Dags för min första siames?
Hej!
Jag söker land och rike runt (nästan) efter min första siamesbebis.
Har beundrat rasen sen jag var liten, men inte kunnat ha katt förrän nu när jag skaffat eget boende, eftersom min mamma är allergisk.
Men nu minsann! Jag bor i en 3a i Marstrand, utanför Göteborg, och har birmahonan Sookie sen innan.
Både hon och jag tycker att det behövs mer katt här, och då vill jag ju såklart ha min drömkatt!
Vill allra helst ha en hane, men det spelar inte jättestor roll.
Choklad/lilamaskad vore det ultimata men inte heller jätteviktigt.
Katten blir bara för sällskap, ingen avel eller utställning.
Också helst innekatt.
Tack på förhand! :)
// Lisa
Hej
Jag hoppas få kattungar i mitten av december. De blir i så fall leveransklara 12 veckor senare, alltså kring mitten av mars. Det finns möjlighet att det blir både choklad och lila i kullen, eftersom både mamma och pappa katt är bärare av de anlagen.
Mamma-katt heter S*Oano Lalaith och är en underbart trygg och go flicka. Just den där grundtryggheten tycker jag är väldigt viktigt hos en blivande mamma, det är något de brkar förmedla till sina ungar. Det yttrar sig i att hon oftast väntar och ser vad som ska hända, och inte hetsar upp sig över saker som är nya eller förändrade. Hon går gärna på egna upptäcksfärder här hemma, eller i vår inhägnade trädgård, men hon sover också gärna under täcket eller i knät i soffan, så hon är absolut inte osocial, bara trygg och självständig. Bifogar en bild.
Vill du veta mer, kolla in vår hemsida www.felicula.com
Om du kunne tenke deg balineser så kommer det kattunger her om ca 14 dager og fargene der blir lilla eller blått kan bli skilpadde om det er jenter.
Moren heter Felicia av Ramithi (N) BAL g og pappaen er Elrond af Yum-Yum BAL a
Du ser dem også på min hjemmeisde http://www.ramithi.no/
Hører gjerne fra deg.
Tack för svaren! Ni har båda helt underbara katter :)
Måste säga dock att jag blev extra förtjust i Felicia, helt underbar färg!
Kan inte så mycket om balineser, men är de ungefär likadana i temperamentet som siameser?
Jag har en leveransklar hane, chokladmaskad. Han har precis börjat apportera leksaksråttor och är 12 veckor gammal. All info finns på www.fengs.se och bild finns även i tråden här som heter "Feng's bebisar 12 veckor nu". Det är killen som kallas för Tutan och som sitter på en resväska på bilden.
Kikade lite på din hemsida - superfina kattungar!
Är brunmaskade (Pelle?) också till salu?
Balineser er søskenrasen til siameser og de har det samme gemyttet osv. Den eneste forskjellen er at balinesere har en flott silkeaktig pels.
Ja, lille Pelle är också till salu. Han var tingad innan, när jag trodde att han var en flicka *skäms lite fortfarande*, men den köparen fick en annan hona. Han är väldigt busig, rolig, vacker och städar efter andra på toalådan.

#5 Jag kan intyga att Fengs småttingar har ett fantastiskt temperament! Sitter just nu med en liten tabbytjej (S*Fengs Best Of You) sovandes i knät. Hon kom för två dagar sedan, och hon har redan funnit sig till rätta! Båda bröderna Pelle och Tutan är fantastiskt fina och trevliga!
Lycka till!
/Lisa
Åh Lisa… jag blir så glad. 

Jag har en chokladmaskad siameskille till salu. Han är 15 veckor i morgon och leveransklar. Frans som vi kallar honom (heter i stamtavlan S*Heartwarmers´ Je t áime) är otroligt tillgiven och älskar att ligga i knät. Vi bor mellan Borås och Ulricehamn. Mer om honom och bilder hittar du på vår hemsida www.heartwarmers.se
Jag har två siamesbebisar just nu, de är honor och lilasköldpaddsmaskade, fem veckor gamla idag. 
Blir helt snurrig av alla fina katter!
Rithwa
Haha, du ska se att det slutar med att du tar två. Siameser trivs oerhört bra i grupp och njuter av att få ligga tillsammans med andra katter, något som de flesta andra raser inte är så förtjusta i. Medan jag hade blandat hemme så låg alltid siameserna ihop, men hade utbyte av de andra när de lekte. Men det är något speciellt med en "siameshög".
Lalla och Sadie har bildat en tjejhög (Lalla trodde nog att hon var Sadies mamma när den lilla flyttade in :) )
PS Det går alltså givetvis lika bra med en oriental, när det gäller "högliggandet".
PPS Om Balineser kan man väl säga att de har en otroligt silkig päls, de ska ha samma kropp och look som en siames och förekommer i samma färger också. Det sägs att de är aningen mer dämpade i temperamentet, men detta tycker jag själv är svårt att säga, eftersom varje individ har sitt temperament.
Vart bor du någonstans?
Vi bor strax utanför Kalmar och har en brunmaskad liten parvel till salu. Han heter Pascal och är 14 veckor gammal nu.