Lilamaskad siameshona och lite till...
Hej!
För ett par år sen träffade jag MiRakel, en lilamaskad siameshona som flyttade hem till mig och mina barn. Hon förtrollade oss alla med sin skönhet och sina galenskaper.
Tyvärr blev min son, som hade astma, allergisk (han reagerade på häst och hund) och vi fann MiRakel ett nytt och väldigt gott hem. Totalt fanns tre katter (1 hos mig, 2 hos barnens far) och trots att min son inte reagerade på katt valde vi att lämna bort alla djur för att minimera riskerna för honom.
Det visade sig vara ett klokt beslut. Sonen är fri från både astma och allergi. Och läkarna har givit oss grönt ljus på husdjur. Barnens far har prövat med en kanin och det fungerar gott.
Det finns naturligtvis tvekan hos mig. Saknaden efter MiRakel känns ännu och jag vill inte utsätta vare sig mig, barnen eller en älskad katt för omplacering. Men allt verkar gå i rätt riktning.
Så nu letar jag!
Jag söker en lilamaskad siameshona och ytterligare en katt som sällskap till henne. Den andra katten kan vara hona eller hane, siames eller något annat. Viktigast är att de tycker om varandra.
Min tanke är att de ska vara sällskapskatter. Jag har inget intresse av avel eller utställning som mitt liv ser ut idag. Jag är öppen för kattungar, omplacering av vuxna katter eller fodervärd.
Jag hoppas att ni hör av er.
Kerstin
Kalindas ska omplasera 2 goa fina kattpojkar, hon har fått lite för många kissar i gruppen.
Spidde och Odin finns som sagt här. Jättesnälla killar båda två!
Men helst vill jag att de som söker (om någon är allergisk) ska åka till någon som enbart har SIA/OSH och inga andra djur.
Där får man sitta några timmar och "nosa in" katterna. Bara för att vara säker på att inte astma eller allergi dyker upp igen. För kommer man hem till mig med både hundar och katter, så är risken stor för en allergichock..
Men har man suttit några timmar i ett hem utan andra djur än katter. Så vet man hur man reagerar.
Skulle vara väldigt olyckligt om jag placerar om dem och de skulle behöva flytta strax igen.
/Elisa

det här med allergi är inte kul.
Min son fick astma allergi för många många år sedan
jag fick placera om mina katter(britter & Aby)så jag förstår dej hur hemsk det är att placera om sina käraste..
sen ca15 år senare flyttade Alva in(oriental) & det fungerar bara bra..själv har jag också allergi men klarar av dessa katter..åka till veterinären eller på kattutställning då kan jag känna allergin..men annars tror jag att det KAN fungera bättre med kat 4 katter än andra raser..iaf på oss då.
Jag har ingen lilamaskad siahona..men ett gäng goa oriental killar..

Nej det är inte kul med astma/allergi.
Min son fick också astma-allergi för flera år sedan. Då fick huskatten flytta till mormor/morfar…
Nu har vi sedan ett år katt igen. Det finns flera raser som många allergiker tål t ex La Perm som är en rexad katt och det är sådana vi har skaffat nu.Det finns en son till min ene hane kvar i en kull. Deras kullsyster har just nu en kull. Där är pappan till kullen OLH.
Nu har vi en kat4 katt också och det funkar bra plus att katterna fungerar bra ihop!
LYCKA TILL MED LETANDET!
Jag har två siameshonor som är födda 26/9, en lilasköldpaddstabbymaskad och en lilasköldpaddsmaskad samt en blåtabbymaskad balineshane. Alla tre med underbart temperament. Titta gärna in på min hemsida för bilder: www.balines.se

#5 när jag klickade på din länk för att kolla på dina katter kom det upp virusvarning! Kan du göra något åt det?
Kollade på hemsidan ovan, men mitt skydd stoppade spamet. Är ofta mycket spam/rekalm på glocalnet sidor.
Kan vara svår att få bort för de som har sidan.
/Elisa
Vi har ei lillamasket siameserjente som er født 05.10.09 
#5 vi får samme advarsel når vi forsøker å gå inn på siden din
Hej alla,
och tack för alla svar!
Lisme, har du bilder på henne?
Uriel, finns det bilder på katten du berättar om?
Harsha
Åh, hon är ljuvlig! Så vacker. Jag hoppas att hon inte är såld! Såg att någon var intresserad av henne. Kan vi ha kontakt via email? Du når mig på gudomligyta@hotmail.com.
Tusen tack för bilderna!!
Åh, hon är ljuvlig! Så vacker. Jag hoppas att hon inte är såld! Såg att någon var intresserad av henne. Kan vi ha kontakt via email? Du når mig på gudomligyta@hotmail.com.
Tusen tack för bilderna!!
#9, Ok tack för att du uppmärksammade det. Tror det ska vara ok nu.
#13 du har mail 
jag kan inget lova såklart, men om Lalla nu visar sig vara dräktig (borde synas snart i så fall) så är lila fullt möjligt som färgutfall. Hon är själv brunpadda och är parad med en blå hane som även är chokladbärare.

#10 Jag har en bild på min katts son när han var yngre. Det ser ut som om han fortfarande finns kvar på hemsidan.Han är född den9/6.Vill du ha mejladress så ordnar jag det.
De andra ungarna finns hos systerns uppfödare. Där finns det två kvar.Du kan gå in och titta härhttp://blåkatten.se
Pappan till kullen är OSHo.Kullen är född 8/9.

Tusen tack Kalindas
för förklaringen i "bönans lakritstroll"om hur man lägger in bilder i inlägget!
Fast jag fick byta till Internet explorer för att få det gjort för det funkade inte i Mozilla Firefox( vilket jag hört talas om innan)