Siames iFokus

Siames

Etikettutställning
Läst 858 ggr
Missannas
0

Kat IV special

Ska ställa mina två tjejer på VKs utställning men har aldrig ställt ut då det varit special, hur går det till? Det enda jag vet är att man gör anmälan på plats. Hur många kan man anmäla varje katt till? Brukar det kosta något extra?

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

MalinL
0

Sidoklasserna kostar 20 kronor per klass och man anmäler på plats, på utställningen innan bedömning.

Glad

Rithwa
0

Det beror på hur Vk har bestämt hur det skall gå till och vad som ingår i specialen. Det brukar inte kosta att vara med i specialen.

När Artica hade sin kat IV special, var alla kat IV katter med ingen  speciell anmälan för specialen i de olika klasserna. Domaren tittade igenom och bedömde alla katter utan att säga något till utställarna och före panelen så fick alla ägare till sina katter gå fram och där  tog han ut, bästa pälskvalité, bästa huvud, bästa kat IV totalt, bästa mönster, bästa blå & gröna ögon, bästa kropp se Artica . Det var ett bra upplägg tycker jag.

Missannas
0

Tack! Glad Hittade även info på siames och orientalgruppens hemsida så nu har jag lite mer koll.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus