Seychelloishona söker nytt hem
På grund av osämja mellan katterna måste vi tyvärr försöka hitta ett nytt hem åt våran Smilla. Hon heter Ch.S*Gullungen Kattja och är choklad och vit. Hon är 2,5 år gammal. Hennes pappa var Zampano von Dandeloh och mamma heter Homemade Arweness. Hennes stamtavla hittar ni här.
Smilla är en något dominant hona och det är därför det har skurit sig med de andra katterna. Hon har varit lägre i rang och efter hennes kull så ville hon nog klättra lite och då blev det osämja. Annars är hon en otroligt tillgiven katt som aldrig visat nåt aggressivt mot människor. Hon är mycket pratsam och svarar alltid på tilltal.
Hon är fortfarande okastrerad och jag kan tänka mej att sälja henne till avel om det känns som rätt hem och där omständigheterna är de rätta. Annars kommer hon att kastreras innan hon säljs. Hon har fått en kull och det blev riktigt fina och harmoniska ungar.
Jag tror inte det vore bra att flytta henne till ett hem där det redan finns vuxna honor. Är osäker här, men tror att det kan gå bättre med hanar eller kattungar eftersom hon är lite dominant. Om hon är först och man skaffar en ny kattunge tror jag också kan gå bra. Då är hon ju redan nr1 så att säga.
Om någon är intresserad så ring mej eller maila.
Lotta Lilja 0480-37191
Spiddes vackra halvsyster..
/Elisa

Himla vacker är hon. Har inte sett henne på helfoto innan.
Hon är verkligen vacker…januaris månadskatt. Så tråkigt, Liljekattens. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Hun er så vakker nydelige Smilla. Så trist at hun ikke går med de andre.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Ja, det är verkligen tråkigt att det inte funkar.
Hon är ju så otroligt kelen och tillgiven så hon nästan älskar ihjäl en. Synd att hon inte kan vara det mot de andra katterna också. Jag hoppas verkligen att jag kan hitta ett bra hem till henne.

*puffar och hoppas att det rätta hemmet dyker upp*
Hon är verkligen vacker.. <3
Är inte svårt att förstå att hon och Spidde är syskon. De är så himla lika!
De är dominatna katter som älskar människor. Men kan bli lite för mycket av det goda för katterna.
/Elisa

Vad vacker hon är. varför ska de tjafsa med varann?? Dumma kissar
Trist! Hoppas hon hittar en ny fin familj.

Vackra Smilla! <3
Det har löst sig på ett toppenbra sätt för oss och Smilla. En kattlös tjej från Uppsala som verkar mycket seriös ska köpa henne och en av hankattungarna i vår kull. De flyttar i slutet av oktober. Tjejen har en bror som har två siameser som hon brukar passa och nu är hon sugen på egna katter. Jag är så glad för jag tror verkligen att det kommer gå bra. 

Skönt att det löst sig
Jättebra!
Nu kan du fixa hem till Spidde och Odin också..
/Elisa
#12 Spidde har du ju en spekulant på. 
Jo jag har ju det…
Synd att de redan har massa katter..
/Elisa
Ja! Vad bra! Gud vad skönt att det verkar ha ordnat sig! Bra för den lille gossen också, tycker jag.

Vad skönt att det blev en sån bra lösning, så jobbigt när katterna inte fungerar tillsammans.

Åh vad bra.. Lycka till
Tack, det känns riktigt bra detta. Smilla är ju fruktansvärt tillgiven och jag tror inte att hon mår bra av att vara ensamkatt och jag tror hon kommer acceptera denna lilla killen lätt. 

Super kul att det har löst sig!!
Så koselig det var at hun skal flytte sammen med en av de små 
Så skönt det löser sig. Och att flytta med en kattunge också. Som hon kan lära veta hut redan från början 
#21 Ja, hon har ju all möjlighet att uppfostra honom som hon vill ha honom. 

Liten uppdatering:
Förra lördagen flyttade Smilla till Uppsala tillsammans med Pablo, en av våra kattungar. Det har gått jättebra och idag fick jag denna bild på min mail.
Det värmer mitt hjärta att de funnit varann. Den nya ägaren är så nöjd med sina katter och skriver att de busar runt med varann och har nu även börjat sova ihop. Härligt!!! 
Kul att det fungerar så bra! 
/Elisa
Så kjempekoselig at de trives så godt sammen.
Åh, det var en härlig nyhet!

Vilken lättnad!!! Så mysigt de har det ihop!