Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 3903 ggr
kalindas
0

Kalindas Elliot

En söt kille med en pussvänlig nos, söker nytt hem.Kyss

/Elisa

Liilu
0

Aww he is so pretty!

Liljekatten
0
MalinL
0

Jättefin! Glad

Juliette-
0

Sötnos.. är det bara han kvar som letar nu Kyss

kalindas
0

Alla är kvar…
Trögt att sälja bebisar i år. Obestämd
Lite synd då deras stamtavla är ganska kul och ovanlig.

/Elisa

Lejonhjarta
0

Han e så himla söt.Kyss

Nebukadnesar
0

NydeligKyss

SacredSouls
0

Kyss Han er nydelig med så fine øyne da.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Siameshona
0

Puss på det lilla svart/vita monstret

Juliette-
0

#5 Jo jag har ju bebisar själv dock är dom bara 5veckor så än oroar jag mig inte och på skogisar är det ju aldrig rusning dock har jag en bokad och en ska titta imorgon få se.. Håller tummarna för dina små

Lillatassen
0

Åh, underbaar <3.. Önskar att jag hade mer plats här hemma.. Kyss

kalindas
0

Till en liten söt hane finns det väl alltid plats. Tänk de fina bebisarna du hade fått…Flört

/Elisa

Lillatassen
0

Haha… åh jag vet.. jag vet.. Jiiises… *räjnar sittplatser som en desperat* Hade han vart en oriental då Kanske sambon hade gått med på en till… *klurar på om man kan LURA honom* ;D

kalindas
0

Han är en Oriental…Flört

/Elisa

Lillatassen
0

Är han? Trodde han var en Seyo… ja.. ehm, hur det nu stavas, vågar inte ens försöka mig på det :D ååh… Hoppas jag får sålt alla mina egna kattungar nu, hade det vart klart så hade man haft det enklare att avgöra hur mkt plats som finns :)

Lejdet
0

Man blir ju väldigt sugen på din SYS-hona… e hon kvar?

kalindas
0

Jo Elaine finns kvar. Glad

/Elisa

Lejdet
0

Har du några nyare/större bilder på henne?

kalindas
0

HÄR är länken till Elaine

/Elisa

Lejdet
0

Jag är såld! Kyss

kalindas
0

Jo hon är söt. Glad

Nackdelen är väl att om ägaren som köper henne (och hennes syskon) och är medlemmar i Sverak. Så får kattungarna RX stamtavla. Detta pga en silver SIA i 4:e generation.
Kattungar efter dem kommer däremot få vanlig stamtavla. Glad

Nackdelen med Elaine är att jag inte är 100% säker ännu att hon inte är silver. Bara 99% säker.Glad
Sen har hon godkänd mängd vitt, fast skulle önska mer. Gissar att hon har ca 25-30% vitt.

Hade nog blivit läckra varianter med din chokladkille. Massa roliga mönster och ev. även färger. Glad

/Elisa

Himmeltinden
0

så vakker

kalindas
0

Du känner kanske för en söt bicolour pojke med rolig stamtavla och bärare på classic tabby…Flört
Tänk vad fint det hade blivit med dina classic och vita honor..Glad

/Elisa

Himmeltinden
0

Hihi… du er litt av en fristerinne må jeg si :) Men om jeg aldri så mye ville og ser at det kunne ha blitt veldig spennende, så har jeg allerede 2 fertile hannkatter i hus. Så det blir nok ikke mulig å ha en 3. i min nå litt for lille leilighet :)  Men vakker er han:)

Lejdet
0

#21 Snälla ring mig och ge mig en lektion i allt det där, jag har försökt läsa mig till så mkt. som jag kan om avel men det där du pratar om nu känns som grekiska för mig…

08-7549802

kalindas
0

Enklare du ringer mej om du är intresserad..Glad

Lättast att mellan 18 o 20 på kvällen.

Info finns på hemsidan: http://kalindas.se

Själv ska jag sova nu. Börjar jobba första passet kl. 6 i morgon.

/Elisa

oscarsine
0

Elliot er en riktig så vakker guttKyss Jeg skulle ønske jeg bare kunne ha gutter her hjemme, og da helst sort-hviteTungan ute

Pernille.

Lejdet
0

Ok jag hör av mig, kanske i morgon kväll om jag har tid. Sov gott!

kalindas
0

Nu är syrrorna tingade och Ellie ska stanna. Men var ska jag bo??

Tröttsamt att söka ny matte att pussa och ligga i knät på!

Se vilken vacker profil jag har! Mamma säger att jag kommer bli en skönhet och jag tror henne! Flört

/Elisa

Juliette-
0

hoppas han finner sin matte snart.. han är grymt söt

Lillatassen
0

Åh, han är bedårande. Drömde om honom inatt, han har fastnat i min hjärna!! :D .. men hur ska man ha en sån läcker okastrerad hane med 2 honor.. *klia skallen*

Jisses, hoppas verkligen att han hittar ett bra hem, kanske kan va en framtida man till någon av mina honor Flört

kalindas
0

Du kan kastrera honom och ha honom som gosekille..Flört

Han är silver så ska inte paras med din siames. Men en dejt med lilla svarta tjejen hade nog blivit fint! Kyss

/Elisa

Himmeltinden
0

Pen…smelter for hans vakre øyner og så liker jeg nesen hans :-D alle mine bico har jo alle rosa snuter hehe… en sjarmklump det der Kyss håper han finner et hjem om ikke lenge.

Lillatassen
0

Åh vore ju synd o skam att kastrera en sådan läckerbit! Förvånad

Nej, inte tänkt para Engla med oriental, men Chimi, våran svarta orientalhona, när hon blivit äldre, där kanske man kunnat få ngt sött med dem två..mmm Kyss

Zandrinos
0

Chimi är knappt 14 veckor och redan bortgiftFörvånadSkrattande

kalindas
0

Elliot är 11 veckor. Så här börjas det i tid..Flört

/Elisa

Siameshona
0

#35 Elliot & hans bror ska tydligen hit….de åker med dig i okt:)

Zandrinos
0

Nu hänger jag inte med….har Elliot en brorTungan ute

Siameshona
0

japp. men han är en ko.Alltså,en sån där stor en

Zandrinos
0

Fattar, fast trögtSkäms

kalindas
0

Skickade en bild på en kalv som likande Otto. Tänkte han kunde bo på Åsa & Anders balkong..Flört

Sen försöker jag lite oskyldigt tvinga dem att köpa Elliot…Oskyldig

/Elisa

Zandrinos
0

#41SkrattandeSkrattande

Siameshona
0

# 41 & #41 tänk en kossa på ballis…jisses

kalindas
0

Kossor är så söta så! När det slickas så är det som en 100ggr stor katt-tunga…Skrattande

Har en tendens att bajsa där de står. Men bajset är vattenlösligt…Flört

/Elisa

Lillatassen
0

#35 Ja, kärleken planeras i GOD tid *hihi*… Skrattande

Lejdet
0

Han är ju så rackarns söt den lille mannen!!

alltidsiames
0

Han kostar ju inte mer än några par skor eller några utekvällar.Kyss

kalindas
0

Lite nya bilder på Elliot.

/Elisa

Liljekatten
0

Han ögon drunknar man nästa i! KyssKyssKyss

cerwinvegas
0

han är såååå snygg den killen…KyssKyssKyss

kalindas
0

Ögonfärgen är så otroligt görn som på bilderna. Det är nästan en skam att behöva kastrera honom. Men han kan inte bo ihop med mamma och syrran annars.
Är i valet och kvalet att sälja honom. Men det måste vara det perfekta hemmet om jag ska klara av det.
För han är en superhärlig katt! Kyss

/Elisa

Juliette-
0

Åh han börjar bli en stor kille ju.. så fin

Nilla
0

Oj, vad han har blivit stor och fin! Glad

Förstår att det är svårt när man haft kattungarna så länge, men jag säger som Hoffens sa till mig när jag ville behålla minst två av mina Ocicat pojkar; "-Se till att få sålt dem! Du kan inte ha så många katter, Nilla! Sätt ut en annons idag! "

Elliot och Ellie förtjänar egna hem, där de kan få basa och du behöver utrymmet och pengarna. (Nu var jag lite hård och grym, men jag måste ju säga så här i efterhand, att Hoffens hade rätt. )

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Corny
0

Det ÄR tråkigt om han ska bli kastrat för han är verkligen superfin! Men jag förstår dig till fullo.

