Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 3450 ggr
camil
0

Söker en kattunge

Hej

Jag söker en oriental kattunge hona och helst svart.

Har haft en siameshona som vi tyvärr blev tvungen att ta bort pga FORL och blåsljud på hjärtat. Nu bor det 2 kastrerade honkatter här som vi har tagit hand om sen dom var 10 dagar gamla. Ni kan läsa om deras historia här.

http://www.freewebs.com/kattgodis/

Sen har vi våran stora gammelgubbe Sture som är världens snällaste katt. Han är också kastrerad.

Sen bor det 5 små hundar här också + lite andra djur. Våra barn är utflugna men intresset för djur har även följt dom. Sonen har 1 hund och dottern har 2 hundar + en helt underbar kastrerad siamespojke som ibland kommer och sätter fart på både hundar och katter.

Våran siameshona var enbart en sällskapskatt. Men den här gången är vi intresserad av att ställa ut den katt vi köper.

Självklart är det en familjemedlem vi söker i första hand men är den fin och vi kan ställa ut den så är det en bonus.

Här finns det ett kärleksfullt och livslångt hem.

Hör gärna av er om ni har någon eller planerar en kull.

mvh Camilla

cerwinvegas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Svart hona..hmm 

Om du kan tänkas ändrar dej så finns lilla Lucifer kvar här hemma,han är en svart sköning efter kärleks paret Fanny & Jesse..född 26/10 & kan flytta  efter Örebro utställningen 31/1-10..

Här njuter Lucifer med mamma Fanny SIA f & pappa Jesse OSH n03..ja Lucifers "syskon" är också med..

camil
0

Åhhhh du får inte lägga ut bilder på en stilig herre *hahaha* Jag vill inte ändra mig…vill inte ändra mig. åhhh vad svårt det blir då. Flört

cerwinvegas
0

man kan ändra sej..de vet jag av egen erfarenhet..

när jag hade bestämt mej för en oriental skulle det vara en svart/vit HANE…& vi åkte för att titta på en svart/vit hane men väl nere hos uppfödaren så fanns även hans syster till salu så det blev min älskade Alva ist för en hane..& jag ångrar mej inte..Glad

Lilla Lucifer 20 dagar

Världens finaste mamma Fanny (N) Sacred Souls Faith

Världens goaste pappa Jesse (N) Longitude´s Jesse James

AngelsCo
0

Ja, jag skulle ha en chokladmaskad siames. Min svarta hona bär förvisso SIA och choklad, men hon är inte en chokladmaskad siames. Men svart oriental var 2 på listan och jag har aldrig ångrat mig. Zaza skulle också vara till utställning och även om hon aldrig fått draget cert så är hon långt ifrån en idealisk utställningskatt. Men hon är mitt hjärta.
Så följ ditt hjärta istället för att skriva i sten att du absolut bara ska ha en svart orientaltjej. En pojke är det absolut inga fel på, heller…

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

Juliette-
0

Jag skulle ALDRIG ha en padda.. min första är en svartsköldpaddssilver tabby bicolor padda… sen skulle jag ALDRIG ha en creme hane men gärna röd.. det vart en creme..

När det sen var dags för oriental (dom överst är skogisar) så skulle jag ej ha spottad och absolut inte vitfläck.. gärna blå. Han var förvisso blå men han har massa vitt också.. haha mina planer blir då aldrig som jag tänkt mig men jag har aldrig ångrat mig en sekund mina katter är underbara

camil
0

Nej det brukar inte alltid bli som jag tänkt heller men äntligen har jag fått med sambon att bli lite intresserad av utställningar (han blev lite omvänd när dottern ställde ut sin) så han måste också få vara med att bestämma. Han vill ha en hona. SkrattandeVi har fått några svar på honor också. Jättefina honor men tyvärr inte svarta. Nu börjar jag vekna både om färg och kön men måste ta hänsyn till sambon också. HasseH jag såg den annonsen när den var ute. Gissa om jag dammsuger alla annonssajter. Men det är nog bäst att ta en kattunge som kan växa upp med våra andra djur. Som vi har det nu så fungerar hundar katter fåglar ihop. Och det kan vara svårt att få en vuxen katt att acceptera alla. Våran förra siames var en omplacering och det gick fint från första början men vill nog inte chansa på det igen.

