Orientaler på blocket.
Hittade en sorglig annons på Blocket. En uppfödare som måste lägga ner katteriet och omplacera sina katter pg a allergi.
Jag vet inte om hon är medlem här hos oss, men man kanske kan hjälpas åt att "sprida budskapet"?
Behöver du en sällskap till din unga katt och tycker det är dyrt att köpa ännu en kattunge? Går du i kattankar och drömmer om två vackra Orientaler? Då kanske denna annons är något för dig?
Hoppas att de får fina nya hem.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Vad sorgligt för dem. Och vilka vackra katter! Hoppas de kan hitta bra nya ägare, kanske här?
Ja, kanske det. 

Om någon här köper eller tar emot den äldsta svarta honkatten skulle jag uppskatta väldigt mycket om ni kontaktar mig då jag fött upp henne och tyvärr inte får tag i den nuvarande ägaren.
#3 Aha, ja jag såg att en av katterna var från dig. Väldigt trist. 

# Ja, inget kul alls. Hade hellre sett att hon omplacerats som kastrat.
Hade det varit min katt hade jag tyckt detsamma. Reagerade redan i annonsen att de var fertila.
Dåligt av ägaren att inte meddela dej om omplacering av katten. Skulle det blivit så att jag hittat drömhemmet till Spidde hade jag direkt mejlat dej adressen.
Fast just nu mår han toppen (när han slipper foder med ris i) och är riktigt snäll mot övriga katter. Så pussgurkan får nog stanna..
/Elisa

Hade gärna tagit en svart fertil hona om jag inte redan hade fullt. Tycker dom är superläckra.
Får hoppas att det är någon avelsintresserad som nappar. Behöver ju inte vara negativt att dom är fertila. När jag letade katt innan jag fick tag på min avelshona så var både gammal som ung intressant.

# 6. Vad bra :)
# 7. Det man är mest orolig för är att det ska vara någon som vill ha en fertil honkatt billigt av fel anledningar. Därför hade jag varit gladare om katten varit kastrat.
8# Jag förstår dig verkligen. Det finns en hel del knäppa människor där ute som ser en "billig fertil katt" som man kan sälja dyra ungar efter…
Hoppas verkligen att katterna får nya bra hem, så himla sorgligt att behöva göra sig av med sina älsklingar.. själv hade jag nog valt att knapra allergitabletter.
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

# 9. Ja, tyvärr är det ju så :(