Getmjölk i Göteborg
Kan kanske vara av intresse. Har läst om hur bra getmjölk är som kattmjölksersättning, och också till vuxna katter eftersom deras magar tål den (och jag tyckte också den var god).
Var i Saluhallen igår. Hugo Ericsons ostaffär hade enliters förpackningar med färsk getmjölk (DalsSpira mejeri).
Jag frågade vad det kostade. "35 kronor" svarade expediten.
"Då tar jag en liter. Jo, en baguette också, förresten".
Alright. Hon packade in mitt bröd och bad sedan få 67 kronor! Jag trodde jag hört fel. 35 spänn för getmjölken och 32 för brödet. "Ja men det är bakat på äkta durumvete" svarade expediten.
Då tycker jag allt att getmjölken var bra mycket prisvärdare…
För att vara säker på att få mjölken skulle man gärna ringa och beställa, de hade bara några liter stående i kyldisken.
Det står på förpackningen att den är pastöriserad men inte homogiserad. Går bra att frysa utan förändring på tinad mjölk, och bäst är då att tina den långsamt i kylskåp för längsta hållbarhet.
(Jo, Inez och ocicaterna tyckte mycket om mjölken, de också).

Är det lika bra med färsk getmjölk?
Vet en i Lindome( Mölndal) som mjölkar sina getter.
Det är säkert bättre med färsk.
/Elisa
Min son hade komjölksallegi som liten. Han fick välling gjord på getmjölk och det gick bra.
Jag kan ju svänga förbi dig med en 5-litare när jag åker till "landet"? Och du, här nere kostar en stenugnsbakad speciallimpa 75 spänn. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
#4: Lyllo där! Jaaatack! DET är lyx, du pratade om getyoghurt också¨har jag för mig, det låter spännande.
Ikväll ska vi i alla fall mysa till det; askrullad getost, camembert och litet rött. Mums!.
#5 Är det Tommarpsrulle? 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus