Löp på G...tror ja..
hur betedde eran siames när första löp var i antågande? Högljudd? 
min hona är 6 månader gammal nu, tycker hon slickar sig mer mellan benen, vet inte om hon pratar så mkt mer men har hört att hon ibland haft längre mjauningar..svårt att förklara men mina katter snackar i regel mkt
Sen är lite andra saker men de kan ju också vara en del av att bli mer vuxen och få rätt roll i gruppen… men de kanske är något slags förlöp..
Är kanske avtrubbad då jag har mor och dotter (annan ras) som löper just nu… Denna lilla dam hjälper även till att sätta på drottningen i huset…
Hur var era honors 1a löp?

Min mamma var kattvakt åt mina tjejer hemma hos mig för första gången i Sep/Okt-08, när jag ringde och kollade hur det gick så hade Molly kissat lite i soffan, i sängen mm, mamma trodde hon hade urinväginfektion på G, men ack nej hon löpte för första gången
En liten pinkefia utan prat till att börja, men det kom efter ett par dagar det med, skit kul
Då var hon 6-7mån.
#1 nä usch hoppas jag inte får en kisslisa
Har redan en som börjat nu (då hon blev 2år) sånt är inge kul…

Men de två innan lät "bara" som kolikbarn under löpen

Lillskruttan här (eh… hon är inte så liten längre, och är numera kastrat) blev enerverande närgången. Om man gick på toa och inte lät henne följa med och sitta i knät så stod hon och skrek. Hon är en närgången katt till att börja med, så när hon var extra kelig och närgången så kunde jag knappt röra mig… Men hon var, i jämförelse med en av mina tidigare honor som skrek dygnet runt minst en vecka i streck, relativt lugn merparten av dygnet. Inget kissande någonstans, och hon har aldrig varit katten som slagits eller satt Zaza på plats, men under löp så var Zaza väldigt försiktig med att försöka stjäla för mycket av min uppmärksamhet. I vanliga fall låter hon Zaza tro att Zaza bestämmer, trots att Belle vet annorlunda.
Har haft en ryss som tyckte att det var kul att kissa i gästsängen när hon löpte. Men hon var tyst som en mus i övrigt, men hon var inte en kat4.
Men uppenbarligen är inte jag ensam om att få höra att mina katter låter som gråtande spädbarn…=P
Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

"Fisen" löpte nu för första gången härom veckan och är snart 6,5 månader. Började med att vika svanse åt sidan och trampa när man gosade me henne. Trodde inte riktigt hon löpte till att börja med då hon var bra mkt tidigare än sin moder men dag 2 så gav hon upp ett tjut som fick mamma "Blåsan" att rusa dit och kolla om hon var skadad. Höll i sig någon dag och sen var det lugnt igen. Får se när det dyker upp igen. Lite tidigt att ta henne till hane ännu men dax att leta!! Är på jakt efter en oriental till henne. Några förslag??
Elliot? 
/Elisa