Siames iFokus

Siames

Etikett: avel
Läst 1143 ggr
Lejdet
0

Parat sig utan tecken på löp?

Hej min unga hona Juno (choklad siamesvariant) är väldigt storvuxen för sin ålder och är nu 11 mån. snart. Hon är lika stor som min 2-åriga hona.

Som ni vet har jag ju en fertil hanne (Casper) som har försökt para sig med henne istället när min 2-åriga hona har löpt.. ja han är knäpp.."sätter på" fel hona liksom;-)

Nu är jag en aningens misstänksam att hon ändå kan vara dräktig trots att jag inte sett några tecken på könsmognad på henne för jag anar att tuttarna är en aningens mer rosa än vanligt, eller rättare sagt, de syns, vilket de inte gjort innan.

Men jag kan ju inbilla mig. Om hon är dräktig så måste det ha skett för ca 2-3v sedan isåfall, då var han på henne som värst. Hur fort syns det?

…spännande.. jag vet att hon är i yngsta laget men hoppas att det går bra ändå om det nu skulle vara så.

kalindas
0

Låter som hon kan vara dräktig. Åldersmässigt så är 11 månader ganska lagom för första kullen.
Lycka till och jag hoppas du får något vackert!Glad

/Elisa

SacredSouls
0

Ja låter absolutt som om hun kan være drektig.Vanligvis sier man 21 dager etter parring.Da bør patter være ganske så mye større og rooosa.Men siden det er hennes første så begynner man gjerne å ane det rundt 17-18 dager.

Men jeg hadde en som jeg var i tvil med helt frem til femte uke en gang.Så det er jo helt klart forskjeller.

Men super spennende er det.Masse lykke til. 

11 mnd er en helt fin alderGlad Rundt 1 år ved første kull er ganske så vanlig i denne Kategori.

Undertegnede har vært tidligere ute enn det en gang SkämsTungan ute

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
0

Chokladsiamesvariant? Vi vill se bild på älsklingen!

Mockfjardingen
0

Det är mycket möjligt att hon är dräktig. Många honor löper tyst första löpet och det är inte säkert att du sett någon parning. "Nya" hanar gillar att para unga oerfarna honor då de är mindre dominanta och inte lika starka som vuxna honor som redan är mer erfarna/vuxna än vad de är.

Har liknande "problem" här hemma. Min hane är bara intresserad av att para lilla Yade som inte än visat några tendenser till att börja löpa, medans de vuxna honorna Strössel och Grazie kan löpa så de slår knut på sig själva men dem vill han inte röra… Min hane är 9 månader och Yade är snart 8 månader. Är inte säker på att hon kommer att löpa högljutt heller då hon är låg i rang här hemma…. Kanske får jag också en överraskning…!

Lejdet
0

#4  ja han är ju på Juno oavbrutet, är som en friare vid hennes sida hela tiden men bryr sig inte om varken hennes syster eller min äldre hona.

Lejdet
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 3 Här är en bild på Juno

Mockfjardingen
0

Söt tjej, man kan väl inte anklaga honom om han blivit kär? ;))

Lejdet
0

#7 nej de är som två chokladpraliner båda två, bilden gör tyvärr inte henne rättvisa men hon är en väldigt vacker hona, majestätisk med jättelånga ben och svans, svävar liksom fram när hon gårGlad

alltidsiames
0

Åh, hon är jättefin! Och Juno är lila va? Åh, det blir fina bebisar hemma hos dig snart!Kyss

Lejdet
0

#9 nej Juno som jag tror är dräktig är choklad som du ser men hennes syster Iris är lila

kattguld
0

Aha. Men detta håller vi tummarna för.

SacredSouls
0

Hvordan går det med patter. Er de blitt mere rosa? Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejdet
0

#12 näää jag tror att jag inbillade mig.. får ge mig till tåls ett tag till..