Gabriel, Issy och Xellent
Igår var jag och hämtade Issy och Xellent hos Rövardotters och nu tänkte jag passa på och uppdatera lite om hur det går för oss.
Bilresan gick lätt, det var inte många pip som kom från transportburen och varje gång jag kikade till dem låg de kind mot kind och såg ut att vara vid ganska gott mod men lite sömniga. Bilresan tog närmare 4 timmar och jag var förvånad över hur lugna de var, antagligen fann de trygghet hos varann och det kändes extra gott att jag fått köpa två syskon.
Gabriel blev överlycklig över att få hit två lekkamrater men de har varit lite svårflörtade mot honom.
Xellent (som eventuellt kommer att få heta Lucas) är en riktig kelgris och påminner väldigt mycket om Gabriel i temperamentet. Han traskade ur transportburen och upp i knät på mig och bara krävde att få gosa och det omedelbart. Det tog inte många minuter innan han paxat min kudde i sängen. Han spinner bara jag tittar på honom och han är väldigt nyfiken på Gabriel men lite avvaktande.
Issy var lite mer avvaktande men samtidigt väldigt gosig, hon kommer när jag ropar på henne och hon spinner så det dånar. Det stod klart ganska snart att det är hon som bestämmer över killarna. Hon är en riktig liten prinsessa och har redan lindat mig om lillfingret.

Vilka sötnosar!
Nu blir jag riktigt avundsjuk på dig som har 3 små kelgrisar hemma
Vad roligt att Gabriel tog det hela med ro och att han blev lycklig över nya kompisar. Det dröjer nog inte länge innan de busar, gosar och äter ihop ihop alla tre
Pussa på Gabriel från oss och ge de nya varsin puss också
Xellent hade ju redan innan paxat att han skulle sova hos mig och Gabriel visste först inte riktigt vart han skulle ta vägen när Xellent låg på hans plats och fräste när Gabriel tänkte knö sig ner hos honom. Han la sig till slut på andra sidan av mig och försökte se så snäll ut som möjligt. Han har verkligen uppträtt som en exemplarisk storebror och oavsett hur mycket de andra fräser på honom gör han allt för att visa att han är snäll och han går t.o.m och hämtar sina leksaker och försöker ge dem.
Lilla Issy satt en stund under sängen och lockade på mig och när jag ropade på henne hoppade hon snabbt upp och makade sig till rätta bredvid mitt huvud.
I morse när jag vaknade låg Xellent och Issy ihopslingrade under min vänstra arm och Gabriel under den högra. Det var hur mysigt som helst och jag låg kvar en lång stund för att inte störa dem.
Visst ska jag pussa katterna från er Helena. Jag tror absolut att de är på väg att bli kompisar redan. I skrivande stund sover alla tre i mitt knä och jag har tagit kort på dem men kan inte plocka fram sladden och ladda över bilderna utan att störa dem och det vill jag ju absolut inte. Jag skulle behöva gå på toa också men lite får man ju offra för sina små så det blir allt till att hålla sig tills de vaknar 
Tidigare i förmiddags, Gabriel och Xellent är väldigt nyfikna på varann ch kommer närmare och närmare. Vid ett tillfälle gick Xellent fram och pussade Gabriel på nosen men när han kom på sig själv blev han arg och smockade stackars Gabriel i ansiktet. Gabriel tog nog inte alltför illa upp utan såg nästan lycklig ut över det hela.

Ja vad gör man inte för sina älskade
Förstår dig helt och fullt att du inte kan flytta dig. Vad roligt att det går så bra med dem, det värmer i hjärtat 
Ja det här känns väldigt rätt. Nu vet jag säkert att alla katterna gått på lådan och har ätit också så nu kan jag slappna av lite och bara njuta av dem.

Jag skickar många pussar till dem alla tre!

Tack Marie, det uppskattas 

Men så härligt att se!! 

Härligt att allt går så bra med gullungarna.
Vi saknar dem här men vet att de har det bra hos dig och det hjälper mycket.

