Djärfs kattungar och vår "Julle"
Åh, jag har letat länge efter en kompis till vår Siames "Djärfs Kalaha" heter prinssesan Cleopatra hemma hos oss och Sessan när vi ska gulla. Jag har titta på allt som erbjudits på Siames i fokus, men inte hittat den där riktiga kärleken. Men nu så har Djärfs fått kattungar igen och Sessan har blivit moster. Vi var där och tittade och där var vår lilla Julle. Han kommer på pappret heta Djärfs Bartok, men vi måste ha en Julius Caesar till vår princessa. Visst är han en riktig goding?

Den som letar han finner. En riktig liten prins du hittat.

Vilken raring :) Påminner mkt om en av våra blåmaskade hanar.
Mkt sött kommer från Djärfs, Englas mormor är en "Djärfing" 

Väldigt söt uppsyn. Såg cool ut.

Sötnos
Riktigt söt liten kille. Prinsessan kommer säkert att älska honom.

Fin prins

/Elisa
Åh, vilken sötnos! Han har en så bestämd och bister liten mun! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Oj, vilken söting!
Vad härligt att läsa, på jobbet är dom redan lite trötta…det är ju bara en katt 
men för oss är det en bäbis som vi väntar…och vad kul att"träffa" och höra från från de som har släktrealtioner till Djärfs …. trevligt att höras Lillatassen, vilken av kullaran kommer Englas mormor från…är det kanske en helsyster till Sessan?

Snurriga jag, menade kattungarnas mormor, Englas mamma alltså, hon heter Djärfs Fia
Vet inte om hon kan vara syster till Sessan? Försökte kika på Pawpeds, men hittade bara tre katter från Djärf´s via dem 
Visst är det kul med forum där det finns folk som tkr ens kattprat faktiskt är intressant, skönt ställe att hänga på då jag känner att många nära och kära får höra alldeles för mkt katt-prat ibland ;)
Ah, vad kul för då är Sessan och Fia syskon, Djärfs första kull döptes efter familjespel…dom var nio stycken….denna kullen är döpta efter kompositörer…jag har tittat på era bäbisar massor av gånger men vi ville ha en blåmaskad och alla era var då redan tingade…men dom är så söta jag gillar Firefly speciellt när han sitter vid kanten av en låsa och kickar fram….
Så fina halsband de har på bilden!

#12 Vad roligt att höra om en av alla de andra 9 ungarna från den kullen, hörde att det blev en stor kull den gången, förvånad man blev! :) Vad är det för färg på Sessan? Har du ställt ut henne något? Firefly är otroligt söt och kelig, han är en av dem mest framåt av hela kullen trots att han är minst :)
En sån fining! 
Visst är det fint halsband…det är fyra blåmaskade killar och blåmaskad tjej och vi var hos dom när de var knappt tre veckor så alla fick garnnystehalsband i olika färg…
Sessan är brunmaskad…jätte fin…vem tycker inte det om sin katt…hon har inte varit på utställning..vi hinner inte med det…och när hon blev kastrat blev det "lite" bulllig över magen, det är som en stor påse
som dessutom är delad i två delar, där hon är sydd är det fast och fint…jag lägger upp en bild på henne och hennes två polare i kväll när jag kommit hem…hennes ögon ligger djupt och det innebär att hon har lite problem med dom…blinhinnan är fram då och då och dom rinner lite…har varit hos vetrinären men det är inget "fel"
Tredje kulle som Sessan och Fias mamma fick var också stor hon fick 8 st då och alla är döpta efter Chockadbitar och en av dem är Julle mamma Djärfs Noblesse
Är det någon mer som läser det här som har en Siames från Djärfs??

Vilken goding.
Blått + en grym look, det kan väl knappt bli bättre än så.

Vad mycket blått dem fått, hade en köpare som ringde nu tidigare i veckan som var ute efter blått, hoppas hon hittar dit hon med 
Sötnosen, syns att det är en släkting :) Då är hon ju Englas moster.. Moster Sessan ;)
Ja hade verkligen vart kul att höra om fler Djärfar *puff puff* Finns ju en del ute där med tanke på dem stora kullarna som kommit :)
Hej!
Jag heter Isabella och har en Djärfing hemma, som heter Ruben - storebror till Noblesse. Vi bor i Malmö, och trivs så himla bra, så det är helt galet!
Han är 2 år gammal. Har 3 bondkatter också, men i framtiden blir det endast siameser. Gärna Djärfs siameser. När jag träffade dom första gången smälte hjärtat, må ni tro. Jag längtade som en galning!!! Kul att kunna prata katt med er, då mina kompisar är nog lite trött på mig efter allt tjat om siameser.

