Speciella saker
Visst älskar man väl alla sina katter, men det finns några individer som har något ytterligare extra, som gör något som får en att nästan få tårar i ögonen. Har ni några såna historier? Här är min:
Det är egentligen en väldigt enkel sak, men den betyder väldigt mycket. Min kastratpojke Opus har alltid varit väldigt speciell och stått mig oerhört nära. Han har börjat med en ny sak, som är så enormt söt. När vi går och lägger oss tar jag honom i famen, kryper ner med benen, släcker lampan och lägger mig med honom mot bröstet. Sen drar jag upp täcket över oss. Då lägger han sin lilla kind mot min och spinner så det riktigt knakar. Jag känner att om det finns kärlek i världen så är det här den allra vackraste man kan få, så totalt hängiven, utan beräkning, bara varm och vacker. Ibland ligger han kvar tills jag försiktigt flyttar ned honom vid min sida och då lägger han huvudet på min arm istället och ibland måste han upp och busa lite med flickorna innan alla lägger sig i sängen på nytt (de sover gärna i sängen allihop). Men oavsett är de här stunderna något som jag riktigt ser fram emot varje kväll. Tack min fina underbara katt för att du finns!!!
Så mysigt, han är så fin! 

Va fint skrivet. Hade en tanke på att bara skriva och förklara min kärlek till mina killar, så kom denna tråd. Håller med det du skriver:om det finns kärlek är det här den vackraste man kan få etc.
Jag har inget speciellt att ta på, utan känner det bara varje dag. En blick ifrån mina killar, närheten de vill ha. Brukar fundera på hur jag ska kunna förmedla den till dem? Fast om de förstår vad kärlek är så tror jag nog att de känner den.
Jag längtar efter dem när jag är på jobbet. De sitter på väggen, jag kastar kärleksfulla blickar på dem massa ggr/dag. Jag kan försvara dem som en tigrinna om ngn skulle säga ett ont ord.
Mina små pojkar Otto & Pacino
Ack denna kattkärlek. Så fint du skriver. Jag vet precis vad du menar och hur du känner. Jag känner mig priviligerad, som får leva tillsammans med dessa underbara varelser. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Jo, jag längtar sädår jättemycket efter mina också. Jag längtade till och med efter Lalla supermycket när hon var på parning fast jag visste att hon hade det toppen och dessutom fick vara hos en fin kattpojke, haha, man är bra larvig, men det är väl kanske bara sunt med kärlek!
Så utrolig fint og levende du skriver.
Jeg tror jeg kunne skrevet side opp og side ned om de forskjellige personlighetene vi har her hjemme hos oss. Men det tar jo så plass å beskrive kjærligheten til alle seks 
Vi har rituale her om kvelden vi også. Vi bytter litt på hvem som sover i sengen. Som regel er det Jöback. Da kommer han med sin merkelige ku lignende mjau og ser opp på oss.Nå er det natta matte og husse og løper ned trappa sammen med oss. Noen ganger sover han hele natten under dynen krøllet inntil siden min, mens andre ganger står han opp og går på do.
Det er do gangene man etterhvert ser seg nødt til å lukke han ute fra soverommet for den natten.For ingen tar av så mye som han gjør etter han har gjort nr 2 i kassen.
Han er helt utrolig.Her en natt holdt han på alene oppe i stuen i over en time.Tjohooo her er jeg.. og høres ut som tusen elefanter.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

De här små varelserna är verkligen fantastiska..! Det är otroligt vilken kärlek man känner för dem.
#0 "Visst älskar man väl alla sina katter, men det finns några individer som har något ytterligare extra, som gör något som får en att nästan få tårar i ögonen."
Åh jo. Min älskade lilla Illyria är sådan. Aldrig någonsin har jag haft ett djur som jag är så fäst vid som jag är vid henne och som betytt så mycket för mig. Kanske beror det till stor del på att hon är så fäst vid mig..? :) Hon är en speciell dam, på många olika sätt.
Men det som får mig att både skratta och gråta en skvätt är när jag varit borta hemifrån och ropar "hallå" när jag kommer hem. Det slår aldrig fel. Även om hon ligger och sover långt från hallen så kommer hon omedelbart springande och "skällande" (jamande) med trötta små kisande, sömndruckna ögon för att hälsa sin mamma välkommen hem. Vittra kommer hon med, men Illyria gör det på ett helt annat vis.
Älskar också att hon hoppar upp i famnen. Från golvet alltså, när man själv står upp. Ofta säger hon till men ibland är man inte beredd, om man ex. står och pratar med någon. Hon brukar jama lite och så tar hon ett skutt upp och hoppas på att man tar emot henne. Men den kloka damen har aldrig tagit i med klorna, utan tar man inte emot henne så rasar hon ner i golvet igen.
Och när hon står på klöspelaren och skriker och vill att man ska komma dit och "hämta upp henne" så att hon kan få kliva på och lägga sig tillrätta som en boa i nacken och bara kurra, kurra, kurra medan man går omkring och pysslar hemma.
Och när hon kommer och försiktigt, försiktigt tar sin lilla tass och försöker öppna upp så att hon kan gå in innanför tröjan/under täcket och bara ligga nära.
Vittra älskar jag för att hon är världens gladaste katt. Vore hon människa skulle hon alltid ha ett leende på läpparna. Hon spinner jämt, bara man ens tittar på henne så att hon ser.
En annan katt jag känner har en fantastiskt söt egenhet - hon tvättar människohår. Hon kan ligga och slicka en i håret i säkert en halvtimme. Bedårande, men lite strävt.
#7 vad härligt, min aby, som tyvärr inte lever längre, tvättade också hår, det gjorde lite ont, men det var så sött så han fick i alla fall hålla på en stund.
Vår bebis Ögat tvättar mitt hår! Han spinner samtidigt så man vill ju inte avbryta fast det känns läbbigt.