socolor?
Läste i ett annat inlägg att det finns något som heter socolor. Vad är det? (hittar bara en massa info om Matrix hårfärger när jag googlar) Förstod från det inlägget att det inte är en godkänd färg på OSH - bara i Sverige eller internationellt? Någgon som vill upplysa en obildad?
Nei det er ingen katterase 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Nej det var nog bara så att jag fastnade över på en hemsida och tror nog att det är en felskrivelse utav Bicolour. Kanske var det fel och elakt av mig att ta upp det, men jag kunde inte låta bli tyvärr då jag inte tyckte att det var så seriös av en uppfödare att säga sig syssla med sådan avel.

Jaha, och så drog jag upp det. Jag trodde att det kanske var en färgvariant inom någon annan ras. 

Det var på min hemsida det står fel…frisör som jag är. Sorry! Det heter Bicolour och det är en OSH med ca 50% vitt på sig. En s.k. "kokatt" som många tycker det är*S
MVH Monica
Bicolor har tyvärr en nedre gräns på 25% vitt, vilket i min smak är lite lite. Det är A och O när man avlar bicolour att välja ut de individer som har gott om vitt, gärna 40-50%

#4 haha, är du frisör? Då förklarar det saken! 

Ja jag är ju det:) så Bicolour och Socolor gick hand i hand i min skalle. Det var bra ni såg det och jag har rättat till det!
MVH Monica
Hihi, så det kan bli. Schwartzkopf, är det en färg? ;)
Med vänliga hälsningar Lisa

höhö!