Bilden är på Ruben, och hakan är min! 
Hej! Vad kul att höra av någon mer Djärfing…och få tjata lite Siames….vi köpte Sessan efter att ha sett ett repotage i vår lokaltidning. Vi åkte ditt för att sonen funderade på att köpa…vilket han gjorde, det var Sessan…men hon vantrivdes i hans lägenhet så det blev flytt till oss och sedan dess är vi helt siames frälsta…och nu väntar vi på nummer två…min kolleger på jobbet tycker jag är helt knäpp…har foto på "Julle" på skrivbordet, varit och köpt leksaker och en lite bädd…det är som att få hem en bebis…
Ruben är fin är han blåmaskad?
Hej igen!
Ruben är brunmaskad. På bilden är han inte så gammal, så han är litet ljusare där.
Jag känner igen mig - jag köpte grejer och tog ”mammaledigt” när jag köpte min första siames. 
När jag köpte Ruben av Gunilla Djärf, så kunde jag tyvärr inte ta ledigt just den första tiden. Helt enkelt - jag tvingade en manlig vän som jobbar natt att helt enklet sova hemma hos mig den första veckan. Idag är han siames-frälst till 1000!!!
Det är så roligt att leva med dessa underbara varelser. Som Malmö-bo har vi inte så många uppfödare här nere i södra Sverige tyvärr ännu. Men jag inbillare mig att rasen håller på att bli populärare.
Tycker ni det också?
Bifogar en vacker bild på Ruben - han ser ut som ett lejon men snäll som en nalle.
#24 Haha morsomt bilde
Så fin han er.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Här finns en uppfödare i Karlshamn - tar 2 timmar med pågatåget. 
#22 Ruben är jättesöt, men jag tycker nog att det ser ut som att han är chokladmaskad istället för brunmaskad. Han är för ljus för att vara brun. Tror nog att det är en liten pralin du har där hemma.

Kolla in sydkattens hemsida där fins en hel hög med skånska siames och orientaluppfödare
både i och utanför malmö, t.ex. utanför Ljungbyhed
ca 1 timme med bil från malmö
Hej siamesgalningar! 
Så roligt att ”prata” med lika tossiga siamsfrälsta som jag! Hi hi!
Ruben är nog chokladmaskad? Jag blandar ihop detta med min första katt Soya som var brunmaskad.
Kan ju intye låta bli att ladda upp en bild till. Notera att Ruben tittar på en tavla med jag och Ruben på, hemma hos Gunilla Djärf. Bilden är mitt första möte med lille Ruben. Som jag lääääängtade efter denna krabat! Han är mitt solsken och min mysplutt. Man kan aldrig älska dessa nog!

Härlig bild
Elegantangel, vilken vacker hemsida du har! 
Presentation menade jag jö! 

#29 Åh, vilket härligt kort!!! En liten akrobat

#31 Självklart skall man köpa sina katter från en uppfödare som man känner sig trygg med
.
Härlig choklad kille
choklad är en av mina favoriter
Och det där med hemsida skall jag ordna med…blir påmind om det varje dag. Just nu har jag bara en halvfungerande bärbar hemma och till det en 3G uppkoppling då det inte finns tillgång till ADSL där jag bor. det som går på 1 sekund på jobbet tar en minut hemma
. Så det blir nog en ny dator snart och när den har kommit blir det en hemsida.
#31 Jag träffade Gunilla för första gången (förhoppningsvis inte sista) i helgen och jag håller med dej om att hon är en mycket trevlig person och hennes katter verkade mycket harmoniska. 
#22 Vad vacker är Ruben och så stor…vår lilla Sessan är så liten, hon är ju hona men väldigt liten i alla fall…har ju köpt Julle hos Djärfs och träffat mamma Nobless och hon är också större än Sessan.
# 29Vilket häftig foto du har fått till, den visar också den där typiska lilla "handtassen" som kommer fram då och då, det känns väldigt Siames aktigt. Sessan använder den som en liten hand när hon vill något, ibland kan man verkligen få för sig att det är en "hand" som hon antingen räcker fram fint och snällt och som ibland kan vara mycket uppfodrande
.
Vi var och hälsade på vår lille Julle för 1 ½ vecka sedan, då längtan blev för stor och vad han hade vuxit och han var så väldigt trygg och säker och skuttade runt och busade. #36 Gunilla är en väldigt bra uppfödare, det blir glad och sköna siameser.
Dagen innan vi hälsade på så hade Julle tagit ett liten dopp i toaletten här blir han ompysslad efter badet han fick lova att få.
Han är en riktig liten buse så just nu förbereder vi för att Julle ska flytta hem, han kommer den 8 nov och vi har fixat massor med bus och lekställe. Tillverkat "leksaker" och köpt en ny gossesäng som är rosa och ljusblå. Så nu är det bara Julle som saknas i den, den är precis lagom för två siameser i en hög.

*puffar lite för svar till frågan #38* :)

Bifogar en bild, öppnar den sen i nytt fönster, kopierar den, klistrar in i inlägget. Bifogar en ny bild och upprepar… Kanske lite virrig förklaring men hoppas det hjälpte lite iallafall!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

#41 Vilken underbar hög!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#41 Vilken underbar katthög du har där

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Sessan är ju bedårande. Julle kommer att förgylla tillvaron hemma. I år kan du glömma julgranen. Hi hi hi! 
hur får ni in flera bilder i texten…kan någon berätta hur man gör??

Ruben kollar läget.