Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 3625 ggr
Elegantangel
0

Zambias första kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kvällen/natten mellan den 20 & 21 okt föddes tre små gullegryn. Den första kom med rumpan först och det tog så lång tid att vi valde att åka in akut…ungen föddes naturligtvis i bilen vi hade då bara 10 min kvar så vi valde att förstsätta till djursjukhuset, och tur var det eftersom värkarbetet avtog helt efter att den första ungen väl kommit ut efter ca 2,5 timmars hårt värkarbete.

Framme på djursjukhuset gjordes en undersökning och de röntgade magen på Zambia för att se hur många ingar som fans kvar. Veterinären kunde se tre bebisar till.

När vi väntat i två timmar gjordes ett ultraljud för att se hur ungarna i magen mådde, då kunde vet endast se ett hjärtljud. vi bestämde snabbt för att Zambia skulle snittas. Gissa om vi blev glada när sköterskan kom in med två små gryn i livet. den tredje klarade sig inte men två var ju en mer än vad vi hade vågat hoppas på ;)

När vi kom hem vägdes de in och deras starvikt var 93g, 101g och 114g. Efter snittet har vi varit inne ett par gånger till då Zambia tillsammans med ungarna är mycket duktig på att plocka stygnenSkrikandesNu har storstruten åkt på… vi har även sett att hon kan sköta de små utan större problem med den på och hon är nog den första katt jag har sett som inte har protesterat nämnvärt med att ha den på sig och nu verkar stygnen få sitta i fred…

bebisarna ökar mycket bra i vikt och Zambia är en toppen mamma till demSkrattande

namsooks
0

oj, vilken dramtik!

Skönt att det gick bra ändå.

Grattis till fina små gryn.

kalindas
0

Grattis

/Elisa

MijmuPix
0

Grattis! Vilken duktig kattmamma som tycker att det är ok med tratt! Glad

alltidsiames
0

Många grattiskramar! Dom ser ut som små isbjörnar! Måste gå in på hemsidan och kolla på deras mamma, jag har nog inte sett henne.

Elegantangel
0

Tusen tack alla!

#4 vi har tyvärr ingen hemsida ännuRynkar på näsan lite datorhaverier och annat elände har satt käppar i hjulet.

Zambias släktingar hittar du på jamborees hemsida. har inga bilder på Zambia tillgängliga just nu skall se om jag kan hitta någon bra bild i kväll

Millimina
0

Grattis och lycka till!

Siameshona
0

Grattis till de små. Vilken tur att ni fortatte resan till vetten!! Duktiga mamman får en Kyss

Lillatassen
0

Åh spännande, ser fram emot bilder? :) Vad är det för kön på knoddarna? :)

Elegantangel
0

Jag är inte så bra på det där med att gissa/se kön samt att Zambia inte ville släppa sina barn för granskning när vi kommit hem från vet. Men av det jag sett är så tror jag att det är 2 killar och 1 tjej, men med tanke på att jag alltid har fel i fösta gissningen så kanske det är tvärtomSkrattande

kattguld
0

Grattis till en vacker treklöver! Så synd er hemsida inte fungerar. Vet är den stolte fadern till kullen?

Quetta
0

Grattis till bebisarna!

alltidsiames
0

(skäms lite för att jag tog för givet att ni hade hemsida, förlåt)

saiii
0

Grattis! :D vilken tur att det gick bra sedan ;)

Sabina Linder.

iateyourcookie@live.se

Elegantangel
0

Lite bilder på mamman Jamborees Zambia sian

saiii
0

Ohh så söt hon är då!! :)

Sabina Linder.

iateyourcookie@live.se

Elegantangel
0

#10 Hi Tor´s Ouzo of Lili "nicki" SIA d21 Är den stolta fadern

#12 Det är jag som skall skämmas som inte har fixat någon hemsida ännu har bara  inte kommit tillskott med det… har bara sagt i 2 års tid att jag skall fixa en hemsidaSkäms

Bifogar ytterliggare en bild på Zambia tillsammans med GIC Blue Iams Kate och IC Elegant angels Afrodite

Beige
0

#14 Vilken snygg bild med två katter i siluett bakom gardinen och så huvudpersonen väl synlig i mitten.

