Snart spricker jag....
Ja, snart spricker jag av stolthelt och glädje! Jag måste bara få skryta lite över mitt "barnbarn", Lejonhjärtas Rackham den Röde, "Sigge", som i helgen blivit BÄSTA KORTHÅR TOTALT bägge dagarna bara 4 månader gammal!! <3
För er gamla utställare och uppfödare kanske inte det är så stort som för mig men här är det OFANTLIGT stort.
I 18 år har jag längtat efter en siames men av olika anledningar så har det inte gått förren förra året. "Sigge" är från min första siameskull där det blev 4 överlevande ungar. 3 mkt bra och en bra. Dvs en lyckad kombination av mor å far.
Som dessvärre inte går att göra om. Att få vara med om detta är….ja helt otroligt. Jag har champagne i blodet och glädjetårar i ögonen.
Hur gick det då för mina egna katter? Blåsan, Sigges mamma, blev champion på lördagen och på söndagen uttagen till att tävla om bästa korthårshona men slagen. Sigges syster, "Fisen" fick mkt fina bedömningar men då hon pga sitt öga blir bedömnd utom tävlan så blir det bara en slät bedömning. Men vi fick bla höra att det var den bästa i hennes färg denna helgen domaren sett och det är ju strålande.
Lotta, du får fylla i om det är nått jag glömnt som Sigge fick. Allt är så stort just nu så allt går runt. Ville bara dela allt underbart med er som hänt i helgen.
Grattis till Sigge och de övriga vinnarna på utställningen i Värnamo.
För er som inte är insatta i hur IDPs regler fungerar så är bästa Korthår Totalt ofantligt stort!
Sigge vann över ALLA korthåriga katter på utställningen oavsett ras! Det innebär väl minst 60-90 korthår (får räkna i katalogen för att veta exakt). Han blev även på detta vis som sämst 3:a på hela utställningen. Då han var en av tre katter som kämpade om IDPs BIS där BIS = Bästa totalt på hela utställningen.
Måste även Gratulera Boyan (även det Liljekattens katt, uppfödare Line), som blev Bästa ungdjur 6-10 månader och BIV (Bästa ungdjur korthår = Sverak BIS, men mot alla korthåriga katter).
Sen även Zandrino's vars vackra Panessa blev BIR och Bästa hona korthår (Sverak BIS hona).
Det var fler vinster. Men jag var ju inte där. Så säkert flera missade.
Fast hade jag var där, så hade ju Elliot och Ellie vunnit allt ovan…

/Elisa

Ett jätte stort GRATTIS till Sigge,Lotta & Lejonhjärtas
& ett till jätte GRATTIS till Boyan & Lotta (igen) & Line
Sen självklart till alla andra katter också
Oj vilken härlig kisse. Och rött som jag är så svag för dessutom. Stort grattis!
Supergrattis, ni glänste verkligen! 
Jättegrattis, Lejonhjärta, Lotta och Sigge
GRATTIS!
Det var en start på utställningskarriären som hette duga det 
Jammen såklart forstår jeg at du holder på å sprekke av stolthet.Man svever jo i skyene.Masse grattis Lejonhjärta.
Det ble litt av en helg dette Lotta. Så kjempekoselig at det gikk så bra.Utrolig morsomt med Boyan og jeg er så stolt
Tusen takk for forklaring kalindas.Nå ble jeg litt klokere.Dette var jo superbra.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Grattis!

Grattis! 
Stort grattis till vinsten.
Du har verkligen fött upp en jättefin kull!

Tack, tack, tack! <3<3<3
Gråter fortfarande å mina barn skämms för sin lättrörda morsa.
Bra Elisabeth att du kan översätta från IDP till SVERAK, jag vet ju inte skillnaderna då jag alltid varit IDP-are.

Ja, denne Sigge är otroligt söt och charmig. Söndagens domare ville ta med honom hem till sig
GRATTIS till både uppfödare och ägare 
Grattis Sigge & Boyan! 
Grattis till din fina helg, visst är det roligt när allt går bra. det är tillåtet att bli så glad att man gråter en skvätt.

Förstår att du är stolt över din snygga kille, grattis! Vilken raketstart!
Grattis även till Lotta och Barbro med sina katter.
Tack alla!
Ja, du har verkligen lyckats med den kullen Kerstin! Snacka om rivstart på din siamesuppfödning.
Jag är så otroligt glad att det gick så bra för Boyan och Sigge. Detta var ju Sigges första utställning och det var ju spännande att se om domarna tyckte han var lika fin som jag tycker. Och det gjorde de ju.
Jag är så glad att jag fick köpa denna lilla spelevink av dej Kerstin (som just nu ligger på min axel och biter mej i kragen).
Boyan skötte sig alldeles lysande och fick mycket lovord för sina fina längder.
Pappa Obi fick sina första CAP och lyckades även bli domarens bästa på söndagen, men blev utslagen i panelen.
Vi har verkligen haft en toppenhelg! 
Gunnel Hedberg fotograferar ju massor på våra utställningar och hon mailade mej en så bra bild på Sigge som hon tog i lördags. Måste bara visa upp honom.

Så stilig!!
Jättevacker! 
/Elisa

Jädrar vilket vackert barnbarn ja har!!
<3 Fisen ligger i knät å kollar hon me. :-D
Grattis till en jättefin katt 
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Grattis till en snygging
Vilket underbart ansikte!