Mord på tomte.
"-Isaac har allt sett, att matte pyntar. Det prasslas med silkespapper och rafsas i den stora jullådan!"
"-Matte plockar fram en konstig pygmégubbe med glasögon?"
"-På julaftonskvällen när matte släckt ner för natten, gör jag slag i saken. Tomtegubben ska få vad han tål…"
"-Han står där och stirrar genom sina flaskbottnar och riktigt tigger om det…"
"-Tomten spelar död, men mig lurar han inte! Nu sliter jag skägget av dig! "
"-Ööööh, uuuurk, han gör häftigt motstånd!"
"-Herregud, både arm och benbrott. Vad ska en stackars tomte göra?
"-Yeees! Dööööö din tomtepajas! "
"-Efter denna bravad, är Isaac värd en goooood natts sömn i mattes säng…"
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Ha ha så kul! 
Så fin han är Isaac! 
/Elisa

Verkligen mord i blicken! Ut med julen, jag vill ha sommar och sol
Hahaha, stackars tomte. Man ser ju hans förtvivlade blick när Isaac hugger tag på honom. 
Tycker att Isaac klär ganska bra i skägg faktiskt. 
Den sista bilden är ju underbar! Den nosen är ju gjord för att pussas på! 

Ha ha ha, underbar bildserie!
Isaac är nog avundsjuk på tomtens ståtliga skägg, se bara hur nöjd han ser ut när han själv har fått ett litet "lösskägg" på näst sista bilden 
Hahaha for en fantastisk bildeserie. Bildene av tomtens fortvilede øyne og Isaac sitt løsskjegg var jo bare så fine.
Både Messi og Mus her er ekstremt misunnelige på nisseskjegg så min gamle nisse (arvet fra mormor og stygg/skummel som fy) har nå bare halve skjegget igjen på ene siden 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jag har fått lägga undan tomten. Katterna är alldeles galna i honom. Visst är tomten fin? Ögonen ser nästan mänskliga ut. 
Jag låg i sängen igårkväll och hörde konstiga ljud från köket. Misstänkte vad det var frågan om och tog med mig kameran. Bilderna från köket är tagna i mörkret när jag tog Isaac på bar gärning. Jag smög bakom hörnet med kameran i högsta hugg.
#7 Ja han var kjempefin.
Stakkars Tomter
De har det ikke lett i et hus fyllt av siamesere/orientalere.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Fantastisk bildeserie og superbra tekst til bildene!
Vi har sendt nissen på evig juleferie 
Hahaha, stackars fina tomten. Helt utmobbad. Vilken fin kise!

Underbart!!
Isak är så vacker!! <3
Nae, lille tomten då! Hoppas att han överlevde fram till julafton så att ni fick några klappar.
Härlig bildserie!

Helt underbara bilder!!
Måste säga att jag är förvånad över att vår julgran fortfarande är orörd, ljusstakarna står kvar i fönstrena och dekorationerna är kvar där vi satt dom trots mamma å dotter siames, 1.5 och 0.5 år. Hade räknat med en hel del granklättring iallafall!

Hahahaha
Helt underbart!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

Aj aj, stackars tomte, men Isaac mycket stilig i skägg! 
Bonzo har kidnappat en tomte ur granen. Definitivt stendöd nu. Bara små röda trådar skymtar i odjurets käftar… 

Så snygg i skägg. Men var han medveten om att det är just den snubben som kommer med julklappar???

#15 Ojoj, stacksr tomte! ser att råttan försöker gömma sig i bakgrunden med! Står han på tur tro?
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

snusar Isaac?
#18 Du var mig en observant en, det där såg jag inte ens själv. Men ja, även Isaac har sina laster…

#19 Isacc & jag har samma last:) kanske därför
HAHAHA! Den där näst sista bilden, där Isaac har tomteskägget i munnen, är ju obetalbar!

Gud vad söt han är
#22 Söt och söt…

#23 Orisar är hemska så man måste kalla allt söt för annars får man ju spader :P