Siames iFokus

Siames

Etikettstandard
Läst 2476 ggr
Rokkur
2009-12-27 22:41
0

Tickad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte lägga ut en bild här på min lilla Nemi, så vi kanske kan komma på huruvida hon är tickad eller dåligt spotted=/

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

kalindas
2009-12-28 01:18
0

Gissar på en dåligt tickad. Flört
Hon ser klart mer tickad ut än spottad.

Det jag tror du kan se vad hon är för mönster är på svansen.
Min Elaine som var tabby SYS. Var tickad i masken. Hon hade i det närmaste inget mönster på svansen. Ringar var de, men otydliga.
Odin som är chokladtabby och spottad i masken har många tydliga ränder på svansen.
Jämför hennes svans med syskonen.

/Elisa

Rokkur
2009-12-29 03:20
0

Hon har nästintill inga mönster på svansen medans syskonen  har ränderGlad

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Attacks
2009-12-29 03:55
0

Jeg så på bildene i den andre tråden din,og jeg gjetter på spottet.Glad

Her hjemme har jeg jo flere tickede,og ingen av dem ligner på din. Ingen av dem er homozygot tickede,men dem har likevel en slags hette på hodet,og ingen striper i bakhodet. Dem har også en lang stripe på ryggen som ikke er oppdelt,samt dem har tykke striper på kinnene. Mine ticke-troll har fine rander på halene alle sammen,fordi dem ikke er homozygot tickede ("aby ticket", dvs ticket på hele kroppen)

Der finnes også OSH n 24 katter med utrolig dårlig mønster,så mange tar dem for å være tickede.

De andre 3 søskene i kullet har jo fantastisk flotte spotter:-))

Har du flere bilder så en ser rygg,profilbilde og et av bakhodet?

Ellers er dem veldig unge enda,så en kan jo se om spottene vil sprekke opp etterhvert.På noen skjer det sent,og på noen skjer det aldri.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Attacks
2009-12-29 13:42
0

Fant noen bilder,vet ikke om det kan være til hjelp å sammenligne:

001-3.jpg picture by attacks_2007

002-3.jpg picture by attacks_2007

006-2.jpg picture by attacks_2007

016-1.jpg picture by attacks_2007

Man ser godt stripen på ryggen til Fashion,og de tykke randene i kinnene (på siden mellom øyet og øret).

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
2009-12-29 16:13
0

När jag ser dessa bilderna så håller jag nog med den. Att hon är en väldigt dålig spotted.

Det sägs ju att tickat förstör Classic tabby och det kanske är samma med de spottade?

Vad jag förstått så är flera av våra classic tabby katter tickade i de mörka fälten. Precis som Sokoke katterna är. Tittar man på t.ex. en tabby Ocicat eller en Brittisk korthår så har den inte tickat i sitt mönster.
Om tickningen dyker upp på de mörka spottarna, precis som det gör på tabbyn. Så kanske de ser ut som katten ovan?

Bara gissningar. Men vad tror ni?

/Elisa

Attacks
2009-12-30 20:11
0

Har også hørt dem forstyrrer classic'en,og vet mange som jobber med andre mønster enn ticket,foretrekker å ikke bruke denne mønstervarianten.

Min superspott Design, han har ticket pappa(sia b,men ticket under "frakken")