Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 2432 ggr
Liljekatten
0

Han är MIN! (snart iaf) =)

Måste berätta att jag snart ska bli ägd av en söt liten röding.Glad

Han heter Lejonhjärtas Rackham den Röde och det är Kerstin E Lundqvist som är uppfödare till honom. Mamma heter Cati Hautes Jam Blue Moon och pappa är min Obi, CH. S*Sandvretens Obelix.

Visst är han underbart söt! Kyss

Så söta hundvalpsöron. Glad

Sömning…Zzzzz…..

Jag får vänta en hel lååång månad innan jag får hem honom. Suck….

Tusen tack Kerstin för att jag får köpa honom!

Zandrinos
0

GRATTIS till en jättefin killeGlad

Himmeltinden
0

Grattis… han er jo bare helt nydelig Kyss

Liljekatten
0

Tack! Glad

Nån här som kan tala om hur man ser ifall han är röd eller rödtabby?

Har ingen erfarenhet alls av röda. Skäms

Helenaf76
0

GRATTIS!!! Han är underbar!!! Kyss

kalindas
0

Tror du han skulle vara sugen på att dejta en liten svartvit tjej med attityd i framtiden?

/Elisa

Beige
0

GRATTIS!

Vilken ljuvlig liten röding Kyss

Var det honom och hans vackra tabbybror som vi fick se på bild efter din kattungesafari?

tuska
0

Grattis !   Det va en riktig goding.

tabby ? kolla svansens undersida där tycker jag det syns tydligt om det blir en tabby

Attacks
0

Han var jo bare skjønn da Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Liljekatten
0

#5 Kanske liiite tidigt med äktenskapsförmedling ännu, men man vet ju aldrig. Flört Skulle ju bli lite kul färger där.

#6 Visst var det dom!Glad

#7 Vad ska jag titta efter? Svårt att se skillnader eftersom solida röda också har så mycket spöktecken.

kalindas
0

Man ska börja tidigt vet du. Så bebisarna inte har nåt val i vuxen ålder..Flört

Ang. tabby så gissar jag på att undersidan av svansen är vit på en tabby och röd på en solid.

/Elisa

tuska
0

På mina tabbysar såg jag tydligt ränderna på svansens undersida

Nonimonos
0

grattis till en fining.
Det är lite svårare om inte rätt mycket svårare att se huruvida det är tabby på dom röda och creme än andra färger.
Men jag tycker han ser tabby ut…

Nilla
0

Grattis! Så ni väntar bebis…ooooh, han är jättefin! Tungan uteGlad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MijmuPix
0

Å vad roligt, grattis! Han är supersöt! Glad

SacredSouls
0

Kyss Grattis Lotta.Han er bare totalt underbar!

For en lekker gubbe Boyan får etterhvert Tungan ute også får du padderKyss

Jeg har jo bare hatt solid men de har jo gjerne en litt tydeligere solid maske rett over nesen. Tidligere også innbiller jeg meg.

På bildene tror jeg mest på tabby. Men rødt kan jo være vanskelig å fange på et bilde også.

Uansett en superskjønn! kar og masse grattis.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Lejonhjarta
0

E partisk men…..Han e en goding både till sett å utseende. Kyss Alla 4 har ett ljuvligt temperament. Men m en sån far å en sån mor vad kan det annat bli. Flört

Ska kolla svansens undersida m andra ord. E ju hög dax att skicka in om stamtavlorna men har tvekat då jag inte vet hans färg ordentligt.

ramithi
0

Gratulerer så mye med en skjønn liten gutt. Ser nesten ut som creme her på min skjerm, tabby tror jeg ikke at han er.

Uriel
0

Mmmmmm en till godbit så GRATTISSkrattande

Rokkur
0

KyssHan var ju hur söt som helst!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Liljekatten
0

#17 Håller med om han kan se creme ut på bilderna, men det är han inte. Han har en ganska varm röd färg på öronen och svansen. Skulle det ändå visa sig att han är creme så skulle jag inte bli ledsen för det heller. Glad

alltidsiames
0

Grattis till ännu en guldklimp med stora öron och mycket personlighet! Han ser otroligt gosig ut och det är så fint med rödhåriga pojkar.  Kyss

Siameshona
0

Så söt!!!Kyss

Juliette-
0

han är underbar

cerwinvegas
0

Grattis till er…gud vad han är söt Kyss

kattguld
0

Helt ljuvlig grabb. Stort grattis till honom!Kyss

hecajon
0

Grattis till nya killen, sååå söt och finKyss

Nebukadnesar
0

Gratulere, en nydelig gutt, med en nydelig fargeKyss

Nebukadnesar
0

Gratulere, en nydelig gutt, med en nydelig fargeKyss

Liljekatten
0

Tack alla! Glad Det ska bli så spännande att få hem honom. Om han bara är hälften så go som sin far så räcker det. Mamma Blåsan är ju också en riktigt härlig katt så han har goda förutsättningar.

