Naggis var rätt så tidig, och vad jag har förstått det som så är dom rätt tidiga=)
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Alice löpte första gången när hon var 5 månader.
Det är väldigt olika faktiskt. Min katt var närmare året när hon löpte första gången.

Båda min orientalhonor, helt obesläktade, började löpa innan halvåret! Och de löper ju också en aning mer intensivt än de flesta raser…;)
Lalla löpte första gången när hon var 10 månader förra året. Sadie hade sitt fösta löp förra veckan, precis innan hon blev nio månader. Generellt löper de väl annars ganska tidigt, ganska mycket och tämligen högljutt. Ingen av mina honor är väl annars direkt besvärliga under löpet, de skriker ju inte oavbrutet. Sadie som är så lekfull busade sig igenom sitt, fast kanske mer på rygg än hon annars leker.

Mina båda systrar är nu 10,5 månader och har inte börjat löpa ännu trots en fertil hanne hemma!
#6: Är du ALLDELES säker på det….? 

#7 menar du att de kan ha parat sig utan att jag märkt några tecken på löp? visserligen har ju Casper varit på och försökt med den större av systrarna men trodde att de måste uppvisa tydliga tecken på löp?

# 7 Jag har haft hankatter i hela mitt liv så jag är dålig på det där med honor;-)
Du får kolla rosa spenar. Vem vet. 
/Elisa
#8 Vår Jeanne D´Arc viste aldri tegn til å ha løpetid, men vi skjønte at hun hadde det når Igor parret henne 
De andre hunnkattene våre har fått løpetid fra 5 til 7 mndrs alder
Jajks, förbereder mig… Harriet är lite över 4 månader, hoppas ju att hon är lite halvsen. Bor i lgh. 
Med vänliga hälsningar Lisa
De finns ju katter som är tystlöperskor, har själv haft en sån katt… Har du tur har inte systrarna löpt ännu men jag skulle nog ej lita på att ha en fertil hane som sprang runt honor om man ej vill ha kattungar.
Så har jag tur så kan de dröja ett tag innan min siames löper eller så har hon börjat bli könsmogen, hon är starkt hatat av min ev dräktiga hona (bossen i kattskalan). Svårt att se om hon börjat löpa för hon är översocial och är pratglad hela tiden
som siameser vanligtvis är som jag förstått de…
Men när är hannarna fertila då? Jag vet inte om det är min dotters lille chokladgosse som har stänkt lite kiss på fiolen eller om det bara var vatten eller… Han är född 5 augusti. Ska ringa vetten imorgon och boka tid för Kastrering tror jag…
Honkatter kan också markera på det viset. Smilla gör det gärna om hon är sur på något.
/Elisa
Och min orientalhona började löpa när hon var 16mån…
Och löper bara var 7-8 vecka. I typ, 4-5 dagar. Och äter under tiden 
Min OSH var 11 månader när hon löpte första gången.
(Vilket gjorde mig litet överraskad, jag hade trott hon skulle vara ungefär som ocitjejerna, som alla varit 5-6 månader när de först löpt).
Kanske är det linjerna. Hennes uppfödare menade att honorna bakom henne varit tämligen sena. E väl ingen nackdel, för all del. Moder Natur kunde gott låta bli låta honkatterna löpa när de egentligen fortfarande är kattungar 
7 månader var det här hemma.

Runt 7mån på alla mina 3 tjejer.

mina är drygt 10 mån och löper ännu inte…