Håller sjukstuga
Min Xanthos är sjuk. Jag har varit hos veterinären och fått medicin som ska börja verka, snart, snart hoppas jag, för min älskling mår alls inget bra.
Jag fick rekommenderat av grannen att gå till en veterinärklinik som heter Haga veterinären och ligger söder om Malmö. Där möttes jag av personal och veterinärer som är så varma och välkomnande att jag nästan blir tårögd.
Så fantastiskt härligt i det tråkiga och oroliga med sjuk katt.
Jobbigt med sjuka katter. 
Har ju själv haft sex stycken sjuka samtidigt här…
Vad är det med honom? Hoppas att han piggnar till!
/Elisa

#1, Jo, jag tänkte faktiskt på dig och alla som du hade sjuka samtidigt…
Xanthos har antagligen fått något med magen. Diagnosen hette Gastritis.
Hoppas verkligen han blir bra!

Magkatarr. Stackars pojke. Visst är det skönt när man känner att de på kliniken bryr sig. Jag har bytt ngr ggr förr om åren, då jag t.o.m reagerat på att de inte ens klappade mina killar

#3 På denna kliniken var de så gulliga att när jag ringde i morse och var orolig fick jag prata med veterinären själv och när jag sa jag var bekymrad att det ska bli värre lovade han komma in på lördagen bara för min katt om det skulle behövas!
Blir helt varmi hjärtat <3
Magkatarr brukar läka ut ganska bra. Kan ta olika lång tid bara. Precis som oss människor. 
Bara de äter och kan behålla sin mat. Tror att speciellt kat4 katterna lätt får magkatarr. Pga att de är så revir och stresskänsliga. Mycket att passa på helt enkelt..
/Elisa
Härligt med sådana veterinärer! 
/Elisa

Xanthos blev sämre och jag åkte till veterinären igen. Han gjorde alla möjliga tester. Xanthos fick vätska och en hel rad sprutor som förhoppningsvis ska få igång hans system.
Vad som är orsaken till att han mår dåligt är inte klarlagt än.
Nu sover han och jag hoppas hoppas han kryar på sig.
Haga veterinärerna gör ett enastående arbete med de hemlösa kissarna som är sjuka och behöver vård.

Håller alla tummar och tassar vi har här hemma för att Xanthos blir frisk snart, inte roligt när ens kära "barn" är dåliga. Vilken tur att du hittat en bra veterinär som du känner dig trygg med, de är guld värda.
Hoppas han piggnar på sig! Den vackre killen!
/Elisa

Hur är det med Xanthos idag då?? Bättre får vi hoppas

Inte, inte alls bra. Han är inlagd på dropp sen i eftermiddags och jag har inte sovit på hela natten. 
Veterinären sa att jag inte ska misströsta i dagsläget, men det hjälper inte riktigt. I morgon vet jag mer.
Så jobbigt! 
Spyr han? Så det är därför han är uttorkad?
Min Smilla var inlagd för ett antal år sedan med blodig diarré. Fick höra att det var väldigt illa och de var osäker på om hon skulle fixa det. Grät i ett dygn och var säker på att hon skulle vara döende andra gången jag ringde. Men då hade hon bättrat sig. Detsamma gällde Saga nu sist. Så vätska kan göra väldigt mycket och ge dem orken att läka.
Håller tummarna att droppet piggar upp honom och han har viljan att kämpa!
/Elisa
Nämen lille Xanthos! Jag håller tummarna för att han snart är pigg och kry igen och att veterinären har goda nyheter i morgon!
God bedring til gutten med den mest pussvennlige nos som finnes.
Håper han blir raskt frisk igjen.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Spydde, ja.
Kalindas, tack för dina erfarenheter. Tack ni andra också.
Hoppas det vänder för Xanthos. Han var verkligen jätte, jätte dålig. Han får dropp med massa olika grejjer i som ska hjälpa honom.
Dropp kan de klara sig ganska länge på. Saga låg inne i fem dagar med dropp, nu när hon var sjuk. De går ju ner sig väldigt. Men det viktiga är att de inte blir deprimerade.
Är det magkatarr och han bara klarar av att inte spy. Så piggnar han till fort.
Om det är magkatarr (och veterinären inte redag gett honom det) så kan man ge dem Zantac. Fick med det hem åt mina.
/Elisa
Täbker på dej
Håller tummarna för honom!

Usch vilken jobbig natt detta måste vara för dig. Håller en tumme för att du får massa possitiva svar om några timmar.

Xanthos lever äter och kräks inte!
Jag får hämta ut honom i morgon eftermiddag!!

Glädjetårar!! 
Tack för alla medkänslor!

Äntligen goda nyheter!!!
Härligt! 
Som sagt lite dropp på en uttorkad kropp kan göra underverk!
Många gånger jag trott det var slutet på en katt och dagen efter så vänder det. Det är den allra bästa dagen. Speciellt när man får hämta hem dem och ser hur lyckliga de blir! 
/Elisa

Skönt att katten är på bättringsvägen

Härligt. Jättemys imoron då när han kommer hem!
Så deilig å høre. Gi han en stor nos puss ifra meg i morgen når han kommer hjem.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Usch vad tråkigt att läsa ,vad skönt att han är på bättringsvägen & får komma hem imorgon..krya-på sej kramar från oss

Vacker han va på sommarkortet.
Glad katt som kommer hem imon.
Vad härligt att han är på bättringsvägen! Håller tummarna för att det fortsätter så.