Slut på mobbingen..
Det blev till slut ohållbart att ha kvar min stackars underbara Cinzano här hemma för de senaste veckorna har hon blivit anfallen minst 10 ggr per dag av de andra katterna. Hon var full med sår i huvudet.
Alla utom gamle kastraten Rossi har varit så grymt elaka mot henne.
Hon har nu flyttat hem till min son och svärdotter som ensamkatt och verkar trivas utmärkt med det. Hon är som en helt ny katt säger de, kelig, nyfiken och vågar springa runt och leka.
Känns jättebra att hon får det bra hos dom men jag saknar henne ändå oehört för hon är så vacker och snäll.
Så nu har jag bara 4 katter kvar här hemma och det känns att det är en mycket lugnare stämning redan när de inte har henne att reta sig på.
Ska försöka att para henne med Casper så småningom och inte låta henne träffa de andra små bitcharna då.
För övrigt väntar jag med spänning på rosa tuttar hos Iris och Juno som parade sig i julas..

Vad skönt för er att det gick att ordna på så bra vis..jag förstår att du saknar henne men det måste kännas tryggt att hon bor med sonen & svärdottern..
lycka till med rosa tuttar..

Du försökte åtminstone. Men nu vet du att hon har det bra & ni kan dessutom träffas!! Det är ju skönt.
Skönt att hon fick bo hos din son och det går bra! 
Kanske kan de behålla en unge efter henne framöver. Så hon får sällskap.
Har katterna bestämt sig att mobba varandra är det svårt att få det bra. Med tanke på att din tjej var såpass gammal när hon flyttade in. Är det ofta dömt att mislyckas tyvärr..
Mitt lilla tips (uppkommet av egen erfarenhet) är att inte köpa in några honor om du inte måste. Behåll hellre barn och barnbarn av de du har. Ofta fungerar en sådan grupp bättre…
Lycka till med kommande bebisar.
/Elisa

Vad skönt det vart så bra.. jag har en huskatt här hemma som måste ha nytt hem av samma anledning dock har hon inte sår eller så utan dom låter henna oftast göra när hon ligger i sitt älskade köksskåp. Önskar jag hade en i släkten som hade varit lika bra för henne men tyvärr inte.

Tack alla och Kalinda jag borde ha lyssnat på dina råd redan från början, men nu har hon som sagt var ett bra hem där jag kan hälsa på henne så ofta jag vill. De får vara fodervärdar, tänker fortsätta att stå som ägare.
Min son pluggar och är hemma mycket och svärdottern jobbar skift så hon behöver inte vara ensam hemma speciellt mycket.
Hoppas bara att det funkar även sen när de har fått sitt barn. Men det ska väl gå bra, mina barn har haft kattsällskap sen de föddes! Ingen av dem har någon minsta allergi, tror att det beror på det.
Men tomt är det och jag skällde lite på mina katter igår och sa att de var siames-rasister!