Man blir så glad när man ser sådana här bilder och läser om dem, så söt trio kissar du har lyckats skaffa
Så herlige bilder av de tre små. Grattis med alle sammen og så koselig at de har blitt venner allerede.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lycka till med din trio, dom ser jättefina ut
Grattis till dina fina småttingar!!! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Vad härligt att de är hemma alla tre nu. Det blir nog snart full rulle och massor av bus när de lärt känna varandra.
Mysig bild där de ligger och sover tillsammans alla tre 

Det ser bra ut, de verkar kunna komma bra överens redan efter ett dygn.
Ja och nu har Gabriel och Xellent legat tätt omslingrade i mitt knä en lång stund. Jag får snart kramp i benen men sitter kvar och njuter av att titta på mina gullungar när de sover. Gabriel är så lycklig över att få sova i hög 

#23 Underbart!!
Pussa massor på kissarna när de vaknat sen.

Gud vad härligt att få hem 2st små.. en chokladbit måste jag med ha en dag det är så fint.. Lycka till med dom små härligt det verkar gå så bra
Det går framåt här hemma men nykomlingarna är inte helt övertygade om att Gabriel är okej. Lucas är den som accepterar honom mest men ibland ger han Gabriel en smäll på nosen om han kommer för nära.
Det räcker att Issy fräser för att Gabriel ska gå undan, han i sin tur är jätteförtjust i henne och inatt la hon sig längs med honom en stund för att jag skulle nå att klappa henne och lilla Gabriels hjärta slog så snabbt, så snabbt och han låg alldeles stilla.
Den här bilden tog jag igår när Gabriel och Lucas låg och kramade om varann en lång stund i mitt knä. Gabriel var överlycklig över att få krama en annan katt igen och Lucas tyckte också det var riktigt mysigt. Jag hoppas de blir kompisar alla tre snabbt.
Härlig bild på killarna! 
/Elisa

Så vackra! Va kul att Gabriel blev så lycklig!
Ja lilla Gabriel tycker så mycket om sina syskon. Ikväll har de lekt allihopa och galopperat i flock och visst har det varit en del fräsningar och örfilar men mestadels har alla tre haft kul tillsammans. Issy har busat med Gabriel som blev alldeles till sig för att hon gav honom uppmärksamhet.
Du kommer att ha fullt liv i huset länge nu. Men tre vilddjur i samma ålder..
/Elisa

Karlar brukar bli te sig när man visar dom minsta intresse.
Ja nu blir det fullt ös här hemma. Lilla Issy har nog virat oss alla runt tassen, det är omöjligt att inte falla för hennes charm och Gabriel har verkligen fallit för henne. Boys will be boys 

Åh vad härligt!! 
Här går det framåt, de är fortfarande inte kompisar hela tiden men oj vad kul de har ihop.

#35 Åh vad söta de är!! Vilken härlig min han gör, Gabriel 

Härliga bilder! 
Mina sötnosar är så trygga i sig själva alla tre, jag har inte ens tänkt på hur mycket nytt de har accepterat utan problem. Dammsugaren är lite läskig men ingen får panik av den, köksmaskiner reagerar de inte på alls. Tvättmaskinen är lite läskig när den centrifugerar som mest men det är inte värre än att missarna vågar smyga nära badrumsdörren för att undersöka vad det är som låter.
De är så duktiga och jag kunde inte ha hittat en goare trio.
Gabriel pussar tv-skärmen ibland och alla tre sitter och tittar på tv när det är So you think you can dance, det är visst spännande att titta när dansarna slänger med benen 
Issy älskar att ligga på rygg i mitt knä och bli klappad på magen. Jag har nog aldrig sett en katt som gillar att gosa ner sig i täcket som hon gör på kvällarna, hon verkligen ler med hela ansiktet och spinner så det dånar.
Lucas älskar att bära omkring på leksaker och så får jag kasta så han kan jaga dem igen. Han är en riktig kelgris som kryper upp i famnen på mig så fort han kan och han kommer gärna riktigt nära och vill titta mig i ögonen. Gullungen 
# Förstår precis hur du menar nintendo. Har precis tagit liknande bilder och ska såsmåningom ladda upp dem till min tråd (måste vara på en annan dator då).
Nu kan jag ge mina två barf, och de kan äta på samma ställe! Wow. Jättefina kissar du har fått hem!
Tack batcat! Dina är jättefina också och jag vill gärna se fler bilder på dem.

