Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1631 ggr
namsooks
0

hur länge..?

Funderar över hur länge det kan gå mellan det att ungarna kommer.

Oftast säger alla att det kan gå upp till ett dygn? Har någon väntat längre?

Skulle vilja höra lite upplevelser och vad som kan ha gjort att de väntat.

namsooks
0

Altså, varför katten har tagit en paus i födandet? komplikationer eller bara pausat.

tuska
0

Värksvag ?   Har hon fått någon unge än ?

Helenaf76
0

Flower gjorde ett uppehåll på ca 1 dygn och satte sen igång och fick ut en unge och sedan fastnade nästa och det slutade med snitt. Flower var/är på inget vis värksvag utan hon tog en paus.

namsooks
0

#Inga värkar alls efter första som kom. Har helt stannat upp och nu är det över ett dygn sen?

börjar få myror i brallan!!!!

tuska
0

Jag skulle nog åka in och få värkstimulerande eftersom hon fått en bebis är hon öppen å då brukar dom sätta in hjälp.

Jag föreslår att din katt får hjälp så ungarna kommer ut levande

Förstår att du har myror

Vet om en som fick värkstimulerande för varje bebis som skulle fram.

Zandrinos
0

Jag hade kontaktat veterinär, så länge hade jag inte väntat.

MijmuPix
0

Å vad klurigt! Hur går det?
I Seelias sista kull föddes 4 av bebisarna på lördagen (em/kvällen)och på måndagmorgonen föddes bebbe nr 5. Det var inga komplikationer, alla bebisarna föddes helt normalt och hade bra vikter.
Håller tummarna för att din hona snart föder fram de andra bebisarna! Lycka till! Glad

Attacks
0

Jeg vet at mange oppdrettere av aby er vandt med at mødrene tar en pause,både 1 og 2 dager.Alle kommer levende ut.

Selv har jeg opplevd pause på 1 døgn,og den var levende den også.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Bokskogens
0

Har aldrig haft någon hona som tagit så långa pauser.
Får själv myror i brallan bara det någon-några timmar mellan de små! *biter på naglarna*

Helenaf76
0

Hur har det gått? *håller tummarna*

RedPoison
0

kan det inte vara så att ungarna kommer ut olika dagar för att de kom till på olika tillfällen?

Alltså att honan blev parad, säg 5 gånger under två-tre dagar, då blir ju bäbisarna olika gamla, så att några bäbisar vill stanna inne längre?

Eller funkar det inte så?

Hur gick det med dina bäbisar namsooks?

tuska
0

#11  Nee det funkar inte så, 24 timmar efter första parningen är dag 1 resten av parningarna kallar jag "bonus parningar".   En ute katt kan ha flera hanar under den tiden så det blir olika fäder på ungarna.

RedPoison
0

jaha, så det kan bara bli bäbisar under 24 timmar?

Men kan katter välja själva att ta en paus i födandet?

tuska
0

Under hela löptiden är honorna motagliga, Om parning har blivit ordentligt utfört så honan får ägglossning, då kan man börja räkna dag 1 efter 24 timmar.

Vid löp är mina honor bäst på 3:e löpdagen för att träffa sin hane. Man lär sej sina kattflickor hur de vill ha detFlört

hecajon
0

I Mollys kull med 2st bebisar så föddes den första 14.35 och tog 3 tim från första krystvärken, svansen först på den bebisen, sen ingen tillstymmelse till värk efter det. Sen till kvällen satte värkarna igång igen och då gick det väldigt fort och smidigt och den bebisen föddes vid 22.00. Vi hade veterinärkontakt under dagen men behövde inte åka, men fy vad orolig och nervös jag var. Men båda bebisarna klarade sig utan några som helst problemGlad

hecajon
0

#15 Kanske ska tillägga att vi åkte till veterinären dagen efter och kände igenom Molly så att inga bebisar fanns kvar i magen, passade samtidigt på att kolla igenom bebisarna. Magen var tom och bebisarna mådde prima, skönt att veta.