Siames iFokus

Siames

Etikettberättelser
Läst 2009 ggr
HasseH
1

kattfylla - tips till jul

Tips: Lägg inte sockerbitar i vattnet. Det gjorde jag när jag var liten och hade hört att det var bra näring för granen.

Vår katt, som brukade dricka ut granvattnet, fick en spännande jul det året. Sockret hade väl jäst och reagerat på nåt sätt med gran & vatten. Katten var som galen och skulle dricka mer och mer. Hon spann hela tiden men liksom släpade benen efter sig lite vingligt. Skulle hoppa upp på fåtöljen men missade. Och skulle hela tiden ha mer dricka. Vi försökte sätta för granfoten med en pappskiva, men då körde hon ner tassen under och slickade i sig.

Till slut somnade hon som en mycket liten stock , tokspinnande, i min pappas knä. Och dagen efter sov hon hela dagen, och fräste åt oss om vi störde.

Avenacattery
0

ha ha ha…

Låter faktiskt ganska underhållande ju!

Funderar på att juljæsa lite socker åt mina små! :)

Wikrita
0

Hun fikk nok i seg sprit - sevjen fra treet som hadde reagert med sukkeret og blitt til tresprit….

ramithi
0

Jeg bruker ikke noe i juletrevannet bare rent vann. Å dem slurper det i seg

HasseH
0

#2 Shit, är inte det jättefarligt?

Avenacattery
0

Sækert! Men inget som ær gott ær helt giftfritt ;).

Nåja nu var jag ironisk, har ingen aning om hur farligt alko kan vara før katter. Kanske inte dødligt allvarligt ellr?

kalindas
0

Om jag inte har fel för mig är trässprit = metanol vilket i alla fall kan vara väldigt farligt för människor.
Vanlig sprit är ju Etanol.
Detta och hur man gjorde Salmiac är det enda jag minns får kemilektionerna…Flört

/Elisa

Lejonhjarta
0

Träsprit är ju det ibland folk som köpt å trott det varit bra hemkört. Blir man först blind av å sen dör. Hade ett par grannar för några år sedan som lyckades med att använda detta. Not good shit!!

kattguld
0

Katten på få en duktig fylla bara av att tugga i sig av granbarrenRynkar på näsan.

Hände en av våra för några år sedan, när hon var kattunge.