Bokskogens
0

Grattis till denna underbara bebis! Kyss

alltidsiames
0

Hans namn är också riktigt coolt!Kyss

Liljekatten
0

#31 Visst är det. Tyvärr är det ju inte lätt med namn som börjar med R när man är smålänning så jag får nog hitta på nåt annat bra smeknamn på honom. Skrattande

Juliette-
0

#32 Klart han ska heta Rackarn.. dags att börja träna du har lite tid på dig Skrattande

Lejonhjarta
0

#32 Hade samma R som dig förr Lotta. Man får lära om lite.Flört

Liljekatten
0

#33 & 34 Nähä ni, min småländska ger jag inte upp.Skrattande Jag tycker det är skitfränt med dialekter.

Jag tror han får heta Sigge i stället. R-fritt och bra.Tungan ute

[hakkapelitta]
0

Grattis grattis!

alltidsiames
0

Sigge är bra! Det tror jag kan passa hans personlighet. Vi kommer och parar till sommaren om jag kan övertala Carolina om färgen.

Lejonhjarta
0

#35 Behöver inte byta dialekt, bara lära dig säga R.Skrattande Ja byter dialekt när ja behöver men hade som barn göteborska m småländsk/skånskt R. Jobbat bort d och lagt till olika dialekter som ja behöver.

kalindas
0

Du får göra som Dagotto (inte katten utan karaktären) som säger J istället för R.

Lejonhjäjtas Jackham den Jöde Flört

Kan inte säga R jag heller. Blandningen småländs/halländsk mamma och Görteborgsk pappa har satt sina spår.
Sen att de "enligt sig själva" riksvensktalande hallänningarna, tyckte att jag som 6åring inte pratade svenska. Har väl satt sina spår..Flört

Därför kallar jag Ellionora för Ellie. Istället för den andra fina förkortningen Nora.

/Elisa

alltidsiames
0

Hahahaha, ni äj ju föj joliga.Skrattande

Liljekatten
0

#37 Ja, det vore ju kul ifall vi kan hålla honom lite till avel. Du får komma hit och ta med Carolina så kommer han nog att charma henne. Flört

#38 Haha, det verkar praktiskt. Skrattande

#39 Nej du, Dag-Otto säger inte J istället för R. Han tappar R:et helt. Alltså Lejonhjätas Ackham den Öde. Skrattande 

#40 SkrattandeTo de!

alltidsiames
0

Rackham Kyssden söde tycker jag på skånska

Attacks
0

Håper det kommer snart nye bilder på han.Kyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Det stämmer ja! Hade för mej att han sa J.
Hörde att Jojje gjort en cd där DagOtto sjunger kända visor…Flört

/Elisa

Lillatassen
0

Åh vilken läckerbit! :)

Liljekatten
0

#44 Hahaha, den måste man ju ha! Skrattande Eller inte….

Lejonhjarta
0

Fler bilder kommer så fort hans nuvarande jädra matte stängslat klart hästakräkens hage. Flört

#42 Skåne versionen var bra tycker ja.Skrattande

Nizeli
0

Ååååå for en nydelig gutt,gratulere så mye.Kyss

Liljekatten
0

#47 Skynda dej för tusan! Skrattande

#48 Tack! Glad

Lejonhjarta
0

#49 Sorry kom ett besök på akuten ivägen idag. Kommer…..

kalindas
0

Vad gjorde du på akuten?

/Elisa

Lejonhjarta
0

Elin "hoppade av " sin häst lite tidigare än det var planerat och landade i gräset på ryggen. Säkerhetsvästens kant gav henne en kyss över ryggradens område så jag ville bara kolla så det inte blev nått. Allt lugnt å nu e hon i skolan igen lite justerad bara. :-) Men sitta på akuten en halv dag e ju så himla träligt. Dessutom strejkade vår bil när vi skulle åka så en kompis fick köra hit sin bil för utlåning. Nu ska den nog funka igen. ;-) hoppas ja.

Lejonhjarta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte alls lika bra kamera som Lottas men lite bilder blev d. Han är väldigt intresserad av siames.ifocus.seSkrattande

Ninja
0

#53 Ser ut som att han skrivit ett långt inlägg också. Flört

Underbart söt liten grabb!

Beige
0

Jättefin kille Kyss

Man kan möjligtvis inte få se lite bilder på hela kullen Flört

Lejonhjarta
0

Fortsätter.

Lejonhjarta
0

Varsågod. Inte d bästa men dom är stilla därFlört

Liljekatten
0

Där är han ju! Min lille plutt.Pussa honom massor från mej!Kyss

Liljekatten
0

Måste bara lägga in en liten förstoring på gullgubben. Kyss Smack!

kalindas
0

Superfin!Kyss

/Elisa

MijmuPix
0

# 59: Ååå vilken liten filur! Han är sååå fin! Skrattande

alltidsiames
0

Vilka paraboler…du kommer att kunna få in massor av nya TV-kanaler!Flört

Rithwa
0

vilken söt liten kille visst är dom bara underbara våra kat IV katter

nintendo
0

Han är verkligen söt!

Lejonhjarta
0

#62 Så som Lotta bor så behövs d!Flört

Liljekatten
0

#62 Japp, det är det vi räknar med.Flört

#65 Hm, tror nog att du kastar sten i glashus nu. Om det gäller det så borde du nog behålla både honom och brorsan.Skrattande

Lejonhjarta
0

#66 Har inte tid att titta på TV alls så mkt som vi har att göra m alla våra djur. Tungan ute Varför tror du bägge e till salu?? Flört Vi har inte tid att nyttja parabolerna.

Uriel
0

Det är något speciellt med de där röda siamesgrabbarna måste jag säga!Flört

alltidsiames
0

Vad sa förresten Jörgen om den nya lilla rödinggodingen?

Lejonhjarta
0

#69 Han kan ju inte precis klaga när ett barnbarn vill flytta hem till dom?!Flört

Liljekatten
0

#68 Håller med! Glad

#69 Han sa inte så mycket när jag kom hem och meddelade honom att det antagligen kommer flytta hem en lite röding till oss. Jag tror nog att han var förberedd på detta när jag gav mej av på min kattungesafari.Flört Fast han undrar väl lite varför vi ska köpa en hane när vi själva har fem till salu…..Skrattande 

#70 Precis! Barnbarnen kan man inte neka. Tungan ute

alltidsiames
0

Vilken bra man han är! Han förstår vad som är viktigt här i livet.Glad

Lejonhjarta
0

#72 Mkt trevlig modell!Flört

SacredSouls
0

Kyss Han er så søt Lotta.

(Haha ja nå mener jeg katten og ikke gubben.men han er veldig søt han også så du var heldig med de Skrattande)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
0

Underbar kille! Det är nog bäst att ni kommer hit innan ni hämtar godingen, annars kanske jag nappar honom och ni kommer hem utan katt FlörtTungan ute

Felicula
0

Åh, röda som är så fint! Har en själv och det är underbart vilken fin färg det är.

Liljekatten
0

#76 Ja, jag håller verkligen med dej. Sigge (som han nu heter) är min första röda och jag älskar hans färg. Den röda färgen kommer mer och mer och han är så läcker med sin randiga svans. Har gillar röda och creme länge, men inte hittat nån katt som fastnat hos mej, men Sigge gjorde verkligen det och han är underbar i sitt sätt också. Glad

Suncats
0

Sigge är underbart söt. Grattis till en goding.Kyss Det är så underbart när man har bestämt sig för en ny liten och längtan blir stor innan de kommer hem. Tur att Siames i fokus finns så man kan får visa bilder och berätta den stora nyheten.

Helenaf76
0

Nu är det dags för lite fler kort på rödtotten! Skrattande 

Vill se bilder av hans underbara svans också. Tungan ute

Lejonhjarta
0

Håller me ovan skrivande. Flört

Liljekatten
0

#79 & #80 Nu kan ni gå in på tråden Sigge och gänget och kolla in honom om ni vill. Flört

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.