Grattis till kullen!

Felicula
0

Ja det var en dramatisk start på livet för de små, men vad kul att det fanns två till när ni bara trodde att det var en. Lycka till med fortsättningen!

Liljekatten
0

Grattis till de små gullegrynen! Glad

Lejonhjarta
0

#16 Syskon m min Blåsan. :-)

Har inte heller fixat hemsida, än. Mkt å tänka på när man har skaffat smågodingar.

Skönt d blev några som klarade sig. Lycka till.Kyss

alltidsiames
0

Hon verkar ha en lååång svaaaans :-)

Jättefin. Vill se mer bilder hela tiden men jag vet hur det är, antingen sover de eller så springer de. Svårt att fota katter.

Elegantangel
0

#21 Du får komma och hälsa på oss när bebisarna blivit lite störreGlad

Bor utanför Ljungbyhed i Skåne.

alltidsiames
0

När ska du ställa ut nästa gång? Får jag inget jobb här nu så kanske jag måste flytta till Malmö.

hecajon
0

Grattis till bebisarna! Skönt att det gick så bra trots alltGlad

Elegantangel
0

#17 Tack är mycket nöjd med den bildenGlad

#23 Jag kommer till VKs utställning på lördagen och sedan kommer jag troligen att åka till ÄK´s utställning i december skall ställa min blå kille GIC S*Elegant Angels Apollon. Till VK kommer jag även att ha med mig två chokladfröknar (mor och dotter).

Under våren funderar jag på Kristianstad, Malmö (självskriven då jag är med i Sydkatten) Dakekattens utställning är nog en jag kommer att besöka också. 

Ungarna utvecklas mycket bra har nog aldrig sett så runda goa bebismagar de väger nu 183g, 204g och 230g och är bara 6 dagar gamla.

alltidsiames
0

Funderar också på ÄK, de har förlängt anmälningstiden några dagar till. Isåfall kunde man ta med sig mamma Feng och några bebisar (12 veckor gamla imorgon). Det finns ganska mycket att välja på såg jag, Kristianstad, Malmö, Hässleholm, Helsingborg och Höör ligger ju bra till under året.Vi kommer säkert att ses en och annan gång.

När mina bebbar var 6 dagar gamla vägde de mellan 158 och 196 gram så jag förstår vad du menar. Jag tyckte mina var stora!

Varför sitter det en siames med en råtta i munnen och glor på mig nu? Vill hon att jag ska göra något, tror ni?

SacredSouls
0

Kyss Gratulerer så mye med de små.Flotte bilder av dem og mamman.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Elegantangel
0

#26 Ta med mamma mamma och bebisar till ÄK alltid trevligt med en kull på utställningen och trevligt att råkas igen vi två beningarSkrattande

Nizeli
0

Gratulere så mye,kjempe nydelige.Kyss

kattguld
0

#16: Noll procent inavelsgrad i 4e generationen Glad. Älskar Pawpeds. (Och blir lika besviken varje gång jag INTE hittar katterna i den).

http://pawpeds.com/db/?a=p&ids=3:816356;2:210392&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

Elegantangel
0

#30 Pawpeds är ett underbart verktyg i jakten på de rätta kombinationernaSkrattande 

förstår precis vad du menar när man inte hittar katterna därGlad

Nilla
0

Gratulerar! Zambia ser ut att vara en flott dam. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Elegantangel
0

Tack alla!

Zambia är en mycket fin och trevlig tjej och en jätteduktig mamma. Bebisarna skall vara i bolådan som matte stälde iordning och ingen annan stans knapt att man kan ta bebisarna för invägning var kväll minsta pip och hon kommer och skall återbörda sitt barn till bolådan.

Hon ligger inte där hela tiden, sover bebisarna tycker hon att det skall kelas och mysasKyss 

Jag är så glad att jag fick köpa Zambia då hon är en underbar siames på alla sätt och visSkrattande

cerwinvegas
0

Grattis till de  bebisarna..jätte sötaKyss

Elegantangel
0

Lite nytagna bilder på fetknopparna;)

Först ut är tjejen SIA f

Elegantangel
0

Här kommer mellan troligen kille och SIA n

Elegantangel
0

Sist men definitivt inte minst redan en bra bit över 300g

alltidsiames
0

Åh, såna hade jag ju nyss. Vart tog dom vägen?

