Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1053 ggr
Felicula
0

Morning sickness hos katt?

Människor har det, och jag har hört att det finns hos hund. Så nu undrar jag ifall katter som är dräktiga också kan må illa på morgonen? Min hona är förhoppningsvis dräktig (för tidigt att säga än) och i går morse, och även idag har hon kräkts. Men i går kväll var det inget och i dag såhär på dan verkar det inte heller som om hon ska må dåligt. Någon annan som har någon sån erfarenhet?

[lisme]
0

Våre jenter har ikke vært synlig dårlige mens de har vært drektige, men andre katteeiere har fortalt at deres katt har vært det.

MalinL
0

Jo det kan förekomma.

ramithi
0

Ja jeg har hatt et par stykker som har kastet opp om morgenen  når dem har gått drektig. Å det sier dyrlegen min at kan forekomme slik som folk når dem venter små.

Felicula
0

Ja, då kanske det är det då, hoppas å sätt och vis, för då är hon ju dräktig, men jag tycker synd om henne om hon går och mår dåligt förstås.

alltidsiames
0

Jag märkte väl mer att hon inte kunde smälta torrfodret riktigt och kräkte upp det. Blötfoder tog bort problemet.

Felicula
0

Mina får både och, men lördag morgon var det definitivt blötmaten som kom upp i alla fall. Halvsmält Mjau är lite småäckligt tycker jag :P

alltidsiames
0

Men det hör nog till…