Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 944 ggr
Felicula
2009-11-09 15:47
0

Hallontuttar och orientalkavaljer

Nu börjar Lalla se dräktig ut. I dag är det tre veckor sedan jag hämtade henne från hanen och under helgen har hon börjat få hallontuttar. De är inte riktigt röda än, men de har styvnat och blivit utstående på det där karaktäristiska sättet. Så då får jag börja ställa in mig på att ta emot en kull i mitten av december. Oj vad spännande och kul.

Samtidigt har jag börjat se mig om efter en hane till Sadie. Hon är nio månader du och har löpt en gång. Hon söker en orientalpojke med mycket typade öron, eftersom detta måste förstärkas på hennes. Hennes egna fördelar är en helt gudomlig päls, bådi kvalité och färg och hennes älskvärda men ändå busiga sätt.

Jag går också och grunnar på om jag ska skaffa mig en engen pojke åt mina flickor. men det innebär att jag måste hitta en som ingen av dem är släkt med och det kan bli knepigt förstås.

Felicula
2009-11-09 15:54
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Sadie (orientalen. Siamesen är kastratpojken Opus, Lallas morbror)

BaraLisa
2009-11-09 16:30
0

Hihi, "orientalkavalkad" trodde jag det skulle stå! Det vore nåt!

Med vänliga hälsningar Lisa

Lejdet
2009-11-09 17:57
0

#2 haha jag läste exakt samma sak!

kalindas
2009-11-09 18:06
0

Du kan nog hitta obesläktade hanar. Men vill du ha en som bär classic tabby, blir valmöjligheten mindre.

Du kan ev. köpa en av Mannes barn. De är ju classicbärare.
Vet faktiskt inte så många fler som bär på det och inte är släkt.Obestämd

I alla fall om du inte ska importera.

/Elisa

Felicula
2009-11-16 22:02
0

Vem är Manne? Berätta gärna mer.

PS Om det blir orientalbäbbar här sen så kanske det kan bli en kavalkad av bilder i alla fall, men då får ni ge er till tåls lite till, hon är för ung än. Fast siabilder hoppas jag att det ska bli, med småttingar på.

kalindas
2009-11-16 22:11
0

Mandrake d'Otremare ägare http://www.nonimonos.se/

/Elisa