Grattis till dina nya familjemedlemmar..dom är såå söta & vad kul att det går så bra så fort..
Underbara bilder på underbara katter

Puss på allas nosar från mig
De är så fina och söta alla tre. 
Issy och Gabriel har inte visat klösträden något särskilt intresse men min tvättkorg av rotting har blivit ordentligt klöst så jag köpte den här åt dem idag och Issy började klösa på den innan jag ens hunnit montera ihop den. Succé!
I bakgrunden syns min hemgjorda kattlåda/hallmöbel. Den är helt suverän men tyvärr säljer IKEA inte kistorna längre så jag måste snickra ihop något annat till låda nr 2.

Så härligt att se dem ha skoj och må bra!
#49 En sån där möbel kanske är något för Morrison också, för han är inte heller särskilt intresserad av klösmöbeln. Jag vill inte att han ska börja gå på mattor och möbler, så det gäller att snabbt hitta nåt bra att avleda klösningarna med.
Vad gosiga de verkar med varandra! Lyllor dem och dig!
Klösmöbeln är en riktig succé (den finns på IKEA), alla tre använder den men Lucas föredrar nog fortfarande sitt kattens no1.
Mina pojkar kastrerades idag och allt verkar ha gått bra, de var pigga och på bushumör redan när de kom hem. Lucas är en riktig kelgris i vanliga fall men idag har han överträffat sig själv, jag har aldrig varit med om en katt som tittar mig så djupt i ögonen och bara suckar för att det är så mysigt att vara nära 
Den här bilden tog jag igår kväll men de ligger likadant nu fast pojkarna har tratt på sig. Jag älskar min katthög!
#53 Ojdå, trodde det var Lucas som inte ville använda klösmöbeln, och att det var ett släktdrag 
Dina tre kissar ligger som i en fläta, coolt!

#53 Skönt att det gick bra med kastreringen.
#54 De har lekt väldigt mycket i klösmöblerna hemma hos oss allihop men i en ny miljö med en ny katt och nya lukter kan de bli vilsna. Man kan använda Feliway (en spray som är doftlös för oss men som katterna känner av, finns att köpa hos veterinärer) kan man spraya där man INTE vill att de ska klösa och sedan får man tålmodigt men bestämt visa dem var det passar att de klöser. Det är mycket pyssel med små kattungar men de lär sig och blir klokare ju äldre de blir.
#54 Nej Lucas är jätteduktig på att använda klösträden, det är de andra två som föredrar rottingen. Lucas står så stolt och klöser och suger i sig allt beröm.
#55 Jag har satt lite dubbelhäftande tejp på soffan och fåtöljen där jag inte ville att de skulle klösa (de försökte i början) och det fungerar, ingen vill sätta tassarna där i onödan. Nu verkar de ha förstått var de får och inte får klösa utan att jag måste springa och kolla hela tiden. Det verkar dessutom som att både Gabriel och Issy vill klösa rakt ner eller på något som lutar och mina klöspelare är helt raka så det kan vara det de inte gillar. Hursomhelst är det inget problem längre eftersom jag har hittat alternativ som alla tre gillar 

Klösning är en revirmarkering som betyder att det här är MITT! I konkurrens med andra katter kan de bli lite ivriga att märka upp siit eget revir.
Det är ju bra att du har hittat ett sätt att stoppa det på sånt som du är rädd om, det är DITT!
Jättefin bild!
Vilken blick han har och hans chokladfärg mmm 
# 58: Jättefin bild på den lille snyggingen! 

Jättefin bild på pussungen!

Supersöta alla 3. Självklart är Gabriel glad att få 2 kompisar arr mysa & busa med. E´n massa pussar på nosarna ska de ha!!
Skjønn farge og nydelige øyne på den gutten.
Du er heldig du
Alle tre er så fine.

