söker siameskompis till Cornish Rex
Hej,
vi söker en ny kompis till vår medelålders Cornish Rex som nyligen förlorat sin siameskompis. Han har haft svårt för andra katter tills vi förra hösten tog hand om en siamespojke som hittats i Uppsala och som ingen ville
kännas vid. Den nya kompisen accepterades snabbt och siamesens manér var helt rätt för att han äntligen skulle få en kompis. De blev snabbt som Ler och Långhalm och gjorde allt tillsammans, men tyvärr gick siamesen hastigt bort, troligtvis i leukemi i augusti.
Vår Rex letar fortfarande efter sin vän och har börjat gå tillbaka till att bli understimulerad och frustrerad och vi känner att det börjar bli dags att leta efter en ny kompis, givetvis en siamespojke. Vi tror att, för att Rexen lättare skall acceptera en ny katt så tror vi att det bör vara en kattunge, kanske inte den mest dominante i kullen, men ändå med skinn på nosen. Vi vill nog ha en ljus katt, kanske blå eller lilamaskad och undrar om det kan finnas någon i Uppsala/Stockholms-området som har en kull som kan vara intressant.
P.g.a. resa som är inplanerad så är vi intresserade av kattungar som är leveransklara från mitten av oktober och framåt.
Vi tar gärna emot alla tips, vi tänker ha katten för sällskap och inte för avel.
Vad tråkigt att ni mist eran siames och rexen sin kompis. De kan verkligen sörja. Jag har ingen blå eller lila, men kanske kan jag fresta med en chokladtabby. De är ju också ganska ljusa i färgen. Denna lilla killen heter Liljekattens Picco och är redo att flytta i slutet av oktober. Vi bor förstås inte i närheten av Stockholm utan en bit från Kalmar.
Ååååh så söt!
Zamirs katteri har 3 fina brunmaskade siamespojkar till salu. Underbara i temperamentet…
/Elisa
Picco ser ut att vara en helt underbar katt. Likaså kissarna hos Zamirs. Synd med avståndet bara, vi måste nog ta oss en rejäl funderare. Man vill ju gärna ha möjlighet att träffa en eventuell framtida familjemedlem innan han flyttar in och så.
Detsamma gäller de söta kissarna hos zamirs.

Jag har en söt chokladkille till salu, leveransklar i slutet av oktober/början av november. Bilder m.m. finns på hemsidan www.heartwarmers.se Tyvärr bor vi mellan Borås och Ulricehamn så det är en bit att åka. Leverans till Stockholm kan ordnas den 7/11 då vi ska åka upp dit själva.

Det finns en choklad hona i Stockholm som är leveransklar om en vecka men den skulle säkert få stanna tills det passar att hämta den. Den skulle nog passa in på din beskrivning.
gå in och kolla på dreas hemsida. www.viskas.se
Jeg har en blåmasket hann og 1 sjokoade/lillamasket hann på 3 uker som ikke er bestilt ennå. De bor sammen med 6 voksne siamesere og 1 hvit herdehund, og er leveringsklare i november.
Jeg husker ikke lengre hvordan jeg sender privat melding, om du er interessert, bor jeg rett innafor grensa til Norge, ved e-18. Send gjerne en PM.
Montgomery är en rödtabbymaskad siames som bor i Västerås. Han är 13 veckor nu och pga en antibiotikakur har han precis fått sin första vaccinering. Han blir kvar hemma i minst tre veckor till. Monty är en godmodig filur som lika gärna ligger och spinner i knät som härjar runt med sina systrar likt en hjord elefanter.
Jag måste bara få visa er en bild jag fick idag.
Det blev min lille Picco som fick flytta till Uppsala och bli kompis med den sällskapstöstande rexen. För precis en vecka sedan hämtade de honom och idag kom bl.a denna bild på mailen. Rexen, som heter Mandel, ser verkligen tillfreds ut med sin nya kompis eller hur. Man blir alldeles rörd….

vilken underbar bild..
dom ser ut att trivas tillsammans..

Va fint ! de ser ut att mysa riktigt ihop. Kul
Så fina de är tillsammans!
Så nydelig bilde.Det finnes ingenting herligere enn sånne bilder når de små har flyttet.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Så söta de är!

Så härligt att Mandel har fått en bebis att ta hand om

Vilken solskenshistoria! 
Vad glad jag blir av denna bild! Underbart att Mandel fått en ny siames att "ta hand om". Vad roligt de/ni ska ha nu.
hälsar Eva i Uppsala, som fått en bild av dig tidigare av fine Mandel.
Tack för att du delade med dig av bilden. Mysigt!
Vad härligt att lilla Mandel fick en ny kompis att rå om.