Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 2659 ggr
honmediq
0

Min första siames!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Stolt som man är över sin första siames måste man ju lägga upp en bild på de lilla livet. Jag har drömt om en egen siames hane i 2 år nu, och i början på december hämtade jag äntligen hem min lilla choklad-charmör, S*Blue Avenys Nisse ( Eller Villi som han nu heter) Skrattande Mitt mål är först och främst att han ska vara en trevlig och mysig liten kompis, men planerar även att ställa ut honom lite smått. Vet dock inte så mycket om vad dom dömmer på siameserna eftersom rasen är helt ny för mig…Glad Vore väldigt trevligt om ni delar med er av era kunskaper inom utställningar med siames, alltid roligt att höra från de mer erfarna :-)

_Hoppas bilden kommer upp också… :-)
_Mvh Ida & Villi

tuska
0

Grattis till din Siames, han va en grann kille.

Missannas
0

Vilken liten godis Kyss grattis till din första siames!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

honmediq
0

tackar Glad Ja han är allt en liten go'bit!Kyss

kalindas
0

Jättesöt. Fin chokladfärg på honom.

/Elisa

marieirene
0

Grattis till din kille, han kommer mad all säkerhet förgylla din tillvaro.GladKyss

Helenaf76
0

Grattis! Han är jätte söt!

Lejonhjarta
0

Jätte fin är han.Kyss Vet hur det känns, köpte min första för 1.5 år sen, efter att väntat otroliga 18 år på det!Förvånad

Zandrinos
0

Grattis till din första siames, fin killeGlad

Nilla
0

Grattis! Han är jättefin! Förstår att du är lycklig! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

honmediq
0

Tack allesammans!Glad Ja han är en riktigt liten mys, hellst ska man ju vara uppe i famnen hela tiden och sova under täcket Skrattande

#7 - Oj, ja då hade du väntat länge iaf!Skrattande

Millimina
0

Grattis till en av världens underbaraste katter, han är ju en siames… Glad

hecajon
0

Vilken fin kille du fått hem, lycka till i framtidenGlad

Fråga vad du vill om utställningar, finns många erfarna här som kan ge lite tips.

Är du SVERAK eller IDP ansluten medlem? Det är det första man måste göra, bli medlem i en kattklubb, för annars kan man inte ställa ut sin katt

kalindas
0

Vi heter inte IDP längre. Nu heter vi WCF..Flört

/Elisa

honmediq
0

12# Tackar Glad Tänkte gå med i en kattklubb nu efter årsskiftet, men undrar lite över om siames & orientalringen fungerar på samma sätt som en "vanlig"-kattklubb? vilket i mitt fall blir häslingekatten som de ser ut i dagsläget..Glad

kalindas
0

Siames och Orientalgruppen gissar jag på att du menar. Den är en oberoende förening och ligger inte under något förbund.

Sen tror jag att det finns nått i Sverak som heter Siamesringen. Det är en underklubb har jag för mig.

I WCF så finns Svenska Siamessällskapet. Men de har lite speciella krav när det gäller att bli medlem.

/Elisa

honmediq
0

#14- oj, ja de menade jag Flört Okejokej Glad

alltidsiames
0

Välkommen! Här kan man få hjälp med det mesta faktiskt!

SunnaLiv
0

Grattis till din fina kille o lycka till!siameser e det bästa man kan ha tycker ja :)

Siameshona
0

Jättefin kille. Du kommer aldrig att ångra dig en ggn. Mkt bus & trix att se fram emot.

honmediq
0

tack så mycket allesammans!
#19 - ja bus och trix ser ja redan myycket av, och jag tycker det är jätte härligt! ( än så länge) hihi

kattguld
0

Välkommen! Vilken härlig kille du fått hem. Vilken ögonfärg!

honmediq
0

Tacktack!
Men jag har en fråga som om pälsen, vad anses vara "fint" på utställning på siames pälsen ? Alltså vad anses vara en "bra kvalité" på pälsen på utställningar ? Glad

alltidsiames
0

Inte för lång.

Missannas
0

Så kort, tätliggande och silkig kvalité som möjligt.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

honmediq
0

okej :-)