Lucifer är så himla vacker. Kyss

MalinL
0

Hade inte Milliminas här på sajten en svart liten OSH hona till salu?

cerwinvegas
0

ja lilla Lucifer är en pigg,glad,busig,pratig krabat.

Med sina 4 "syskon" som hade 19 dagars försprång så har han blivit en riktig tuffing ja en go sån..Glad

Lucifer med mamma Fanny

busar med extra mamman ALva

Hallo jag har nåt viktigt att SÄJA..hör du mej

…min "bror" Nicolas är kvar & söker ett eget hem han med…

ja han är inte lika snygg som mej men ser väl skaplig ut han med..Cool

här busar jag med Arnold & Signe

Nonimonos
0

Jag har en chokladdam till salu pga av återbud.

camil
0

Jag kan lova att det diskuteras här hemma. Jag är ju totalt nerkärad i Lucifer. Men sen ser ju Nonimonos chokladdam jättego ut också. Sambon håller nog fortfarande på att det ska vara en svart tjej. Men han kanske börjar vekna lite. Nu ska jag åka och köpa en lott. Vem vet ..vinner jag idag så kan det bli både en chokladdam och en svart herre. Diskussionerna fortsätter iaf.

camil
0

Hur ska man göra om man är kär!!! och i två stycken?

Juliette-
0

#12 Då slår man till på båda hihi eller så följer man sitt hjärta efter man träffat dom.. men orientaler lever gärna 2

camil
0

Ja funderingarna börjar gå i dom banorna. Dom har ju en kompis att växa upp med. Har även fått med sambon i dom tankarna. Inte dåligt SkrattandeOskyldig

Juliette-
0

#14 hihi du är skicklig.. Skrattande

Fast jag samlar mest på sånna här Kyss mitt beroendemedel och sånna jag föder upp Skrattande fast självklart har jag en ori Flört

Nonimonos
0

Två är det bästa när man skaffar denna ras. Så är det bara - visst kan det funka med en men jag råder alla mina köpare att ha två katter.

camil
0

# 15 ja jag känner att jag varit skicklig idag.Skrattande Men han är en pärla min sambo! Skogisarna och main coon är 2 av mina andra favoritraser även om jag inte har någon.

#16 Jag har skickat ett meddelande till dig.

Nonimonos
0

#17 Jag såg det, jag har svarat.

cerwinvegas
0

1 lakritskille & 1 choklad flicka kan det bli bättre..Kyss

Lucifer är van att ha choklad till hands (med alla sina choklad syskon i olika valörer)

& jag tycker att vissa sorters choklad/lakrits är goda..mmm

så här ser en ren choklad/lakrits blandning ut

camil
0

Ja det ser ju helskönt ut! Kan nog inte bli bättre Kyss

camil
0

Nu är godispåsen halvfylld Skrattande

camil
0

Nu är godispåsen äntligen full! Bara att vänta på att få smakaKyss

Juliette-
0

Åh grattis det blir choklad och lakrits?

camil
0

Jaaa och vi är så glada.Skrattande känner mig avundsjuk på mig själv.

SacredSouls
0

#24 ÅÅ grattis. Så gøy Skrattande Er det lenge til de skal flytte hjem?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Men åh, vad roligt! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

cerwinvegas
0

#25 lakritstrollet flyttar efter Örebro utställningen..

camil
0

Och Choklad tjejen i slutet av januari.Skrattande

alltidsiames
0

Grattis!Skrattande

Siameshona
0

Åh va mysigt för er. Vad ni ska längta!

Nilla
0

Ja, det blir en lång och plågsam väntan. Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

camil
0

Ja absolut. Kan ju inte tänka på annat än dessa två underbara katter. Tur att vi fått mycket bilder att titta på.

cerwinvegas
0

lilla Lucifer förstår inte fast jag har berättat för honom att han har fått en egen familj & han ska flytta om 1 månad…Då ser han bara rålös & konstig ut…

& tycker att han har det bra med mamma & pappa

han är en pigg kille som är sååå aktiv & kör slut på övriga katter & ska vara med överallt som tex helt plötsligt stog han i en nästan tom glassbytta med frambenen & gotta sej ordentligt så halva ansiktet blev glassigt..

jag vet inte vad det är men han är en speciell kille som har en speciell plats i våra hjärtan..  S*Cerwin-Vega´s Lucifer Jameson..(efter pappa Jesse James)

camil
0

Hahaha han han göra grimaser den killen. Och han kommer få massor av nya kompisar här. Skrattande

SacredSouls
0

Kyss Så koselig at det ble lille Lucifer.