Dom är jättefina!

Liljekatten
0

De är bedårande! KyssKyssKyss

Rithwa
0

Grattis till de tre hjärtegrynen.

marieirene
0

Så sötaKyss

Elegantangel
0

Lite nya bilder på underverkenSkrattande

Först ut är en Paddefröken SIA f

Elegantangel
0

Sedan kommer en kille SIA n det är den som är mest framåt av alla han tar sig gärna ur bolådan för att kunna upptäcka världen utanför till sin mammas stora förtret. En riktigt mysig liten kille

Elegantangel
0

Sist med defenitivt inte minst väger redan 450g och störst i kullen mammakatts favorit

alltidsiames
0

Jag gillar ansiktsuttrycket på "Rymling". Jättefina bebisar. Var du på Ädelkatten? Jag hade inte råd.

Elegantangel
0

#45 Tack han har något extra den killenSkrattande

Ädelkatten har inte varit ännu… du menar nog VK´s med siames och orientalspecialen.

Jag var där med tre katter skall till ÄK med min gosse tänkte att han skulle bli SC till våren;) vi kanske ses längre fram på någon annan utställning

Siameshona
0

Gullpluttar

kalindas
0

Kyss

/Elisa

Avions
0

Skönt att det gick så bra!Kyss

marieirene
0

Kyss

alltidsiames
0

Oj, jag har nog virrat till det. det var bara sista anmälningsdatum som var nyligen, inte själva utställningen.

Elegantangel
0

Dags för lite nya bilder de små ulltussarna Skrattandevilka har utvecklat sig till charmtroll som älskar att klänga runt i knät för att sedan avsluta det med lite mys och sedan en sovstund.

Först ut kommer tjejen Dixiland delight SIA f

Elegantangel
0

och så en till bild på den lilla sötnosenFlört

Elegantangel
0

Och nu blir det killarnas tur att visas upp sig

först ut blid på Dallas SIA n

Elegantangel
0

Dallas har mycket kryll i kroppen och förstår inta alls vitsen med fotografering när det finns så mycket annat roligt att göraOskyldig

Elegantangel
0

Sist men inte minst Double D SIA n 650g i vikt vid 4,5 v ålder

Elegantangel
0

Även denna gulle gubbe är ett mysigt yrväder som gärna tuttar på sin mor när hon ligger i mitt knä mysig känsla att ha hela familjen i knätSkrattande

alltidsiames
0

Åh så söta, den sista ser så go ut så man bara dör.Kyss

Elegantangel
0

#58  tack! här kommer lite fler bilder Flört först ut Dixi leker

Elegantangel
0

Killarna leker

Elegantangel
0

Double D gör minerFlört

Elegantangel
0

Sist men inte minst Mamma Jamborees Zambia

Siameshona
0

Så fiiina. Och fina mamman oxå

kalindas
0

Kyss

/Elisa

kattguld
0

Brunmaskade grabben Dallas är min favorit idag. Tungan ute

Elegantangel
0

#65 Dallas är även min favorit, han har ett mycket trevligt temperament, de har de förvisso alla tre men han är bara lite extra av allt Skrattande

Liljekatten
0

Vilka härliga ungar du har! Ursöta hela bunten! Glad

marieirene
0

Kyss

Elegantangel
0

Har varit dålig på att uppdatera er med nya bilder så här kommer en liten lat variant… eftersom jag har sådan dålig uppkoppling hemma samt att jag inte har fått riktig kläm på hur man lägger in fler bilder i samma inlägg. Här kommer länken till min hemsida som börjar ta form www.elegantangels.dinstudio.se under fliken galleri aktuell kull finns nya bilder på hela familjen.

De två brunmaskade killarna söker efter kärleksfulla hem.

alltidsiames
0

Jättefin hemsida!

SacredSouls
0

#69 Så masse fine bilder av gjengen  Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus