13 uker gamle
rampekatter, de er høyt og lavt og vet veldig godt hva de vil! Ylajali oppfører seg som en liten kanin, hun hopper bortover gulvet og hopper så høyt hun kan opp langs beinet til Finn-Ove eller meg når hun vil opp. Hun er sterk og hopper ganske høyt, over knehøyde er helt vanlig. Og så er hun så søt når hun danser rundt på to bein og hopper gang etter gang for å komme opp. Vel oppe vil hun ned igjen, hun har sjelden tid til å kose. Det er så mye en liten katt skal rekke over! Og fotografering, nei det er ikke noe kjekt for ei lita jente, og hun som var ganske enkel å få bilder av er nå blitt helt umulig. Vi forsøkte å få til strekkebilder av rampegjengen men det ble lite strekk og mye skrekk for Finn-Oves fingre 
Så en prøve på å strekke jenta…..
Men vi gir ikke opp så lett!
*Knask*
Hahhh! Finn-Ove vant - sort of
Bårr er en aktiv krabat, fortsatt litt mindre enn søsknene sine med bryr seg ikke om det. Søsken er til for å angripe og tygge på, mener han. Og har tar dem så hardt at de hyler. Selv tåler han ingenting fra dem før han sutrer, det holder med en liten labb på hodet hans. Han har kuttet ut våtfóret fullstendig det eneste som duger er RC Indoor synes han. "En stor gutt spiser ikke babymat, han spiser voksenmat!"
Bårr
Bårr
Eleseus er en stor gutt som gjerne ligger på lur for å overfalle de andre kattungene eller en stor gutt. Han er lynrask på de små beina sine og har det ganske travelt så det er sjelden han har tid til å kose noe særlig med oss tobente. Han er veldig glad i Ellie og stiller gjerne opp og vasker henne.
Eleseus
Marie er ei skjønn rampejente, som gjerne kommer opp for å få kos. Hun roper og snakker mens hun løper bortover stuegulvet og hopper opp i et fang. Vel oppe i fanget blir hun stille. Hun er superflink til å klatre oppover beina våre, og det går fort! Hun leder an maset for å få noe godt.
Helga er fortsatt ei skikkelig godjente, som nesten alltid oppfører seg pent mot oss. Men hun tar igjen overfor søsknene sine! Da har hun ikke silkehansker på!
Det var en firbent til som gjerne ville bli strukket og tatt bilde av. Ingen katt men er med på katteutstillinger likevel 
Det var en kjempefin bildserie, Lisme! Vilken burrig svans! Hun er nydelig. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Tusen takk Nilla! Ylajali er virkelig fin, men hun hater fotoapparatet. Hun ser alltid rar ut på bildene, vi ser aldri disse uttrykkene hennes til vanlig. Uansett er det spennende etter en fotorunde å se hva vi har fått, noen ganger er det virkelig morsomme bilder 
Så söta!
Ha ha ha! Vad förvånad jag blev när jag fick se hunden! Så söt. Du, lilla Helga är ju en riktig liten pralin…
Du kan skicka henne rekommenderat, så löser jag ut henne på vårt postkontor här nere. 
Vilka fina bilder på era småttingar - och lille hunden på sista bilden! 

Såna sötnosar!!! Jaga vovve- är det bästa som finns eller??
vad fina dom är. Helga är min favorit.
Kjempefine bilder av de skjønne små.
Jeg lo godt av siste bildet 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Ljuvliga! 
Tusen takk alle sammen!
#4 Ja Helga er min favoritt, ikke bare på grunn av utseendet men også fordi hun er så mild og god. Det spørs om du ikke får besøk av ei dame som snapper henne fra deg om jeg sender henne til deg, det er ei som venter veldig på Helga - og Ylajali
Så bra at du ble overrasket! Liker å overraske…. 
#6 Hunden elsker å jage kattene, spesielt Joker da. Og noen av kattene liker å jage Ellie, igjen Joker. Ellie må ha en leke i munnen når hun jager kattene, vet ikke om hun er redd for at fristelsen til å bite skal bli for stor?
Det er ganske livlig her når Ellie jager eller blir jaget, det går fort! Og så bytter de på å jage, Ellie den ene veien, katten (e) den andre veien.
Nydelige, nydelige, nydelige småtroll… og dem er snart flytteklar også…tiden den flyr i en rasende fart….. jojo, bortsett fra at den står helt stille her hos meg, som nå går å venter på småttinger skal bli født..
Bilde av Ellie bare 

Jätte fina

Usch, bebistarmen suger när ja ser sånna goingar!!
Tusen takk! #13 Jeg kjenner også suget etter små kattunger nå når disse er blitt så store
Heldigvis trenger vi ikke å vente så lenge på nye små, uke 6 regner vi med at vi har noen nyfødte varianter og kanskje balinesere!
De 5 i Hamsunkullet har vokst veldig den siste uka, men muskulaturen har ikke klart helt å følge med, så de er blitt veldig tynne. Vi skal fóre dem med kattekraftfór denne siste uka før de reiser. I morgen er det bare ei uke igjen med disse herlige små
Jentene skal ut og fly, guttene skal bare rett bort i veien her. Guttene skal være i fosterhjem hos min søster ei stund fordi de er veldig interesserte i å puppe hos Wen, og det får de ikke lov til. Wen må spare alt til hennes kattunger kommer, derfor skal guttene være ei stund sammen med min søster, hennes datter på 4 år og siameser/huskattblandingen Anubis som var vår første katt sammen. Han flyttet til min søster for 2 år siden, og vi regner med at når han får to store kattunger sammen med seg blir det full fart! Jeg har begynt å strikke gensere til jentene som skal ut på tur sånn at de kan holde varmen bedre. To av genserne er ferdig strikket, har bare å feste tråden igjen. Helgas genser er påbegynt men ikke ferdig.
Bårr
Eleseus
Eleseus
Helga
Marie
Maries genser
Ylajali
Ylajalis genser
Men guuud så fina de är! Helga är ju en alldeles bedårande jente! Og så får de gensers när de flytter. Det kan de behöva, så kallt som det är. Wow, så fint! 
Tusen takk Nilla! De nye eierne til de 3 jentene likte også genserne
Helga er en liten godbit som ligner veldig på sin pappa Raiko

Jätte fina.
Vilken härlig varm tröja! en sån skulle nog mina katter också vilja ha :)
Ungarna är jättefina allihop, men nu har jag hållit på och tittat runt på dem och Eleseus är ju super!

Åh, gullungarna har fått fina tröjor!!
Lekre gensere… hiver inn en bestilling på 7 gensere :) :) :)
hærlige småtroll… fy flate.. blir det ikke fødsel her snart hehe… vil ha småtroll jeg…
Tusen takk for kommentarene om både kattungene og genserne
Gullunger er de alle sammen og da skal de skjemmes litt bort. Så får de nye eierne jobben med å oppdra dem
#18 Vi synes Eleseus er den flotteste gutten vi har lagd her hos Bekmørtnans! Og så er han en goding som liker mye kos 
Så fina! Vad roligt att se hur de krånglar i Finn-Oves händer! Det känner man igen.