Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 6280 ggr
Lejdet
8

Någon som prövat feliway?

Jag har köpt hem Feliway idag för att se om det kan ha någon inverkan på min stressade hona Cinzano.

Nån av er som har provat detta medel mot osämja i kattgruppen?

kalindas
0

Hos mej har det aldrig fungerat. Men däremot på Spiddes dotter Tula.
Hon var jättestressad, otrygg, lös i magen och kissade inne med mera…
Hennes matte köpte Feliway till kontakterna. Några minuter senare sov Tula djupt och blev en annan katt nästan direkt.
Så på henne fungerade det.

/Elisa

Mockfjardingen
0

Jag har två plug-in hemma och jag märker direkt när de börjat ta slut. Då blir det genast lite kiv bland katterna och det försvinner direkt när jag byter refill… Så jag måste säga att det fungerar jättebra på mina katter iallafall.

[hakkapelitta]
0

#2 Dom har blivit beroende! Du får be om Feliway-plåster nästa gång eller kanske Feliway-tuggummin! Skrattande

Mockfjardingen
0

#3, Ja, snart blir det avgiftning med 12-stegs metoden;)

Lejdet
0

Tyckte att det var värt att prova i alla fall

[lisme]
0

Følg godt med disse plug-ins! Vi har dessverre opplevd at en av våre holdt på å ta fyr. Den var så varm der den sto at det gikk ikke an å ta på den, måtte bruke hansker for å få den ut av kontakten. Stua ble røyklagt av den, og den var ikke tom heller. Etter den opplevelsen har vi bare brukt Feliway spray

MijmuPix
0

Jag har provat både spray och plug-in-grejen. Sprayen användes i trsp.burarna inför en långresa och plug-in-grejerna har jag använt när jag introducerat en ny katt eller haft kattungar. En av honorna tycktes reagera positivt på Feliway´n men de andra verkade inte alls känna av det Tungan ute 

# 6: Hu vad läskigt!

Lejdet
0

Hur lång tid tog det innan det hade effekt?

hecajon
0

Jag har också provat plug-in Feliway nu när mina katter pga av Mollys kull varit lite oharmoniska. Jag tyckte inte att det var någon skillnad först och hjälpte inte så mycket, men nu när jag upptäckte att den var slut och irritationen hade ökat samtidigt så gjorde den nog lite gott iallafall, men något undermedel känner inte jag att det är i mitt fall, men dock lite hjälp åt rätt håll och det är jag glad över.

#8 Från att jag såg att det var slut och bytte till den nya så blev det bättre på ca 2dagar hos mig, säkerligen väldigt olika hur fort och väl det fungerar, Hoppas att det fungerar för/på din tjej Cinzano, farligt är det ju inte att testa.

Lejdet
0

Hej har nu haft Feliway i vägguttaget i ca 4 v. och det verkar ha haft en lugnande effekt på kattgruppen. men de senaste dagarna har Cinzano börjat att få stryk igen av unghonorna och är mer skygg igen :-( Det finns vätska kvar i Feliwayen men kan den ändå vara slut?

Nån som vet?

kalindas
0

Kan hända att det är för lite kvar. Köp du nya.
Testa även att köpa lite spray och spraya på olika ställen.

/Elisa

hecajon
0

#10 Det märks här hemma med när det är bara den lilla "svätten" kvar, om jag byter till ny då så blir det lugnare igen.

Lejdet
0

Tackar, ja jag hade en spray också så hur har jag använt den i några dagar tills jag kommer iväg till veterinären och kan köpa ny refill.

Vet ni om det går att köpa Feliway i vanliga djurbutiker också? Jag har inte hittat i mina närmaste.

kalindas
0

Apoteket ska ha dem hemma också.

/Elisa