Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 1563 ggr
kattguld
2009-10-05 10:27
0

Mångalen?

Eller har vår bicolortjej Hoffens Inez bara ett sjukt sinne för humor?

Vaknade i natt av att Inez stökade runt i sängen. Gläntade på täcket, för att hon skulle kunna krypa in under lakanen, som hon brukar. Men nejdå, hon höll på och stökade med något på sängen. Jag sträckte mig efter den förmodade kattleksaken. Och fick något kallt och lite slemmigt i handen…

Ut i badrummet, ljuset på; en daggmask. Blä!

Upp med fönstret, ut med masken, tvätta händerna och i säng igen.

Snart stökar Inez runt i sängen igen. Denna gång en halv daggmask (var resten av masken var vill jag inte veta).

Same procedure: fönstret, handtvätt och tillbaks i sängen.

Bara få minutrar senare levererar Inez något STORT mörkt, som vrider sig häftigt ovanpå de vita pålakanen.

"En orm!" hinner jag tänka, samtidigt som jag i en enda smidig flytande rörelse skuttar upp ur sängen och tänder sänglampan, vilket - äntligen - väcker käre maken i andra halvan av dubbelsängen.

Nej, det var ingen orm, men en av de största, fetaste daggmaskar jag nånsin sett.

Och brevid den sitter Inez och tittar förnöjt: "Titta Matte! DEN HÄR måste du väl gilla ändå? Den största och finaste jag kunde hitta!?"

Efter handtvätten gick jag ner och stängde till källardörren ordentligt. Via källaren går nämligen kattluckan som vetter ut till vår kombinerade uteplats och kattrastgård….

kalindas
2009-10-05 10:47
0

Hon ville ju bara ge er en fin present ju! Flört

/Elisa

Siameshona
2009-10-05 11:26
0

Självklart. Det var det finaste hon hittade att ge sin älskade matte:)

Men huga va äckligt. Du får lite försiktigt hinta om ngt annat du vill haGlad

kattguld
2009-10-05 11:45
0

Hrm. Jo, jag borde kanske vara tacksam för presentenFlört

Men så typiskt Inez ändå: hennes envetenhet när hon absolut vill pracka på mig maskarna. Den sista var faktiskt ett riktigt praktexemplar…

Berättade för yngste tonårssonen i morse, vid frukostbordet, om Inez nattliga bravader. Grabben går mediaprogrammet, första året i Alströmergymnasiet. Har blivit mycket om fotande just nu. Han suckade och sa: "Vilken superbild det hade blivit, om man fått fota henne när hon kom med den där jättemasken stickande ut ur munnen!"…

Lejonhjarta
2009-10-05 11:46
0

Kompisens katt lägger döda möss å fåglar i hennes säng. Har börjat efter hon fick sin 1:a kull. Tack o lov lägger mina sina fångster på mattan i biblioteket.

Tozzi
2009-10-05 14:46
0

Hugaligen!!! Mask hade jag sannerligen inte velat ha i sängen! Mina går i koppel ute så det blir aldrig några överraskningar här! Men kompisens styvfar upptäckte en morgon att han hade legat och sovit gott på en död mus. Han hade skällt på katterna tidigare under natten för att dom förde sånt liv under hans täcke. Och det var väl när musen fortfarande var vid liv och dom lekte med den!

BaraLisa
2009-10-05 17:50
0

Knäpp-unge! :)

Min kompis har två katter. Den äldsta fångar möss och fåglar som hon av någon anledning lägger under bilen. Den lille kattkillen springer sen och hämtar dem in i huset och vill visa "vad han minsann fångat!". ;)

Med vänliga hälsningar Lisa

Ninja
2009-10-05 17:58
0

Under min uppväxt hade vi katter som brukade fånga åkersorkar och lägga på verandan. De åt allt, förutom tarmarna. Hade man inte huvudet på skaft hände det att man trampade mitt i.. jättekul, speciellt när man älskar att gå barfota. Skrikandes

Den ena katten var en fena på att fånga fåglar, utan att skada dom. Tog med dom in i huset och släppte som.. sen var det bara att försöka få ut fågelstackarn. Inte så lätt om katten släppte fågeln i ett rum där man inte kan öppna fönstren. Obestämd

Siameshona
2009-10-05 18:01
0

Min chefs katt tar in allt. Då bla. snokar. Fi fasen. jag med ormfobi hade bokstavligen dött!! Även om det är en snok, är det för mig en orm!!!

alltidsiames
2009-10-05 18:44
0

Själv har jag bara pälsmöss i sängen, fördelen med att ha innekatt   :)

Beige
2009-10-05 20:44
0

Jösses vad jag skrattade åt din mångalna tjej Skrattande

Vilka "fina"gåvor du fick. Själv hade jag nog fått hjärtsnörp när hon kom med den sista masken i storlek X Large.

Jag ska nog inte klaga på att jag ibland vaknar med en nybadad piprensarspindel under täcket.

ps, jag tycker att det är dags att visa lite nya bilder på Inez.

kattguld
2009-10-06 00:19
0

#10: Jo, det är det nog. Ska titta bland dem.

SacredSouls
2009-10-06 00:23
0

SkrattandeSkrattande Haha. Herlige gaver du fikk i natt.

Er det ikke sånn at i løpet av livet så svelger man rundt 50 edderkopper/spindlar mens man sover. Jeg mener jeg har lest det et sted Tungan ute

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus