Stor liten i skinn och ben
Min Xanthos är hemma igen efter vård hos veterinär. Men uj så smal och liten han blivit.
Det är dock en stor herre inne i den lilla kroppen… Vilken lång diskussion han höll med mig över sakernas ting och ordning efter två dygn i bur och sjukvård!!! Aldrig att har han läxat upp mig så förr
.
Nu är han som ett plåster och slutar bara spinna när han sover.
Min andra kisse har också återgått till sitt vanliga jag nu när det är som det brukar i huset igen.
Jag är så glad att det inte var hans tur än.
När jag var borta i en vecka och även då Smilla själv var inlagd. Så gjorde hon som Xanthos. Hela natten tätt intill mig och spann konstant. Var så lycklig sååå! 
Det är då man vet att man inte enbart är en pratande matningsmaskin för dem…
/Elisa

Va skönt att ha sin älskling hemma igen. Klart han skällde på dumma "mamma" som lämnat bort han.
Det är härligt när de visar sin kärlek.
Så deilig å ha han hjemme igjen.
Han går seg nok fort opp i kondisjon igjen nå når han er hjemme med matte og får matlysten tilbake.
Han var vel ikke heeelt fornøyd over å ha vært borte og såklart måtte han si ifra skikkelig da
Utrolig egentlig, hvordan disse kattene våre viser oss kjærlighet og skal ha oppmerksomhet.Man kan liksom ikke unngå å bli minnet på hundre ganger daglig i alle mulige situasjoner at dette er en Kategori 4 katt 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Åh vad skönt!!!
Åh så gott du fått hem honom igen!
Jag kan riktigt se det för mig, hur du fick dina fiskar varma…

Härligt å få hem "plåstret".

Vad skönt att du fått hem grabben igen, han är säkert rundare om magen snart igen
Så skönt att höra att Xanthos fått komma hem nu! 

#3, Ja visst är det något alldeles, alldeles speciellt med våra kat 4!
Vi har varit på återbesök för en sista spruta. Ska fortsatt vara lite extra uppmärksam, men allt tyder endast på tillfrisknande fullt ut!!
Hans ideér om att vara plåster på mig, precis hela tiden, har gått över. Nu är han mer som vanligt, -som en "post-it". 
Hehe, sådär utskälld blir man inte ofta tack och lov! Det gäller att sköta sig!
Jo, det är så när man varit borta lite. Ingen av mina katter (även andra raser som jag haft tidigare) har var sura när jag kommit hem, alla har suttit nära, pratar och sen spunnit extra mycket. Men det som också varit fint har varit stunder just efter veterinärbesök när man märker att man trots allt betyder mer än mat och tömma lådan, när de tyr sig till en och söker lite tröst. Det är väldigt speciella stunder.
Krya på dig, underbara Xanthos! Så skönt att han är hemma igen. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus