Stackars trampad liten tass...?
Någon som har erfarenhet av siames/oriental som råkat bli kliven på tassen av människa och fått svullen stackars tass?
Jag tror att det är så det kan ligga till, hon springer som ett jehu och jag är inte riktigt van…
Det gör ont när jag petar på den, men hon är inte allmänpåverkad. Äter, tvättar sig och så, men tycker att den är lite i vägen… Kan ju inte bara åka in akut till jouren heller känns det som…
Kan det "självläka"? Något man kan göra för att lindra/kyla? Tassen är jättevarm :( Känner mig hemsk, men samtidigt så känns det inte akut. Som att man borde kunna vänta till måndag?? 
Med vänliga hälsningar Lisa
Testa att kyl den med is. Trampade du henne väldigt hårt? Tänkte så inte något ben i tassen gått sönder.
/Elisa
Nej, jag tror inte det. Men alltså, inget jag riktigt reflekterade över förutom att det blev "intensivt" liksom sen försvann hon. Men kom på det idag att det nog är större risk för det än nåt med nån klo som jag trodde innan. Som att hon har ont i trampdynan, inte i nån tå.
Jag får ringa vet. på måndag, om det inte blir värre under helgen…
Hadde det vært min katt så hadde jeg ringt dyrlegen i kveld og hørt hva dem hadde sagt. Jeg er veldig rask med å ringe dyrlegen når jeg ser det er noen galt med en av mine katter. Det er bedre å ringe en gang for mye enn å ikke ringe.
Kyl och åk in och röntga i kväll. Är något brutet blir hon gipsat så att det får läka ifred. Pussa lite på henne också, hon känner säkert att det inte var meningen.
Jag hade farit raka vägen till första bästa jourställe för att få tassen röntgad. Katter är väldigt duktiga på att inte visa att de har ont.
Peppar peppar, det verkar ha gått tillbaka.

Det är lätt att råka trampa på våra små katter. Det har hänt mig många gånger. Även om det gör mycket ont för dem d.v.s. att de vrålar till och springer iväg och de sedan haltar en liten stund så har det alltid gått över efter några minuter (även om min långsinta huskatt kan vara sur på mig i många timmar efteråt). Har aldrig varit med om att tassen svullnat eller att de har ont i tassen timmar efteråt. Då skulle jag nog kolla upp det, särskilt om det är en liten växande kattunge.

Har haft en katt med ett brutet ben i framtassen, vet dock ej hur hon lyckades med det. Hon vägrade att berätta vad som hade hänt
Tassen svulnade och hon ville inte stödja på den, det var inget som gipsades eller opererades men hom fick smärtlindring under ca 7-10 dagar. Tassen är fortfarande en storlekstörre, svulnaden gick inte ned men hon har full rörlighet och ingen smärta i tassen längre. Hos vet ville hon inte visa vilken tass hon hade ont i. Men det syntes tydligt på röntgenplåten att det var ett ben av men det låg bra och de sa att om de hade varit fler ben av i tassen då hade de opererat.

Nu är jag förvisso bara gammal fd. ortopedsjuksköterska för människor men jag hade då i alla fall åkt och röntgat henne, tassen består ju av många småben och nåt kan vara brutet.
Tyvärr ska man kyla direkt när skadan uppkom, tror det är för sent nu.
Lycka till!
Nu ser jag att det är ett sår hon har mellan tårna, tassen är inte längre svullen. Jag baddar. Och hon lider inte av det längre. Svullnaden gick ner sedan jag baddade första gången. Eller, jag körde ned tassen i ett glas med vadfasen det nu heter från Apoteket, baddningsgrej.
Var desperat!