Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1792 ggr
Corny
0

Varför så få OLH?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag suktar efter bilder på vackra orientaliska långhår. Varför finns det så få av dem? Det verkar som om uppfödare som tidigare fött upp OLH slutar med det. Vad beror det på? Balineser finns det ju, och korthåriga orientaler.

Min framtidsdröm är är en chokladOLH, men var ska jag hitta en?

Kan ni inte visa bilder på era OLH?

Jag försaöker lägga in en bild på Mikey, min svarta skönhet, men är inte vän med bildfunktionen.

Men titta, det gick ju Skrattande

BaraLisa
0

Så vacker…

Med vänliga hälsningar Lisa

Bilikasana
0

Ja visst är det synd att det finns så få OLH, smal avelsbas bidrar ju till det tyvärr men vi håller tummarna att fler får upp ögonen för dessa vackra katter så att vi breddar och får fram fler vackra OLH… Vi är fodervärdar till en underbar ORI variant (som är bärare av långhårsgenen), hon är lilasköldpadda och heter Tell Asmar Oppsalong Vila (kallas för Ia) ´om allt går väl så väntas det kattungar v.48 och då kan det bli OLH om vi har turFlört.

Den andra bilden är på min balines MaDonna av Karitzys farmor, Pippastro Arianwen som är en OLH och bor I Norge, ägs av Sol Karlsen. Världens vackkraste OLH! Hoppas att du tycker att det är OK att jag visar upp din skönhet Sol!

Vad heter din Mikey i stamtavlan?

Bilikasana
0

Här kommer bilden på Ia, Tell Asmar Oppsalong Vila!

Corny
0

#2 Hon är verkligen världens vackraste! Har hon fått någon kull?

#3 Ia är jättesnygg också! Hoppas hon får ett gäng OLH-bebisar!

Mikey heter S*Jerremiaz Mighty Mike och är en riktig pärla och spinnmaskin. Han är kastrat, vilket jag idag tänker att jag kanske inte skulle gjort så snabbt med tanke på den mycket smala avelsbasen.

Men jag är inte uppfödare och vågade inte ta risken att få osämja i gruppen eller att han skulle börja skvätta. Bor i en trea och han var min sjätte katt när han kom. Nu är de fem, min första cornish Elliot gick bort i våras.

Nilla
0

#2 Få katter är så vackra som Arianwen. Hon var månadskatt förra året! Tungan ute

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Lejdet
0

Här får du en bild på min chokladhanne Casper, förhoppningsvis kommer det små chokladbebisar så småningom här

Lejdet
0

..en till

Lejdet
0

en underbar sommarbild

Lejdet
0

Jag har ju tre honor med chokladanlag så det borde rimligtvis bli lite chokladbebisar när Casper väl har fått fart på sin produktion ;-)

Nilla
0

#9 Jäklar…han var grym. Tungan ute

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

[lisme]
0

Fin gutt, er han sølv?

BaraLisa
0

#11 Betyder det själv/ensam? :D Det är väl Casper som är lite rädd för tjejer, eller iaf den tilltänkta. Än så länge. Han är riktigt fin, det kommer!

MalinL
0

#12, Nej Lisme frågade om han var silver. Flört

BaraLisa
0

aaah :D

Corny
0

#6 Å vad han är vacker! Vilken uppfödare komer han från? Är honorna också OLH?

Lejdet
0

#15 han kommer från S* Spotlessmamma här i Stockholm och bär även på kanel, en färg som jag tycker är jättefin också.

Nej honorna är en lilamaskad Balines, en chokladmaskad Siames variant och en sköldpaddstabby siames.

Så det kan bli många olika sorter ;-)

Men av någon anledning är de sent könsmogna verkar det som, två av tjejerna som är systrar har inte börjat löpa än och Casper är inte villig att para min 2-åriga hona tydligen..

Corny
0

#16 Jag tänkte att han var därifrån, hennes katter är underbara!

Spännande att se vad det blir när de kommer igång!