Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 1295 ggr
kalindas
0

OT: Ska jag svara?

Har fått detta vänliga mejl nedan ett par tre gånger. Självklart är det bara till mej detta brev skickats och jag tror nog jag kan bli riktigt rik…
Ska jag svara tycker ni? FlörtOskyldig

För er uppmärksamhet  

Det är förståeligt att du kan vara lite orolig eftersom du inte känner mig men jag har en lukrativ affärsverksamhet förslag av ömsesidigt intresse att dela med dig. Jag fick din referens i mitt sökande efter någon som passar min föreslagna affärsrelation.  Jag Patrick KW Chan Executive Director & Chief Financial Officer för Hang Seng Bank Ltd Jag har en dold verksamhet förslag för dig. Jag måste be dig hjälpa mig att köra ett företags projekt från Hong Kong till ditt land. Det innebär överföring av en stor summa pengar. Allt som rör denna transaktion skall vara rättsligt göras utan problem. Vänligen sträva efter att nå största möjliga diskretion i allt som rör denna fråga.  När pengarna har framgångsrikt överförts till ditt konto, ska vi delar i förhållandet som skall godkännas av oss båda.  Jag föredrar du nå mig på min privata e-postadress nedan (pactrickchan@yahoo.com.hk) och slutligen efter att jag skall förse dig med mer information om denna operation.   Vänligen om du inte är intresserad ta bort det här mailet och inte jaga mig eftersom jag lägger min karriär och livet av min familj på spel i denna satsning. Även om inget vågade ingenting vunnit.   Din tidigaste svar på detta brev kommer att uppskattas.    Vänliga Häls

/Elisa

alltidsiames
0

Polisen vill gärna läsa detta.

prodigy
0

Akta dig!!!!

Men lite frestande låter det ju…

Millimina
0

Vad besviken jag blir… Jag trodde han bara skickat till mig… *ler ironiskt*

Man har ju hört talas om dessa mail/brev men har hittills lyckats klarat mig från dem. Vad kallas de för? Kenya-brev?

Zandrinos
0

Den avsändaren hade jag spärrat med en gång. Skulle ALDRIG svara på sånt!!!!

ramithi
0

Slett det øyeblikkelig. Ikke tenk mere på det. Slike brev havner i spamen på min e-post og den blir blokkert.

kalindas
0

Jag har slängt och blockerat. Var bara ironisk..Flört
Har säkert fått fem strycken med olika namn, en del översatta som detta och andra på engelska.

/Elisa

[lisme]
0

Vi får flere slike hver eneste dag i tillegg til at vi får mailer der det hevdes at vi har vunnet x antall dollar, pund eller Euro. Hadde vært fint og fått en krone for hver slik mail Cool

alltidsiames
0

Polisen tar gärna emot dem eftersom det finns en bedrägerirotel som jobbar med detta.

kalindas
0

Det hade blivit många mejl då. Får jag ett nytt ska jag kolla om polisen vill ha dem. Blockerat de flesta nu.

/Elisa

AlexH
0

dessa skall skickas tillpolisen eftersom de behöver dessa underlag för att kunna stoppa denna typen av mailings.. Detta är ren bedrägeri

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

HasseH
0

Men oh så spännande! Vilken bra affärsidé! Kan du hälsa honom att jag också vill vara med och slänga pengar i sjön? Skrattande

SacredSouls
0

Skrattande Jeg fikk en morsom i dag.Limer inn litt av den.

Hun er døv,moren døde da hun var 6 og faren ble drept.. ja også vil hun komme for å bo sammen med meg Tungan ute

Dearest One  

I am the only Daughter of my late parents Mr.and Mrs.Duase.

I am just  a university undergraduate and really don't know what to do now.I need an account oversea were I can transfer this funds and after the transaction i will come and live with you.Your suggestions and ideas will be highly regarded. Now permit me to ask this few questions:-
{1} Can you honestly help me?
{2} Can I completely trustYou?
{3}What percentage of the total amount in question will be good for you after the money is in your account while i finalies my education?
Please,Consider this a nd get back to me as soon as
possible.  Miss Anna Duase.

Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

HasseH
0

Hjälp! Måste hon bo med dig också??

Ärligt, vilka går på Anna Duases brev? Nån snuskgubbe  som tror att han köper en fru eller?

kalindas
0

Ännu ett lockande erbjudande…Flört
**********************                                                                                                                                      

_**M. Clarke
Rue du Gouverneur Bayol
République du Benin

Dear Friend,

Jag kontaktar dig när det gäller vår avlidne klient, en medborgare i ditt land och de investeringar som han gjorde med en investmentbank här i République du Benin.

Den 20 november, 2003, min klient som var en gång koncernchef för Société BENINOISE d'énergie électrique deponerade beloppet Åtta miljoner amerikanska dollar under en portföljförvaltning av en investeringsbank i 4 år och deponering förföll den 20. november 2007 med över 98% tillväxt som uppgår till totalt femton Miljoner åtta hundra fyrtio tusen amerikanska dollar. Detta medel har sedan mognat och slår runt på de medel som också har gått ut

Vår kund dog i december 2007 vid en ålder av 81 vid den tiden var han färdigställdes och skilsmässa från sin 4 decennium långa äktenskap. Vår klient inte ange sina närmaste anhöriga eller mottagaren att hans enorma egendom, eftersom han var föräldralös och har inga barn och alla försök att hitta hans närmaste familj har inte lyckats.

Den främsta orsaken att kontakta dig är att du ska stå i som en efterträdare eller närmast anhöriga till den enorma kvarlåtenskap vår avlidne klient. Jag garanterar er att detta skulle ske under en legitim arrangemang om jag kan få ert samarbete och sträng sekretess.

Om du märker att du kan arbeta med mig om detta, komma tillbaka med mig för mer information om hur man skall gå med: Ditt fullständiga namn och adress, ditt Plats och födelsedatum, Your Private detaljer telefonnummer och yrke: bdpaestate@aim.com Vänligen om du inte är intresserad av detta förslag vänligen ta bort denna post och jag kommer inte kontakta dig igen på grund av den känsliga naturen i denna process.

Väntar på din brådskande svar.

M. Clarke**_

/Elisa