flyttade hem till oss så fanns det en huskatt i hemmet som var ute.Det påverkade inte Alva alls men det dröjde inte länge förrens en andra oriental flyttade in..dom 2 fann varandra & hade stor glägje av att vara 2.Huskatten däremot tyckte inte det var så kul med orientalerna & var inte på samma nivå som dom när dom tex drog igång i 110..

Så nog tror jag att det skulle fungera att ha en huskatt som är ute & en siames som är inne..men du ska se att du får blodad tand för dessa fantastiska katter & snart kommer nr2..Skrattande

carinbrack
0

#19: Kom Alva till dig som kattunge eller vuxen?

alltidsiames
0

Men utekatten drar ju in mask och fästingar förstås, det får man ju vara beredd på.

cerwinvegas
0

#20 Alva var 4 månader när hon flyttade hem till oss

carinbrack
0

# 21 Det har han inte gjort hittills (jag tvivlar på att det ens finns fästingar i Lunds innerstad) så det är nog ingen fara med det. Men på landet så kan det ju hända (fast löss har jag aldrig sett).

Elegantangel
0

…så var det bara en som söker nytt hem….Skrattande

Lillatassen
0

Kyss *bara dregglar* så söta..

Elegantangel
0

# 25 Det finns fortfarande en av dem kvar som söker nytt hem…Flört