Är det inte dags för en uppdatering nu med flera bilder?
Jo det synes jeg også
Nå vil vi se flere bilder av trekløveret.
Gärna det men jag sitter vid fel dator så jag har inte tillgång till så många och kan inte ändra till rätt storlek för forumet, här är iaf några jag inte visat här förut.
Alla tre gosar på fårskinnsfällen. Vi har haft en reparatör här idag och efter att pojkarna varit med och undersökt ledningar och lånat skruvmejseln var de så trötta att de fick sova en stund.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte om man kan länka till youtube här man jag testar,
lilla Issy har fått rå kycklingvinge och morrar som ett litet lejon så att ingen ska ta den ifrån henne.
Mumsigt säger lilla Issy 
Alla tre vill sitta i knät samtidigt.
Jättefina alla tre! 
Måste köpa kyckling och testa på dessa fyra framöver.
/Elisa
Gabriel är gosig och lilla Issy jamar i bakgrunden, hon vill ju också ha uppmärksamhet 
Det är nog lite spamvarning på mig nu men det var så kul att kunna visa klipp så här kommer ett till. Det är dags för kvällsmat och det står lammfärs på menyn, alla tre tycker att det är så gott att de inte kan bärga sig.
Ja her er det bare å spamme på så mye du vil. Vi synes det er så morsomt å få se bilder.
Så kjempefine filmer av dem,de er jo bare så nydelige alle tre.
#70 Her elsker de også rå kyllingvinger.Marius ved det siste kullet skulle helst ha alle bare for seg selv
En sikker vinner det der, så det må du teste kalindas.
#70 Gör det, mina älskar det. Gabriel var lite skeptisk i början men eftersom de andra äter så testade han också, nu äter han rått kött med god aptit.
Issy är bäst på att äta kycklingvingar, till pojkarna får jag klippa köttet i mindre bitar men hon vill ha en stor bit kycklingvinge själv och hon riktigt ryser av välbehag när hon får hugga i med tänderna. Det är härligt att se henne så glad.

Åh, så härligt att se dem!
Håll tråden levande med nya bilder allt eftersom de växer. det är såå jättekul!
Tack för alla snälla ord om mina skatter.
#75 Gärna det, jag är ju lite rädd att folk ska tycka det är jobbigt med alla bilder men å andra sidan behöver de ju inte klicka på tråden om de inte vill.
Jag ska försöka få till lite bättre filmer på dem så man ser deras ansikten bättre. Issy blundar gärna när hon ser kameran och Lucas försöker komma förbi så han kan titta mig djupt i ögonen och pussa mig så det är inte lätt att få med dem på bild 
Typiskt att de ska klättra upp i kameran alla tre, så himla roligt!

Fortsätt med bilder och filmer!!! Jag älskar det!! Och de har blivit så stora!! Underbara kissar!! 

Vilken härligt start på jobbet att få se kissemys!! Lessnar på kort & filmer- ALDRIG!!
Ha.ha bra försök tro de ska ha kvar vingarna på tallriken:)
Superfin trio!
#68 Det där mat-morret känner jag igen från Morrison! Ännu har jag inte hunnit testa kycklingvingar på honom, men barf, lammfärs och senast faktiskt Whiskas gav detta morr!
Och när kissarna, och särskilt Lukas kryper upp i kameran, det påminner också om chokladansiktet här hemma som gärna vill vara nära nära
De är riktigt fina dina kissar!
Smart, det ska jag komma ihåg. Ta foto när de sover. Så fina färger dina kisar har, det syns särskilt när de är nära varandra och blir varandras kontraster.
Katterna gillar inte att lyssna på klippet där Issy morrar men det här älskar de, alla tre spinner och försöker locka ut kattungarna som gömmer sig i högtalarna 
Nu har även Issy börjat använda det stora klösträdet. Jag har beställt extra delar till det och ska höja det ett snäpp och förhoppningsvis hittar jag ett snyggt träd till lekrummet snart också.

Ännu 2 mysiga filmsnuttar att kika på när man loggat in. gabriels lilla gapande mun- helt underbar!

Påbyggbar klösställning?! Smart, var kan man få tag på den??
#87 Det är ett Kattens no1-träd och man kan köpa lösa delar till dem efter behov. Jag köpte ett lågt träd till min perser eftersom han var gammal och hade lite dålig balans och jag var rädd att han skulle ramla ner och slå sig annars.
Mitt träd är köpt på Huveröds i Göteborg men jag vet att de finns på bl. a swecat också.

Aww Lucas! He looks like my Fox - even lies like him - hope he is as cuddly! I nearly fell off my chair laughing when I heard Issy eating the chicken! Foxy does exactly the same! So funny,
Jaime x
#89 It's nice to hear he is so much like his father.
Lucas is a real sweetheart. Taking pictures of him is almost impossible cause he keeps trying to kiss me or the camera. Whenever we have guests he makes sure they pick him up and cuddle him.
Pojkarna älskar båda räkan och trots att de ett tag hade två skulle båda ha samma. Jag ska pallra mig iväg och köpa ett lager med räkor i veckan, de håller inte så länge när två kattungar ständigt biter i dem och badar dem i vattenskålarna.
Det är lagom mysigt att vakna med en sunkig, tuggad tygräka vid ansiktet men de små älskar dem så jag fär väl stå ut 

Åh, så gulliga de är, puss på dem!

Så underbara!!! 
Jätteroliga filmer och bilder, tack för att du delar med dig av! Min favoritfilm är den när Issy äter rå kycklingvinge och morrar!
Så sööööt!
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
De er bare så herlige dine små puse babyer :)
Tack 
Absolut sista inlägget för idag. Gabriel har lärt sig att apportera och visar vad han kan tills Issy snor leksaken och går ut i köket med den.
Gabriel sprang och hämtade tillbaka vippan sen och fick mig att börja kasta igen, jag är en väldresserad matte jag 
Här har vi haft en tråkig morgon. Lilla Issy haltade på morgonen och var inte sig själv, hon kunde inte stödja på ena tassen och såg eländig ut. Vi fick en akuttid på Västra Djursjukhuset hos en underbar veterinär och fick veta att lillan har stukat tassen eller eventuellt har fått en liten spricka i den Hon ska vila i ett par dagar så läker det av sig självt.
Vi fick recept på smärtstillande och hon fick en injektion av det som räcker i 24 timmar så det känns väldigt bra att vi åkte in så snabbt. Min lilla tjej ska inte behöva ha ont i onödan. När vi kom hem mådde hon redan mycket bättre, det var väl medicinen som börjat verka.
Jag ska försöka hålla henne i stillhet ett par dagar och skämma bort henne med sin favoritmat som tröst. Håll tummarna för min lilla fröken Isabella nu.
Lillan haltar men använder klösmöblerna som vanligt och det måste väl ändå vara ett bra tecken att hon vill klösa med tassen?

#102 Ja, vi har ju talats vid i dag och det låter inte så allvarligt även om det var en jobbig upplevelse för dig och henne. Jag skickar många pussar till henne och så får du blåsa på tassen från mig!

Aww I love that video! Don't even know why people bother with dogs when we have siamese on the planet!

Åh stackars lilla Issy! Många tröstpussar till henne
Ren otur. Bra att du fick hjälp och att du känner förtroende för veterinären.
Lilla fröken har fått kycklingvinge ikväll, jag tänkte att det kunde vara bra för henne att ha något att göra nu när hon inte får springa omkring och så tycker hon ju att det är så gott också 
Jag gjorde en liten kramvideo med gänget idag.
#103 Ja du ska veta vad skönt det är att få ringa och be om råd och prata av sig när man blir orolig. Tusen tack för att du tar dig tid för oss.
Jag är så glad över att jag har haft turen att få köpa katter från inte bara en utan två uppfödare som är intresserade och stöttar även efter att man hämtat kattungen. Ni är guld värda både du och Helena.
Det här klippet är väl egentligen väldigt likt förra gången de fick kyckling men lilla Issy är så söt när hon säger nam, nam, nam och jag tänkte att Marie kanske vill se att lillan är pigg igen trots den onda tassen.

#107 Åh, så gööttt det ser ut!
#108 Hoppas du kan sova gott i natt. Det var bra för er båda att du kollade upp detta på en gång så du slipper oroa dig (och jag också för den delen) och att hon slipper ha ont. Typiskt att det ska hända på en söndag när det är så mycket dyrare att få träffa en veterinär än annars.

#109 Ja hon ser ju ut att äta med god aptit.
(Lite rädd blev jag dock när jag såg att vingen var hel, bryt den i leden så undviker du att de får en för stor brosk- och benbit i halsen.)
#110 Ja dyrt blev det ju men jag skulle inte kunnat förlåta mig själv om jag åkt upp imorgon och fått höra att lillan haft ont en hel dag i onödan.
Nu är Issy så lugn och avslappnad att jag tror att vi båda kommer att kunna sova inatt *peppar, peppar*
Tack för tipset. Jag ska absolut dela kycklingen nästa gång 

Gu va mkt mys du levererar här!! Vilken härlig kramfilm!
Puss på Izzy!
Du tar så fine bilder og legger opp så herlige filmer at man blir helt varm og glad av dem.
Gi dine tre nydelige små en puss helt fra Norge også 
Tack för alla snälla ord.
Lilla Issy är nästan helt återställd så nu är utmaningen att få henne att ta det lugnt ett par dagar till.

Åh han är för härlig Gabriel! 

Vad söta de är! 

Jättesöta allihop!

Skjønne bilder :)
Det är så roligt att få se bilder på din fina trio och extra kul att få se film.
Det blir nästan som att få se dem på riktigt och ljudeffekterna är ett stort plus ;-)
Tack för alla gulliga kommentarer :)

Mysande katter i solen Mmmmm..myspys!
Jag badade Gabriel för första gången igår och visst sprattlade han lite i början men sen var han rätt cool. När det var dags att föna honom blev jag riktigt förvånad över hur lätt han accepterade det.

Åh vilken duktig liten kille han är :-) Han har inte fått det från sin mor, hon hatar att fönas. :-)

Härligt att du håller oss uppdaterade!
Nu tror jag Lucas har fattat det där med att apportera också, han kommer med räkan till mig och vill att jag ska kasta den. När jag kastat den kommer han inte och lämnar den direkt som Gabriel gör men jag får den igen efter en stunds lek.
Mina killar är så duktiga 
Vilka underbara bilder och filmer på dina kissar!
Lilla Issy älskar sin cat-track så jag har försökt hitta andra aktiveringsleksaker till henne och pojkarna och hittade den här i en djuraffär. Alla tre gillar den och som tur är låter den inte alltför högt för de sitter länge och rullar bollen fram och tillbaka.
Den så morsom ut :)

Bra!Hitta ngt som de själva kan aktivera sig med! Tycker man drar hem den ena leksaken efter den andra- inget duger!

Åh vad stora de har blivit!! <3 Vilken rolig grej :-)

Det ser kul ut. Puss på dem!
Pojkarna busar i en papperskorg. De kom på leken själva när den var tom och nu har de kommit på att om man välter den och plockar ur allt i den så blir den ju tom igen! Jättekul tycker de (och mindre kul tycker jag som får städa) 
Vi hade städdag för ett tag sedan och Lucas gjorde som vanligt sitt bästa för att få tag på wettexduken, han bara älskar att bära omkring på såna. Helst ska de vara blöta och när han tröttnar på dem lägger han dem i mitt sovrum. I det här klippet hamnar den till slut i tvätthögen.
Oftast kommer jag ihåg att gömma trasan under diskbänken men glömmer jag av mig så är han där direkt och tar den. Sen bär han omkring på den och morrar och visar upp vilket fint byte han har fångat 
Åh, vad Lucas och Morrison är lika varandra! Gulle dina kissar!
Är Lucas och Issy också spolformade sett uppifrån? Morrison är det, och vi börjar fundera på att begränsa matintaget för honom så han inte blir en riktig tjockis!
#147 Lite runda är de nog men jag har hört att man ska låta växande kattungar äta så mycket de vill. Jag tycker annars att mina börjar bli lite smalare och mer långbenta nu men experterna kanske tycker annorlunda?
De känns inte överviktiga när man tar i dem, de är ganska muskulösa faktiskt så det oroar inte mig även om jag ser bilder på andra katter av samma ras som ser betydligt smalare ut.
Kan du inte lägga upp lite bilder på Morrisson? Det var länge sedan jag såg snyggingen

Åh vad stora och fina de är!! 
#148 Jag tycker Morrison är jättefin, kraftig, med kraftiga ben och tassar. Proportionell i sin kraftighet. Men min man tycker jag skämmer bort honom med mat när han är hungrig, och att Morrison är tjock jämfört med Ozzy. Och visst, Morrison är kraftigare än Ozzy, men även en månad yngre (plus att han alltid vill äta upp Ozzys mat), och har en annan kroppsbyggnad.
Jag tänkte att fram till 9 månader ska jag låta honom äta det han vill, och sedan får man se hur han utvecklar sig. Jag vill ju inte riskera att förstöra hans tillväxt, jag hoppas fortfarande på att han ska bli en jättekisse som Marie och Richard förutspådde.
#150 Ja din Morrison var ju mycket större än min Lucas redan när de var små så din kille kommer nog att bli en stor nalle när han har vuxit klart.

