Siames iFokus

Siames

Etikett: tillsalu
Läst 1143 ggr
Felicula
0

Hönsmamma med dräktig hona

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ganska säker på att Lalla är dräktig nu. Hon är kraftigare över ryggen, sover mycket, även om det då och då kommer vändor med bus förstås, och hennes tuttar har blivit större och styvare, fast de inte riktigt har fått hallonfärg, men jag tror inte att de var så röda sist heller om jag minns rätt. Trots detta är det svårt att koppla av och njuta.

Sist hade vi ju sån infernalisk otur med en dödfdd kull. Jag vet fortfarande inte vad som gick fel, vi gjorde ju allt man ska, både hon och hanen var kontrollerade mot sjukdomar, jag kollade till och med njurstatus och vi hade nåstan inga besökare hemma, det var lugnt och fridfullt, vi åkte inte på någon utställning med de andra katterna heller och hade även varit hemma ganska länge före parningen. Och ändå hände det.

Alla säger att det var maximal otur och att det knappast kan hända igen. Veterinären hittade inget som tyder på att det ska upprepas. Men innan jag ser små levande ungar pipa i bolådan törs jag inte riktigt njuta. Fast jag vet att jag borde. Hon är ju kolugn och verkar må hur bra som helst. Jag känner mig som en verklig hönsmamma. Om ungefär en månad vet jag. Håll gärna tumarna!

Lejonhjarta
0

Håller 1 tumme hårt!! Har hört att 2 blir för mkt å går över i otur så ja håller extra hårt i en.Skrattande Lycka till å hoppas du kan börja njuta! Ja kunde inte njuta av mina nyfödda i börja nå det blev kejsarsnitt å dåliga ungar etc. Jobbigt, man missar mkt av glädjen.

cerwinvegas
0

Höns mammor är vi väl alla fast kanske på olika vis bara..jag tycker själv att jag har blivit mer pjoskig på äldre dar..

Du ska se att det kommer gå bra..Jag håller också en tumme för er..

SacredSouls
0

Man blir jo ekstra hønsematte når ting ikke har gått helt bra før.Jeg forstår deg veldig godt.Spesiellt blir det vanskelig når du ikke har noe å skylde på. Når man ikke helt vet hvorfor det ble som det ble første gangen.

Men du skal se at denne gangen går det helt supert. Som regel gjør det jo alltid det. Det er bare det at de dårlige erfaringene så lett overskygger og  gjør at vi engster oss mer enn nødvendig.

Masse lykke til og jeg skal holde fingre og tær krysset for dere. Gi den vordene mamma en stor puss Kyss

#2 "jag tycker själv att jag har blivit mer pjoskig på äldre dar.."

Nei sier du det..haha kjenner meg overhodet ikke igjen..

(joooSkäms)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Felicula
0

Tack, vad gulligt av er! Jo, jag hoppas ju för Lallas skull också förstås, hon skulle bli en så toppenfin mamma, hon är så trygg och lugn och kärleksfull och jag tror att hon sörjde sist, var väldigt "mattig" under en period. Men vi hoppas så klart att det ska bli bra nu, så att hon ska få några små att pyssla om.

ramithi
0

Å for en fin brunpadde. Krysser fingerene herfra også.

Himmeltinden
0

Det kommer nok til å gå bra denne gangen, krysser fingrene for det ;)

alltidsiames
0

Det är din tur nu att få vakna på nätterna, kladda ner dig med välling, oroa dig för vikten på ungarna och undra om mamman har flyttat ungarna nu igen. Helt underbart! Lycka till!

Felicula
0

Ja, är det bara det att oroa sig för så tar jag det så gärna :) Återigen tack alla!

[lisme]
0

Lykke til! Denne gangen går det helt sikkert bra, vi skal krysse fingrene her også Flört

Zandrinos
0

Klaras första kull var alla döda, då höll jag på att lägga av med avel. Men efter detta har hon fått fyra fina kullar, så vi får hålla tummarna att allt går väl för dig denna gången. Lycka tillGlad

Klara är numera pensionär.

Felicula
0

Oj #10, vatd trost med din kull, men kul att du vågae prova igen. Det är ju precis i det stadiet jag befinner mig nu, att våga om igen.

kalindas
0

Hoppas att allt går jättebra denna gången!
Se på Skatan. Första gången döda kattungar och kejsarsnitt. En överlevde.
Andra gången fixade hon det nästan själv och fick fyra friska bebisar utan problem! Glad

/Elisa

Siameshona
0

Har ju ingen erfarenhet, fast tror & hoppas givetvis på att det ska gå jättebra!!

Siameshona
0

Har ju ingen erfarenhet, fast tror & hoppas givetvis på att det ska gå jättebra!!