Siames iFokus

Siames

Etikett: offtopic
Läst 1020 ggr
Lena
0

Katthemmet Kompis Brandhärjat - Nödläge

På årets första dag nås vi av den tragiska nyheten att Katthemmet Kompis har brunnit ned. Katthemmet ligger i Småländska Nybro och drivs av äkta makarna Maritha och Sonny. Var med och hjälp katthemmet i denna svåra stund!

Det var under nyårsnatten som branden började. Många katter har räddats, några har sprungit till skogs i paniken som utbröt. Det är ingen som i nuläget vet hur många katter som har omkommit. I skrivande stund pågår fortfarande eftersläckningsarbetet. Orsaken till branden är ännu inte klarlagd. Byggnanden som katthemmet är inhyst i tros vara totalförstörd. Förrådet där all kattmat förvarades är också brandhärjat. Katthemmet Kompis är därför i akut behov av kattmat.

Stora rastgården

Mer information finns via denna länk (Hittekatter iFokus)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nilla
0

Usch, det var hemskt tråkigt att läsa. Stackars människor och stackars alla katterna…Gråter

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Brand är min stora skräck. Hoppas att katterna som förvann blir hittade. Hade jag haft råd hade jag utan tvekan sponstrat dem.

/Elisa

tuska
0

Dit får mitt januari bidrag gå.

De behöver både kattmat kattsand toalåderSkrikandes

Nilla
0

Jag ska också sätta in ett litet bidrag så fort det blir vardag.

tuska
0

Det behöver ju inte vara stora summan, alla bäckar små räknas oxå

Nilla
0

#5 Precis. Många slantar små kan bli en stor sedel. Glad

Siameshona
0

Hemskt!! Hoppas de stackarna kommer till rätta igen. Och att eldsjälarna får hjälp att bygga upp nytt.

Emenna
0

Nej usch va hemskt! Hoppas de flesta katterna klarade sej och att de får hjälp att ordna allt!

Rokkur
0

Åhh nejGråter Finns det nåt kontonummer man ska sätta in pengar på? Har dom nånstans att ha de katter som klarade sig?

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

tuska
0

Om någon känner för att hjälpa lite lite så finns det ett låtteri på hittekatter i fokus.

lotterna kostar 20 kr vinsten är en jättefin nyvävd trasmatta. 100 lotter finns det och det blir en liten slant till katthemmet.

kalindas
0

Har inte ens 20kr att erbjuda..Rynkar på näsan

/Elisa

Liljekatten
0

Detta är så hemskt. Gråter Det är bara några mil från där jag bor. De behöver mat, skålar, toalådor, medicin mm så jag ska se vad jag kan bidra med. Ni som inte bor så nära kan ju bidra med en liten peng om ni vill och deras plusgironummer är  35 74 82-9. Många bäckar små….

Nilla
0

#12 Ja, det så tragiskt. De har mist sitt hem och många katter strök med i branden. Tydligen har någon godhjärtad människa bestämt sig för att skänka en pall med 350 kg kattmat. Andra har satt in en liten slant, skickat medicin, Virkon, kattmat, lådor och matskålar. Det är så man blir tårögd.

Jag är med i lotteriet och ska också skänka en liten slant. Precis som du säger…alla bäckar små.

Besök gärna tråden på Hittekatter och följ hjälpinsatserna för katterna på Katthemmet Kompis. Jag kan inte länka…vet inte vad det är för fel på mina datorer. Obestämd

Lena
0

Det är ett fantastiskt gensvar för Katthemmet Kompis. Det har nu samlats in över 100.000 kr. Många har också skänkt kattmat, tillbehör till katterna, annan utrustning samt byggmaterial. Makarna som äger katthemmet har bestämt sig för att bygga upp det igen. De behöver därför fortsatt stöd och hjälp. De är mycket tacksamma över det stora stöd de har från kattvänner över hela landet och framför sitt varma tack.

Här har ni en uppdaterad artikel med mer information.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nilla
0

#14 Fantastiskt att en liten slant från många, kan bli en sådan jättesumma. Härligt! Glad

Siameshona
0

Gu så härlig läsning.!!!

hecajon
0

All heder åt makarna som har orken bygga upp allt igen!

Leffe
0

Fler och fler av de bortsprungna katterna hittas nu eller kommer själva tillbaka. Rädda och chockade