Om dessa katthögar!
Dessa oriental/siames-katthögarna ni visar är ju helt fantastiska! Men visst är det vanligare att kat. IV-katter ligger i katthög än många andra raser? Är det för att de gillar värmen, eller en kombination kanske? Kärlekstörst :)
Ska bli spännande att se om Harriet får/vill ligga slingrad om nån av mina husisar. De ligger ju oftast på varsitt ställe, ibland ligger killarna bredvid varandra. Kanske är de bara försvenskade i sitt beteende, när de väl får så gillar de ju extremgos…
*Funderar bara*
Med vänliga hälsningar Lisa

blir den nån hög får vi väl se bild?!
Ja-aa :)

Har haft kombinationen huskatt och siames de var bara i hög när husisarna sov djupt och siamesen kunde tassa dit och lägga sig. Husisarna föredrog att ligga själva. Har numera bara siameser och de ligger mycket gärna i stora högar
.

Säger likadant att när vi bara hade husisar och en siames så försökte hon allt att fixa högar men nu ligger hon å dottern alltid i en minihög.
Här hemma är det bara siameserna som ligger i hög.
När vi fick hem Stella, vår första siames, hade vi exoter och huskatt innan och hon ville ju desperat ligga ihop med dem och de flydde så fort hon kom i närheten. Hon gick och la sig hos dem och de bara gick därifrån. Exoten Lando var den enda som stod ut med henne och det handlade verkligen om att STÅ UT. Aldrig nånsin att han gick och la sig hos henne, bara tvärtom. På bilderna ser det så gosigt ut, men saken är den att Lando är supertrött och orkade inte resa sig och gå.
Hihi, de är så fåniga 

Stackars Stella som inte fick sova hög.
Vår første MCO var en katIV-wannabe
Han ville så gjerne ligge i en haug,men han klarte det ikke veldig lenge av gangen,fordi det var så varmt.
Ved siden av :

Eller feks oppå var også veldig bra :

Eller feks i midten :

Eller i klynge-klynge :

Hei,legg dere mere sammen,for her kommer jeg 

(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Vad fina bilder!
#8 Ja, det var lite synd om henne, men senare fick hon 6 kattungar + en adopterad att sova hög ihop med.
#9 Härliga bilder. 
Är det råttan som är adopterad? ;)
#12 Hahaha! Ja, den också! 

Jag hade 2 siameser. När de var 4 resp 5år fick de en bror- en main coon. Han fick aldrig vara med. Ngn enstaka ggn ville de höga med honom, han tyckte det var supermysigt, fast allt var på siamesernas villkor. Efter 5år & fortf. ej tajt med de andra flyttade han till sin gudmor. Han fick aldrig "komma in"
#14 Jag har också erfarenhet av att siameser är rasister. Både huskatten och exoten här hemma är utmobbade och blir påhoppade ibland.
Huskatten ligger gärna en decimeter ifrån mamma siames och de fem ungarna. Om de försöker tutta på henne fräser hon ordentligt!

Vilka härliga bilder. :)
Mina balineser ligger på hög ibland. Vittra vill hemskt gärna, men Illyria är lite av en surkärring gentemot andra katter. Ibland går hon med på det men oftast börjar hon både morra, fräsa och hytta med näven. I synnerhet om Illyria ligger nära mig och Vittra försöker komma dit och mysa lite. Knäppkatt. Men ibland går hon självmant och lägger sig med Vittra. Oftast slutar det dock i tjafs.
Så de har inte så stort utbyte av varandra som jag kanske skulle önska. Illyria gillar människor mer.
Men ibland vill tant. Bifogar en gammal bild. Surkärringen Illyria är den brunmaskade. Älskar hennes underbara mungipor. 
Mina birmor är inte intresserade av att ligga i hög med några värmesökande orientaler. Utom vid ett tillfälle när en ny kattpuff skulle invigas, då tyckte Alfons att det var värt lite trängsel. Första och hittills enda gången och här är bildbeviset 
ps, idag har jag inhandlat en värmedyna så att min lilla orientalhög inte ska frysa i vinter. Bortskämda katter , näe vaddå ;-)
#19 Vilket gäddhäng! :) De är för gulliga!

vilken liten sötnos gör allt för att få lite mat;)
Vilka söta och härliga bilder man blir verkligen sugen på en egen hög.
Vår lilla Sessan har försökt i flera år att få en katthög med de två skogisarna som är hennes kompisar i allt annat utom att ligga i hög. När Sessan försöker, fint och försiktigt, bilda en hög så går killarna sin väg. Eftersom jag med bestämdhet tror att hon längtar efter en hög så har vi köpt en Siames till. Han kommer från samma kattteri som Sessan, Djärf's Siameser och han är en blå maskad liten kille. Vi, både matte och Sessan längtar och han kommer inte förrän 8 nov. Men då ska det minsann bli hög hos oss också.

# 21 Jäkla tokunge:)
#23 Kan gissa att Sessan kommer bli överlycklig! 

Å vad kul för Sessan!

tyvärr hade jag ingen kamera nu i morse när jag vaknade och 4 av mina 5 katter låg i en stor ormgrop vid mina fötter, jättehannen Rossi hade alla de andra tre i sin famn :-)

hahah gud så mysigt! :D Önskar mina katter också gjorde så.. men det händer bara ibland :P
Sabina Linder.

Gud så söta dom e!!