Kan en hona löpa oavbrutet?
Vad gör jag? Min 2-åriga hona Cinzano har löpt i 2 veckor i sträck nu, hon var en aningen lugnare i nån dag,sen började hon igen och puckot Casper vägrar att para henne!
Ska jag börja med p-piller ett tag och vänta på att Casper accepterar henne eller ska hon få löpa på?
Hon äter bra och så, men det är ju ett evinnerligt skrikande och Casper har börjat att markera revir inomhus:-( Men ändå vill han inte ha henne?
Skulle nog kolla upp så hon inte får livmodersinflammation. Nanna som jag hade löpte väldigt länge. När jag kollade upp henne hos veterinären hade hon livmodersinflammation.
/Elisa

Varför får de livmoderinflammation då pga av löpning?

Blir nyfiken på vad det kan bero på att hanen inte vill para sig med henne? (Nu menar jag inte specifikt i detta fall, utan mer som en generell fråga. Kan katter också ha personkemi? Eller är de bara "driftstyrda"? kom ihåg att jag har noll koll på sånt här, det kanske är en jättedum fråga)

#3 ja jag tycker att det är helskumt.. har ju haft avelshanne förr och visserligen kunde det ta några dygn men han accepterade alltid honan till slut.
Kanske är det så att han ju har sin älskling Juno i närheten och då föredrar henne trots att hon inte löper?
Hanar som till exempel har växt upp med en hona som är äldre kan vägra para henne till en början, det har jag själv varit med om. Särskilt om det är en dominant hona. När dom vuxit in ordentligt i sin hanroll brukar det släppa.
Och person kemi har dom fast jag skulle kanske kalla det något annat, dofter osv. För jag har haft en hane som fullkomligt vägrade para en hona en gång.