Da blir vi i familie siden han er barnebarnet mitt Skrattande

HasseH
0

Nämen vad roligt!! Grattis! Lova att vi får se många bilder och höra hur det går för er! Det blir livat kan man tänka sig!

camil
0

#35 Vad kul. Jag var in på din sida och hittade morfar MyImmortal Såååå fin! Men fanns det bild på mormor också?

#36 Absolut !!!Kommer dela av mig med massor av bilder. Skrattande

SacredSouls
0

#7 Ja under neuters så er det bilder av Mus (mamman til Fanny) og der er også oldefar Jöback (pappan til My Immortal)

Oldemor Purplehaze Dark Deeds ligger under females Glad

camil
0

#38 Nu har jag haft en rolig stund på din sida. Vilka fina morföräldrar han har! Mus var ju helt gudomlig vilken liten näpen fröken och vilka ögon.

cerwinvegas
0

#39 Alla Lines katter är såååå vackra,,

när du skriver om Mus & speciellt  om hennes ögon så måste jag bara lägga in denna ljuvliga bild på henne  & hennes 3 underbara bebisar..Det är mäster fotografen Line som tagit den såklart.

här ett på bebis-Fanny..så underbar

Jesse James pytte-liten hemma hos Heidi(Longitude´s katteri) som har tagit denna underbar bild på honom..Våran goaste norrman..

camil
0

Wow titta alla tre har ju lika ögon …kattunge 1 är ju verkligen lika men alla har "blicken" Vem är kattunge 1 ?

cerwinvegas
0

menar du den närmaste så tror jag att det är lillegutt(mijmuPix)  Line du får rätta mej om jag har fel..

Fanny har inte lika stora ögon som mamma Mus men det vackra har hon ärvt..Kyss

Attacks
0

Jeg må kanksje også vise litt slekt til Jesse James da:-)

Her er hans foreldre og hans 2 brødre.

http://www.siamese-orientals.com/westernlitter.html

Grattis med 2 vakre katter:-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

camil
0

Jesse kan göra grimas han med ser jag. Härlig och fin släkt Lucifer har. Nu har även Chokladdamen fått namn Kinako.

Så deras stamtavlenamn är Lucifer och Kinako tjusiga namn.

Men nu ska dom även få sina smeknamn  Något som passar bra ihop.

Har ni några förslag?

Vi har ett vi funderar på

Fanny och Alexander

Kom gärna med förslag.

cerwinvegas
0

#44 ja det är fina namn på fina katterKyss

Fanny & Alexander är fint(hade ett tag tanken på att Lucifer skulle få det namnet Alexander den store..Skrattande)

men jag kunde inte släppa Lucifer jag tycker det är både fint & passande till honom.Här hemma kallar vi honom Lucifer & ibland blir det Lussibulle..Glad 

Alexander kanske blir för långt att säja till slut så risken finns kanske att det blir Alex..

det blir spännande att höra vad ni bestämmer för namn på katterna..

camil
0

#45 Men då kanske det ska bli Fanny och Alexander ändå när det namnet var tilltänkt :-) Någon mening med allt .

Det enda som hindrar är just det du skriver att det kan bli för långt att säga. Men det är ändå ett lätt namn.Skrattande

Här är en bild på en som tror hon är en katt. Så Lucifer och Kinako kommer att få konkurrens om dom varma fönsterplatserna.

Siameshona
0

Ha.ha vilken tur att staken är borta tills dina nya ungar dyker upp:)

SacredSouls
0

#40 Kyss Så søte de var.  Og for en morsom gjeng det der var. Det er lille Blue Eyes som ligger foran og lillegutt rett bak. Blue eyes var litt mer bolle  Tungan ute

#44 Fanny og Alexander var veldig fine navn synes jeg.Men jeg liker Lucifer veldig godt også og lussibulle var herlig Skrattande