Synd att han inte är långhårig Skrattande

Nilla
0

Aha! Du har bestämt dig för att behålla lilla Ellie. Det hade jag missat, förlåt. Min lupp behöver nog putsas…Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Ellie kommer stanna. Antingen går hon i avel längre fram eller blir hon bortskämd kastrat. Allt beror på mängden katter, om de håller sig friska och ekonomi såklart.

Kruxet att sälja Elliot är att han är den mest sociala katt jag har. Detta gör att människor som kommer hit faktiskt får se att jag äger katter..Flört
Sen är det ju fortfarande osäkert om han smittar. Tror inte att han gör det. Men eftersom jag inte säljer honom som ensamkatt, så får nya ägarna ta en risk och hoppas att det fungerar.
Eller även köpa Odin som sällskapskatt.

Elliot är den katt som inte varit sjuk överhuvudtaget. Tror därför att varken parning eller annan katt borde vara farligt.
För sundare katt är svårt att hitta!

/Elisa

Zandrinos
0

Otroligt fin ögonfärg!!! Hoppas du kan sälja honom till ett fint hem. Lite riskabelt att behålla hanar, man har snart en hög kastrater.

SacredSouls
0

Han er skjønn Kyss

Han burde absolutt fått et par kull etter seg.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lillatassen
0

Han är OTROLIGT läcker.. :P *super dreggel* :)

kalindas
0

Du får väl ta och köpa lillpojken vetja..Flört

/Elisa

Lillatassen
0

#60 Hade seriöst säkert redan vart påväg dit nu om inte Chimi hade börjat med sina konstigheter - att bajsa/kissa ner våra sängar..

Så håller på och försöker vänja bort dem dumheterna från lilla katt-apan här hemma, vet inte om det är ngn slags protest mot ngt hon är sur på, vet inte alls, börjar bli frustrerande. :(

Så man blir inte mindre frustrerad direkt av att man mister sådana här fina chanser till en sån goding pga. detta.

kalindas
0

Hon kanske är på gång att löpa? Då kan de få sådana idéer.
Testa även med Feliway. Funkade på Tula (en kattunge jag sålde) som fick för sig att hon inte litade på någon och blev stressad.

/Elisa

Lillatassen
0

#62 Hon verkar inte vara det minsta stressad när vi får besök, hon är lite som Engla (kanske inte lika extrem som Engla) men nästan så att hon försöker komma in i MUNNEN på folk när hon kelar.. (och då är hon fortfarande inte lika extrem som Engla) Skrattande..  så vet inte om det är det.. Men det med löpningen.. där sa du ngt minsann.. Får väl se om hon börjar att löpa snart då.. börjar bli liiite trött på att tvätta våra täcken, lakan och bäddmadrasser här.

carinbrack
0

Han är så ljuvlig! Och heter samma sak som min son (som också är ljuvlig, fast utan svart prick på näsan).

Siameshona
0

Chimi & Elliot skulle bli ett stiligt parKyss

Lillatassen
0

#65 Håller med dig helt å hållet där, kan inte ens föreställa mig vilka ljuva bebisar det skulle bli mellan dem två Tungan ute *drömmer*

kalindas
0

Japp vackra bebisar hade det blivit..Flört
Fast lite enformig i färger. Svart och Svartsmoke, med eller utan vitt.
Bollarna åker på pojken om ett par veckor. Så då blir det inga bebisar där…Obestämd

/Elisa

Helenaf76
0

Så fin han är Elliot! Kyss