Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 995 ggr
Attacks
2009-12-15 18:32
0

2 nye beboere

Nicholas har mistet hamster nr 2 og ble veldig lei seg. Han er veldig glad små-nurk,men jeg orket ikke en hamster til. Hamstere lever jo alt fra 1.5 -3 år alt avhengig. Den hadde det ihvertfall godt til siste slutt. Det er han som har alene ansvaret og er veldig flink.Glad

Nå er årets store julegave kommet i hus litt på forskudd. Bestemor har neppe lyst å ha disse to små frøkenene under årets juletreTungan ute

Dem er kjempesøte i gemyttet og fryktelig nysgjerrige. Dem liker å frisere hår,og dem syns det var morsomt å leke i vasken,mens Nicholas satt sammen og ryddet til deres nye hjem. Dem skal bo på han sitt rom.

Jeg foreslo 2 navn. Hanne og Pernille,oppkalt etter 2 supergode venninner dere andre også kjenner til her inne. Men han syns ikke det ble riktig i det hele tatt. Nei det var en Tiril og en Sofie mente hanSkrattande Selv syns jeg jo Pernille hadde passet Tiril perfekt,"bicolor" som hun er. Den andre har samme skinnende hårfarge som Hanne.

Vel nok snakk, her kommer Tiril og Sofie :

008.jpg picture by attacks_2007

027.jpg picture by attacks_2007

015.jpg picture by attacks_2007

029-1.jpg picture by attacks_2007

026.jpg picture by attacks_2007

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Attacks
2009-12-15 18:34
0

Den hadde forresten også innen en nakengutte-rotte denne gangen på min faste dyrebutikk.Den var ekkel den.Cool Tiril og Sofie er veldig søte. Dem slapper av nå i kveld,men fra i morgen blir det bestikkelser og masse kos på gutterommet.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kattguld
2009-12-15 18:40
0

Söta. Eller till hälften i vart fall. Jag har lite svårt för just råttsvansenFlört

Håller med om att det är trist med smågnagare som inte blir så gamla. Minns hur ledsen jag var när min hamster dog, i handen på mig. Trots medicinen den välmenande veterinären skrev ut. (med en suck, säkert, tror jag nu förtio år senare).

Ninja
2009-12-15 18:48
0

Åååh så söta Kyss speciellt hooded-tjejen, har älskat den teckningen efter min första råtta som var hooded. Har haft såna goa odjur i 9 år nu!

kalindas
2009-12-15 19:15
0

Jag som skulle leka besservisser och skryta med att jag kan namnet teckningen…FlörtTungan ute
Mina första råttor Pepsi och Mimmi hade dessa färger.
Hade gärna haft tamråttor igen. Kyss
Men har tyvärr inte den tid de behöver…Rynkar på näsan

/Elisa

Siameshona
2009-12-15 20:11
0

Gu så söta!!! Fast jag håller med kattguld- det är svansen- lite ormlik, men annars. Det är mysiga keliga. Vad säger kissarna??

[hakkapelitta]
2009-12-15 21:04
0

Råttor är urmysiga djur! Hade två honor innan vi skaffade katter och de var verkligen roliga :D

oscarsine
2009-12-15 22:57
0

Disse skal være godt plassert i bur når jeg kommer på besøk, jeg liker ikke rotter…….

[hakkapelitta]
2009-12-16 07:07
0

#7 Det gjorde inte min mamma heller, sen var hon råttvakt en vecka och sen hälsade hon knappt på mig eller sambon när hon kom på besök, sprang raka vägen fram till råttorna för att gosa med dem :P

Attacks
2009-12-16 14:58
0

Pernille du skal slippe å bo på rommet til Nicholas når du kommer,men han vil nok veldig gjerne vise dem til deg. Han gleder seg som bare det til stakkars bestemor skal hilse på dem i kveldTungan ute

Rotter er sjarmerende,men ikke helt det jeg hadde valgt i min alder. Men jeg ønsket meg det som liten,men fikk ikke lov til å ta med noe sånt hjem og inn i hus….

