Siames iFokus

Siames

Etikett: berättelser
Läst 1574 ggr
Felicula
0

Sadie har bott här 6 månader nu

Nu har min lilla Sadie (S*Jackpotts Magic Expression) bott hos mig i sex månader. Hon var så liten och lite förundrad när hon kom. Nu är hon ett superhärligt bus- och keltroll som funnit sig väl tillrätta.

Båda mina andra katter tycker jättebra om henne och mattes hjärta är förstås på smältnivå så fort hon piper (eftersom hon inte kan jama som en stor katt än :P). Lalla är mest som en extramamma, bra att bli tvättad av och mysa med, och Opus är lekfarbrorn. Fast ibland rusar tjejerna omkring så det visslar om det också.

Det ska bli spännande att se vad Sadie tycker om Lallas väntade ungar, hoppas att hon får lära sig så att hon kan ta hand om egna små när det blir så dags! Kanske är det det de viskar om när de har sin tjejpakt, den som varken Opus eller matte får vara med i.

På bilden här ligger de alla, tre med Sadie i mitten, och har det gosigt i soffan.

Felicula
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äh, varför kom inte bilden med? Testar igen!

kalindas
0

Fin hon är! Rollos vackra ögonfärg har hon ärvt också! Kyss
Sitter med hennes halvsyskon i mitt knä nu…Glad

/Elisa

Felicula
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, ögonen utvecklas lite långsamt, men det sägs ju att det är dessa som får den vackraste grönfärgen med tiden, så det hoppas jag på. Hon kommer att behöva dejta en pojke med öronen längre ned, men till hennes fördelar hör en helt otrolig pålskvalité, hon har varm färg i sitt chokladmönster och otroligt kort, silkig och glänsande päls, riktigt som siden. Fast bäst är ändå att hon är så himla mysig föstås.

Berätta mer, vad är det för halvsyskon du har? Alltid extra kul att få höra om släktingar. Skicka gärna med en bild!

HÄr är en till, fast ljuset på denna är inte så bra, för den är tagen i lampsken. Men de ligger på samma härliga ställe (hörnet i soffan är oftast ockuperat och jag har lagt en gosefilt där också)

Siameshona
0

Va vacker hon är. Gosig kattbild

alltidsiames
0

Åh så fina kisar!

hecajon
0

KyssJättefina gröna ögon, härligt gäng

kalindas
0

Jag har Zandrino's Odin från Rollos första kull.

Sen har jag kullen Skatan haft nu. Som är Rollos senaste (tredje kull).

Kalindas Ellionora (bor här)
Kalindas Elliot (bor här)

Kalindas Elissa (flyttat)

Kalindas Elaine (flyttat)

Gamla bilder på kattungarna. Väntar på bilder från ny ägaren och inte tagit några jättenya på Ellie o Elliot.

/Elisa

Felicula
0

Inte så konstigt att jag tyckte Elliott var så söt då :) Men Elissa är nog den som är mest lik Sadie i uttrycket.

kalindas
0

Det är nog hennes spottar som gör det…Glad
Väntar på nya kort. Men de är lite slöa med att skicka de som äger tjejerna nu.

/Elisa

alltidsiames
0

Där var ju dom sötnosarna igen!Kyss

SacredSouls
0

KyssSå fing gjeng du har Felicula.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

marieirene
0

#1 Så mysigt de verkar ha det tillsammans. Så fina.Kyss

Felicula
0

Ja, de är faktiskt väldigt mysiga ihop. Ibland bus-biter de förstås och jagar varandra, först iväg åt ena hållet med en först och de andra efter och sen kommer de tillbaka i omvänd ordning. Förutom att de hänger i gardinerna i vardagsrummet ibland är de väldigt gulliga. Och när alla tre kryper ner i sängen och myser eller rullar ihop sig i soffan i eller bredvid mitt knä, då är de helt underbara.

Jag försöker leva i nuet och verkligen uppskatta alla härliga stunder jag får med dem, njuta av dem och ge dem så mycket tillbaka som jag bara kan. Jag har haft djur sen jag var sex år och katt sedan 1991 och jag kan nog inte tänka mig ett liv utan att det finns med djur i det.