Haha I love it .. the dish cloth! Any cat's prized possession …
#152 Hej, vad kul att få se kattsläkten igen. De är så vackra allesammans 
# 153 He sure loves his dish cloth! Today I let him play with one all afternoon since he is 6 months old today, what a wonderful birthday present 
Så fina de är!
/Elisa
Vilka roliga katter du har! Grabben med disktrasan var ju bara för festlig!!! Helt otroligt, vad de hittar på. 
Själv sprang jag efter min Gucci imorse, med schampo i håret och vattnet droppande. Han hade nämligen varit uppe badrumshyllan medan jag duschade och stulit min ENDA hårsnodd! Den hade han tänkt att tugga in mat i och doppa i vattneskålen…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#164 Vad lustigt, Lucas har också en fix ide med hårsnoddar och matskålarna 
Vad härliga de är! Jag har sånt kattungebehov, trots att min minsta bara är 8 månader :)

Vad stora de blivit! Riktiga skönheter alla tre 

Ena riktiga mysungar.
Nu är mina små 8 månader och jag tänkte visa hur snygga de har blivit.
Det är inte lätt att fota katter i höstmörkret men några snälla vänner kom hit en dag med digitala systemkameror och här är några av bilderna:
Lilla Issy kastrerades för några veckor sedan och jag trodde inte det var möjligt men hon har faktiskt blivit ännu mer kelen och gosig efteråt trots att hon aldrig visade några tecken på att ha börjat löpa.
Hon spinner så det dånar och fullkomligen överöser mig med kärleksbetygelser min lilla tös.
Alla tre kommer jättebra överens och leker och gosar om vartannat. När Issy var på sjukhuset en hel dag för att kastreras så led stackars Lucas ordentligt, han satt men hängande huvud och gnydde och såg ut som om någon gjort honom riktigt illa. Jag hade fullt sjå att trösta honom hela dagen och när hon kom hem igen låg han och sov på henne i flera dagar så det bara var hennes huvud som stack fram. Det var som att han ville se till att hon inte försvann igen.
Finns det något underbarare än små långsnokar?
Fina de är! 
/Elisa

Alltid så härligt läsa om dina kissar, som får så mycket kärlek och har superkul ihop helt klart. Gabriel är
underbar!

Vad de har vuxit!! Och underbara är de alla tre. <3
Och så Gabriel som är just Gabriel! 

De är verkligen jättefina. Nix. finns inget underbara än våra "långsnokar"
Tack alla
Jag kikar in här hos er med jämna mellanrum och tittar på nya bilder och förundras över dessa underbara djur. Vilken lycka att ha en egen liten flock <3
De är ljuvliga, alla tre

Härliga missar!
Ohh den där Gabriel fastnade jag för!
vad fina kissarna har blivit nintendo!
Lucas och Morrison är verkligen lika varandra, samma mörka glänsande chokladpäls! Men Morrison har klargröna ögon (som alltid kisar förälskat på mig!), och mer bågformat nosparti tror jag. Jag måste ta och fota mina älsklingar så får du se!
Hur håller dina kissar vikten? Morrison har fått en rejäl kagge, och jag snålar lite på maten för honom. Väldigt kraftig är han, och jag vet inte om han kommer växa i storlek längre, och då är jag orolig för begynnande övervikt. Ozzy är spinkig som en benget.
De har börjat apportera leksaker nu, har lärt sig gå på pelletspotta (äntligen), busar så de sätter igång vårt larm… beter sig som hundar och kommer och hälsar när det kommer besökare.
/Emma
Tack! Det skulle vara jättekul att få se hur Morrison och Ozzy ser ut nu. Lucas ögon är gröna ibland men alltid gula i solljus, troligen kommer de att bli helt gula.
Lucas är mycket kraftigare än min balines Gabriel (som är slank men smidig) men jag tycker inte att han känns fet, han är väldigt muskulös och visst har han lite mage men som sagt tycker jag att han känns väldigt robust och sund. Issy är lite rund men hon är väldigt aktiv efter kastreringen och börjar faktiskt gå ner lite i vikt. Jag tror inte att mina katter vuxit klart ännu och jag vill inte snåla på maten första året så mina har fri tillgång till blötmat och pojkarna äter lite torrfoder också. Issy äter bara blötfoder och barf, hon åt lite torrfoder de första två dagarna här men nu verkar hon inte ens förstå att det går att äta.
Alla tre är väldigt gosiga, Lucas är den som vill gosa mest med mig och som väldigt gärna vill vara uppe i ansiktet på mig. Issy är blygast för främlingar men efter ett tag brukar hon välja ut någon som hon sitter hos och då spinner hon så det dånar, hon är en riktig liten mammagris och följer mig vart jag än går. Gabriel älskar alla människor och får alla att känna sig utvalda.