Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1330 ggr
Juliette-
0

AKUT Amma sökes

min hane Vincent vart 21dec pappa till 3st små ungar. Mamma har ingen mjölk och vill heller inte riktigt ha dom och nu är det akut. En liten dog idag och nu är det 2 små kvar som är starkt behov av en ny mamma som vill och kan ta hand om dom små. Gärna i Stockholm eller trakten runt då väglaget inte är det bästa att åka långt. Så snälla finns det någon som kan hjälpa dessa små??

021-141231, 0760-533750 så förmedlar jag kontakten..

På julafton nås jag lättast på mobilen

marieirene
0

Oj oj, Hoppas du hittar en amma snart…

Helenaf76
0

Villemo ska ha kattungar vilken dag som helst. Men vi bor ju i Borås och jag vet ju inte hur många ungar hon får själv än.

Håller tummarna för de små!

Nilla
0

Oj oj, så tråkigt. Hoppas att hon kan klara ungarna med stödmatning, om ingen amma dyker upp.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Juliette-
0

Har fått erbjudande om en ragdoll som har 12veckors kattungar men har mjölkproduktion tror ni hon skulle kunna sätta fart igen?

tuska
0

Tveksamt. bättre att stödmata

bergbackens
0

Tycker nog som Tuska att du matar varannan timme dygnet runt, mamma katt kommer säkert igång med mjölkproduktionen. Lycka till!

Juliette-
0

Mamma har tappat mjölkproduktionen så hennes hopp är ute men vi får se :)

Juliette-
0

Bara en kvar i livet Gråter

kalindas
0

Kanske är det något fel på dem då inte mamman bryr sig? Har hon haft kull innan borde hon ju i alal fall tagit hand om dem…

Håller tummarna för den siste bebisen.

/Elisa

Juliette-
0

Jag vet inte, har inte sätt ungarna alls, men honan hade knappt ingen mjölk heller och nu helt sinad så nått stämde inte för honan denna gång

marieirene
0

Åh så jobbgt.Gråter Hoppas den sista klarar sej.

Lejonhjarta
0

Gråter

Nilla
0

Äter honan som hon ska? Man kan ju ge oxytozin som stimulerar mjölkproduktionen. Äter hon bra och energirik mat, kommer den säkert igång.

Säger som de andra här, stödmata varannan timme, så bör ungen klara sig, om det inte är något fel på den. Men det gäller ju att veta hur man ska göra. Hon har dig, som har erfarenhet. Du får råda henne bäst du kan.

Juliette-
0

Vi har ev funnit en amma till ungen får veta mera imorgon

hecajon
0

Att vätska upp mamman kan få igång mjölkproduktionen.

Hoppas allt ordnar sig för den lille som är kvar.

Juliette-
0

Nu vilar 3 fina Vincent barn på andra sidan.. stress och omständigheter gjorde att dom små fick lämna oss alldeles för tidigt men nu är dom där dom är friska fina och lever lyckliga. Hade dock varit roligt om dom stannat lite längre. 2 siameser (sys) och en blå oriental

kalindas
0

Jättetråkigt..:-(
Hoppas han får en fin ny dejt snart igen.

/Elisa

Juliette-
0

#17 Det kommer dom inte få men Vincent skall träffa andra fina flickor :)

Helenaf76
0

Så tråkigt att höra. Håller tummarna att nästa kull går bra.

Nilla
0

Det var verkligen tråkigt att höra. Ja, inte är det lätt att stå med nyfödda småttingar och en mamma utan mjölk. Det gjorde jag. Det gäller att ha en erfaren uppfödare som backar upp. 

Jag har haft Hoffens och Jackpotts i bakfickan. Jag ringde och rapporterade varje vägning de första dygnen och vi diskuterade varenda liten förändring. Att ungen inte skulle överleva, fanns inte i min värld.

Jag sov knappt på två veckor, matade varannan timme, tvångsmatade mammakatt och mina stackars back-ups var behjälpliga dygnets alla timmar.

Nu vet jag inte hur det var i det här fallet och det ska vi naturligtvis inte spekulera i. Kanske var något fel på ungarna. Må de vila i frid. Gråter

Lejonhjarta
0

Gråter Jättetråkigt! Mammakatt å pappakatt kanske inte passade ihop.

Nilla
0

#21 Ja, så kanske det var.

Millimina
0

Gråter Jättetråkigt…

hecajon
0

#16 Så tråkigt att höraGråter

Men av egen erfarenhet efter att ha handmatat 2st bebisar i nästan 4 veckor och de då försvinner, så är det nog bättre att de får somna in tidigt innan man lär känna de små grynen. Det var likadant här att mamma ville inte ha dem, de åt inte själva ordentligt men deras syskon Molly ville mamman ha och hon lämnade aldrig spenen heller, hon såg ut som en fet randig bondkatt när hon var liten. Efteråt så vet jag att de som dog hade medfödda fel som inte syntes utanpå men de hade aldrig kunnat överlevt heller, Mamma Maja hade rätt från början när hon ratade dem, den hårda bistra djurvärden.

Nilla
0

#24 Så hemskt. Ja, det är svårt att som människa förstå, att djuren lämnar sina ungar att dö. Så vedervärdigt, när mamman bäddar bort någon unge. Man tycker de är så grymma och gör allt man kan för att de små ska leva. Men sedan visar det sig, att mamman hade rätt hela tiden. Ungen dör i allafall. Usch, jag är så blödig. Gråter

Siameshona
0

Usch va jättetråkigt. Har ej "behövt"gråta på 1vec, då jag ej varit in här & kunnat läsa om tråkigheter.

marieirene
0

Gråter så sorgligt..

MijmuPix
0

Så ledsamt att höra att ingen av de små klarade sig Gråter Hoppas att mamma katt mår bra efter omständigheterna.