Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 1722 ggr
Nilla
2010-01-17 23:11
0

Katter på blocket.

En liten fråga: när man skummar igenom annonserna på Blocket, ser man titt som tätt katt IV-katter som ska omplaceras/säljas pg a allergi eller ändrade familjeförhållanden. 

Ibland är det utan uppfödarens vetskap och det finns en chans att denne är medlem här. Tycker ni att vi ska hjälpas åt att "hålla koll" på blocket-katterna eller är det att gå till överdrift?

De flesta uppfödare som omplacerar skriver "seriösa" annonser. Och har de annonserat här, så känner man ju igen katten.

När det bara står ett förnamn och ett mobilnummer, känns det lite kymigt. Om någon såg någon av mina katter på blocket, skulle jag vilja veta och ha en chans att hjälpa till med omplaceringen. Eller i allafall få veta, vart katten tar vägen.

Tja, här var en ny annons…

http://www.blocket.se/blekinge/Oriental_25351208.htm?ca=11&w=3

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

[lisme]
2010-01-17 23:18
0

Hvis noen ser annonser der en katt fra vårt oppdrett ønskes omplassert, ville jeg blitt veldig glad for tips om det!

Nilla
2010-01-17 23:23
0

Här är en billig fertil katt, som många säkert vill ha till sin "huskattsavel". Varför kostar han bara 500 kr?

LÄNK

flis
2010-01-17 23:57
0

Jag är inte uppfödare men tycker ändå att det är sorgligt att läsa. Det verkar ibland så enkelt att omplacera för minsta problem. Är det för enkelt att skaffa katt? I synnerhet så kallade "allergikatter". Ska man kanske fråga unga blivande kattägare hur dom har tänkt sig att det ska bli om de väljer att skaffa barn, ev flytt etc… Blir så beklämd.Gråter

Liljekatten
2010-01-18 00:09
0

Jag skulle absolut vilja veta ifall någon av "mina" katter skall omplaceras.

Jag såg också katten i inägg #2 och det är ju så att man undrar ifall de av misstag fick med en nolla för lite. Obestämd

Nilla
2010-01-18 00:11
0

Sedan finns det en 10-årig brunmaskad Siameshane som omplaceras för att husse jobbar för mycket…taskigt. Rynkar på näsan

kalindas
2010-01-18 02:15
0

Tror jag vet vilken katt det är i första annonsen!
Säljaren köpte den katten för bara en kort tid sedan. Känner igen honom på den vita svanstippen! Skrikandes

Ska slänga iväg ett mejl till uppfödaren…

Jag är livrädd varje dag jag kollar på nätet, att någon av "mina" bebisar ska säljas där.
Så ser ni några som stämmer på de katter jag sålt. Tveka inte att höra av er till mej!

Detta är en av orsakerna till att jag är i valet och kvalet om jag ska fortsätta aveln.Obestämd

/Elisa

Nilla
2010-01-18 08:21
0

#6 Jag har redan mailat uppfödaren. Vi tänker nog samma.

Mia-
2010-01-18 10:40
0

De måste ju ha missat en 0 i annonsen i inlägg #2!! Varför skulle de bara ta 500 för en renrasig katt!!! Verkar ju jätte konstigt!

Siameshona
2010-01-18 11:02
0

#6 Lugn. Ottan säljs ej för alla pengar i världen:)

kalindas
2010-01-18 11:23
0

Där är jag lugn sen innan..Flört

/Elisa

Lejonhjarta
2010-01-18 12:36
0

Tror iallafall att människor som ger så pass mkt som man gör för en renrasig katt ändå tänker en gång extra innan dom omplacerar. Värre är det nog med huskatter som man knappt betalat för. Åtminstonde hoppas jag att det är så även om det är hemskt för alla husisar…

Millimina
2010-01-18 14:14
0

#6 Instämmer.

Nu har jag iochförsig bara fått en kull, men OM någon ser/hör vill jag veta på en gång!!! Tror vi alla resonerar så. Hoppas jag i alla fall…