Men for Nicholas som snart er 10 år er det helt perfekt.Blir sikkert enda mer koselig fremover,siden rotter gjerne vil tas opp for å være nær. Han gleder seg til å lære dem små triks. Han har veldig god tid til dem.Gleder seg til det blir varmt og sommer igjen,så dem kan være med ut litt.

Er en jente i klassen under han som hadde rotte før,og dem henger mye sammen.Det blir det nok ikke mindre av nå fremover.

Sofie er den som er mest frempå,så hun har  vært nede i over 1 time i fanget hans mens han så på cartoon i morges. Snuste rundt i stolen,før den la seg til rette under teppet og koste seg med ost:-)

Ingen av kattene enset der var noe anderledes,dem var altfor opptatt med å ta morgentrimmen på gulvet.

Attacks
2009-12-16 14:59
0

Der var også en nydelig hann rotte der,som bodde sammen med nakenrotta. Vet ikke hva fargen heter på rotte fagspråk,men den så ut som en sold lilla.

kalindas
2009-12-16 15:13
0

Har glömt de flesta fäger och de har säkert bytt namn på dem. Tror det finns en färg som kallas dove. Då är de lila. Kan dock blanda ihop färgerna med Gerbiler.

Ge inte råttorna för mycket ost då de kan få utslag.

Tipset jag fick för många år sedan var att köpa vegetarisk hundmat. Då smådjurblandningarna ofta är för feta för dem.
Sen älskar de flesta råttor majs och ärtor.

Gissar att du redan varit inne här http://rattor.ifokus.se/

/Elisa

prodigy
2009-12-16 15:34
0

Vad kul att sa manga har haft rattor har!

Har sjalv tva sma sota rattfroknar!!!!

#1 Jatte flna fllckor!!!

Attacks
2009-12-16 16:08
0

# 11 Hehe,ost er en godbit.  Vet ost ikke er smart i mengder,for da får dem i seg for mye salt.Dem får kvalitets rotte mat,ikke vanlig smågnager blandingFlört

Dette er ikke mine rotter,men Nicholas sine.Han har et norsk forum har kan få mye hjelp fra erfarene rotteeiere.Glad Han er veldig flink og setter seg veldig inn i stell,kosthold og aktivisering,for han vil gjøre kun det beste for dem.

Nilla
2009-12-16 19:38
0

Nydelige jenter! Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
2009-12-16 20:14
0

KyssKjempesøte. Vi hadde en hetterotte en gang som het Line. Den var så søt.Maja var vel rundt 2 år og jeg pleide å ha lille Line i lomma når vi gikk ut for å leke på lekeplassen Skrattande

Hun var skikkelig sosial også og bare hun hørte oss kom hun løpende ut av huset sitt for å bli løftet opp.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
2009-12-16 20:37
0

Tenk å ha en som er oppkalt etter seg selvSkrattande Men vi har jo hatt en hamster oppkalt etter "deg".

Håper disse blir like sosiale å ha med på tur.

Stakkars nå ligger han rett ut her.Skal ikke mer på skolen denne uken,han ble syk etter byturen i går han. Viktigere å bli frisk til jul,og så har dem bare kosedager før dem slutter av nå på fredag etter halv skoledag.

hecajon
2009-12-16 20:50
0

Vilka fina julklappar ni får/ger i ert hem, ursötaKyss även svansenFlört

Helenaf76
2009-12-16 22:00
0

Åh vilka sötnosar Kyss Hade både hamster och dansmöss som liten.

SacredSouls
2009-12-17 09:13
0

God bedring til Nicholas. Så kjedelig å bli syk sånn rett før jul.Da hjelper det godt å ha noen sånne søte små rotter å kose med.

Synes du skulle tatt naken rotten også da Skrattande Hadde passet bra sammen med de to nusselige.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus