Siames iFokus

Siames

Etikettberättelser
Läst 721 ggr
Nizeli
0

Hva hadde dere gjort?

Nå er bebisene blitt 3 dager,4 av dem legger godt på seg mellom 10-17 gr i døgnet men den 5 bare 3 gr,hadde dere gitt den litt morsmelk ersttatning? Den er full av virker ikke slapp.

Avions
0

Jag hade absolut gett den ersättning. Då får dom ork att kunna hävda sig gentemot syskonen när de diar. Han bör öka mer per dag.

[lisme]
0

Eller gitt morsmelkerstatning til de som legger mest på seg. Er de største og sterkeste full av mat i magen blir det mer plass og ro på puppen for den som legger minst på seg

Elegantangel
0

Det finns de som säger att man skall mata de stora så att den som ligger lite efter får den bästa maten d.v.s den från mamman. Har dock upplevt att det är svårt att mata mätta ungar så gör som #1 mata den lille ett par gånger per dygn. (så att du får en tillfredställande uppgång Chimay ökade endast 8 g /dygn tills hon fick fast mat något litet 10g-15g/dygn bör de öka har jag läst mig till)

När jag har flaskmatat så var Chimay (kattungen)mycket noga med att vällingen skulle vara varm annars så åt hon inte. Jag använde 2,5 ml spruta med gummit tuta funkade jätte bra för mig. Min erfarenhet är dock att vällingen svalnar mycket snabbt i sprutan så jag brukade ha med en stor mugg med varmt vatten där jag lade ner den fulla sprutan med mat så att den höl värmen. och papper för att torka av vattnet.

Lycka till

Zandrinos
0

Jag hade fortsatt att stödmata tills den ökar mer i vikt. Den kan inte hävda sig mot dom starkare syskonen. Lycka till!!

Nilla
0

#1 & 4 Håller med, fram med nappflaskan! Lycka till! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Himmeltinden
0

Enig med at man støttemater dem som ikke er sterkest… og så hadde jeg hjulpet den miste med å få ligge i fred på en av pattene. Masse lykke fra meg også.

SacredSouls
0

Lykke til. Håper den lille kommer seg godt opp i vekt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus