Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 1511 ggr
Attacks
0

Min nye stue

Jeg har lenge hatt lyst å pusse opp her hjemme. Så klart burde vegger og tak også fått en makover,men det får en ta senere.

Mest nødvendig syns jeg  var å få pene lettstelte gulv,og ut med de gamle vegg til vegg teppene som har vært i hus her i ørten av år.

Vi legger i penger i en ny tv også,en som skal stå på veggen.Den andre er pytteliten og en jeg har hatt siden jeg gikk på vidergående.

Og en ny peis kommer.Den andre gav ikke lenger optimal varme,når det blir som kaldest ute.

Alt dette er jo invisteringerGlad

Gulvet er såkalt B-kvalitet.Det betyr der kan være en del småfeil på det,så mye av det slett ikke kan brukes. Snekkerene tror ikke mitt parti  var feilvare,for dem trengte bare å ta vekk 2 plater. Så der hadde jeg kjempeflaks.

Vi har avtale om at  vi kan levere tilbake alt uåpnet vi ikke bruker.Sitter her med 20-30 kvadrat, 14 pakker med gulv igjen. Jeg leker meg litt med tanken om at vi også legger pene gulv på rommet til Nicholas,og om der blir mere igjen,så kanskje mitt soverom også Glad

Jeg er ihvertfall superfornøyd. Det er verre med kattene hehe.Dem liker sine nye stuer og gang og gangloft. Men Major og Rufus måtte pent være i kjelleren/kattegården i hele 2 dager. Dem er slett ikke redd snekkerenes bråk. Kanskje dem mente dem kunne hjelpe?  Fashion og bebiser har tilbrakt 2 dager på gjesterommet og er nå veldig glade for de bråkete gjestene ikke kommer tilbake.

Sånn så det altså ut før vi pusset opp.Da hadde jeg fått ut teppene :

6451_131236692744_711767744_2397919.jpg picture by attacks_2007

Og med nytt gulv,nye gardiner og kuskinn i lillestua,ser det nå sånn ut .

001-2.jpg picture by attacks_2007

002-2.jpg picture by attacks_2007

003-1.jpg picture by attacks_2007

004-1.jpg picture by attacks_2007

005-2.jpg picture by attacks_2007

006-1.jpg picture by attacks_2007

Bilder og stativer er ikke på plass alt av enda.

Nå skal jeg straks ut på jobben å hente den nye radiator ovnen også,så skal kattesengen festes på denne. Det blir julegaven til kattene i år:))

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

AngelsCo
0

Så fint det blev!

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

[hakkapelitta]
0

Visst är det en speciell känsla när man gjort om väldigt mycket på en gång hemma? Det är nästan lite som att leva i en IKEA-katalog eller något Skrattande

Tjusigt blev det iaf Skrattande

Attacks
0

Takk:))

Jo,gjett om det er hærlig. Og så skal det rett og slett bli gøy å gjøre helgerent.Skrattande

Ingenting av dette er handlet på Ikea hehe.

Kombinert norske Bohus av enkelte ting for ca 10 år siden + gamle møbler jeg har arvet fra fars tante og farmor. Mye bedre enn IkeaTungan ute

Men skulle ønske  vi hadde en Ikea butikk i nærheten,da hadde jeg shoppet viltCool Vi får en på Sørlandet etterhvert.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[hakkapelitta]
0

Nej, men du vet den känslan av att gå in i en sån "IKEA-visningsrum" som finns i varuhuset Flört

Jag är så inbiten IKEA-fanatiker att jag faktiskt SER att inget är IKEA, haha Cool

Attacks
0

SkämsSkämsSkäms

Sånn går det med søvnmangel for et stakkars B menneske som har hatt bråkete snekkere her fra tidlig morgen Skrattande Misforståelser er morsomme av og til hehehe.

Jeg liker godt Ikea,men ikke møblerog andre større ting jeg blir usikker på kvaliteten av. Pynteting,tepper og dill-dall er gøy derifra.

Katteleken,den sorte er faktisk også fra Bohus.

I love Bohus Skrattande

Lejonhjarta
0

Gud va tjusigt d blev!!KyssSkrattande

alltidsiames
0

Det är härligt med make-overs!

MijmuPix
0

Så fint det blev! Skrattande

alltidsiames
0

Vad betyder "vidergående"?

oscarsine
0

Sier som Jenny, akkurat som å titte rundt i et møbelhus;-))) Utrolig lekkert ble det, flott gulv, lekre gardiner og en deilig kuskinn, det er jeg veldig misunnelig påTungan ute

Siameshona
0

Va fint. Kul med en helrenovering. Schysst kossa på golvet!!

kalindas
0

Jättefint!

/Elisa

SacredSouls
0

Superfint ble det. jeg er så misunnelig. Og det mørke gulvet var rålekkert!!

Ja det kuskinnet likte jeg også veldig godt.

Har du skinnsofa Veena? Hvordan funker det til katter?

Jeg har så lyst på det. De har en butikk som selger en del brukte møbler like ved oss (ny sofa med hannkatt som liker å tisse litt innimellom gidder jeg ikke investere i  Tungan ute) Så da hadde jeg så lyst til å kjøpe meg en brukt sort skinnsofa som jeg kunne bytte ut etter et par år.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Takk takk alle sammen Skrattande

Vidergående skole,er skolen som er valgfri å søke seg inn på etter ungdomsskolen/grunnskolen som i Norge er nå 10 år. Vet ikke hva det heter i Sverige.

Ja,vi er kjempefornøyde vi også. Tror du og jeg har veldig lik smak i så mangt :)

Jeg ville ikke valgt ekte skinn,og heller ikke stramt skinn. Det riper fort.Min sofa er en sånn myk slappis sofa,og helt hærlig.Så klart er der riper i den også,men man ser det knapt pga modellen. Hadde en valgt en type sofa med stramt skinn,så ser en jo merker med en gang. + det kan ikke være mye koselig å virkelig slappe av i.

Min sofa fikk jeg på salg på hehe,Bohus for hmm 8 år siden. Da kostet den 10tusen kr,så det er jo egentlig ingen billig sofa. Jeg valgte skinn da,ikke pga kattene,men pga Nicholas fikk spy syken og kastet opp i tøysofaen.Det var ihvertfall ikke noe kult. Den ble vasket etter alle kunstens regler,og vi fikk vekk både lukt og flekker. Måtte ha teppe eller laken i sofaen så den ikke ble spist opp av kattehår. Nå er der teppe i sofaen fordi kattene syns det er koselig.  Så den sofaen ble solgt til noen som skulle ha ferdig møbelert hybel i Kristiansand. Den så nesten ny ut etter den grundige vasken Skrattande

Når det gjelder tissing,så har jeg ikke hatt en eneste en som har markert i sofaen min. Jeg vet ikke om det bare er mine som ikke syns det virker behagelig å markere på skinn/sky? De få gangene der har skjedd markering på mine hannkatter har det vært på steder som er enkle å gjøre rent. Tenk det du,etter nesten 10 år med vegg til vegg tepper.

Major går nå i badekaret å sikter så godt han kan i sluket, de få ganger markeringen melder sitt behov. Tungan ute

Du kan jo prøve med en brukt sofa først å se.Og går det greit kan du invistere i noe nytt senere. Man kan finne masse kult også brukt. Jeg kommer til å gråte noen tapre tårer den dagen sofaen min må ta kvelden. Sover jo like gjerne der som i sengen min,fordi den er så god:))

Du får komme her å prøvesitte sofaen Flört

kattkompaniets
0

Jättefint, vet hur du känner. vi gjorde om vårt kök och badrum för snart 2 år sendan och det är fortfarnade en sån härlig känsla

Helenaf76
0

Tjusigt!!!!!

alltidsiames
0

Aha, vidergående måste betyda gymnasiet på svenska. Tack! Jag gillar att lära mig nya saker.

kattguld
0

Mycket snyggt, blev nästan lite sakral stämning över det hela. Det där bordet/kistan, det hade jag gärna velat ha.

#13: Vi skaffade - efter lång tvekan - vår första skinnsoffa i vintras. Har fungerat jättebra, inget kloande alls (vilket det däremot var på den gamla textilsoffan). Det släta skinnet är väl helt enkelt inte lockande att klösa på. Faktiskt inte heller några repor efter kattrace!

Attacks
0

La dere merke til lampen min? Jeg har døpt den til JennySkrattande Altså etter Cupcakes-Jenny.

SacredSouls
0

#18 Jeg har samme bord Tungan ute 

#19 Kjempestilig lampe.Den passet til å hete Jenny.Hva skal du kalle opp etter meg da? Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

Ha ha ha!! Mönster? Vadå? Jag? Nääää? Oskyldig

Attacks
0

#20 Skal si i fra med en gang jeg får noe som bare er helt deg hehe. Klart vi må ha et eller annet Line også,men vet ikke hva enda.

#21 Du er vel så smigret nå,det er jo en ære å få navnet sitt på en lampe Tungan ute