Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 1244 ggr
Lejonhjarta
0

Färgbyte på "Fisen"

Min brunmakade "Lillfis" har konventerat till skölpadda. Har på nått vis varit för närgången när jag färgade mitt hår. Nu är hon lila på skallen.Rynkar på näsan

Hoppas d går bort till hon ska med på utställning. Skäms

Siameshona
0

Har du inget kort på din lilla rebell då??

alltidsiames
0

Har du lila hår? Det var coolt!

Liljekatten
0

Alla dina kattungar konverterar till sköldpaddor verkar det som. Skrattande

Så här såg rödtabbymaskade Sigge (Rackham) ut när han hjälpt Kerstin att sota kaminen.

Attacks
0

Hihi, jeg har også hatt en farge endret kattunge en gang.

Jeg vet dessverre ikke med hårfarge,det må kanskje slites vekk?

Men med sot så går det vekk i grønnsåpe.Et tips jeg tok vel i mot da katten som hadde studert vedovnen min på nært hold aldri ble ren etter flere shampo vasker i badekaret.Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Lejonhjarta
0

#2 Nja lila e d inte, mer obergin. Är ju rödhårig å för att färg ska synas i mitt hår måste det vara starka färger men Fisen är ju vit på huvudet så d syntes mer på henne.Förvånad

Ja som inte ens e för tjust i paddor å så har jag en och dom andra konventerar. Suck!Flört

#1 Syntes inte på kortet men allt syns ju mer om man ska visa upp "eländet" för domare. Men ska ju bara hålla 8-8 tvättar så ja får väl säga till hennes morsa att tvätta henne mkt just där så har vi fixat dom 6-8 tvättarna.

#3 Konstigt nog var det bara Sigge/Rackisen som gillade å hjälpa till att sota. Men även att stryka sig mot vårt falurödahus så ibland var han mer röd än han skulle.

Sålt en långhårig skölpaddsfärgad unge en gång spm åxå varit med om en färgtvätt, syntes ännu mer i hennes långhåriga päls. Visste inte ens om att Fisen var i närheten. Borde ju förstått det.Flört

Liljekatten
0

#4 Tack för tipset. GladHan hade fortfarande lite sot kvar när jag hämtade honom och han fick bada med två schamponeringar och det fanns fortfarande sot kvar. Nästa gång (om han ska hjälpa till att sota fler gånger) så ska jag testa grönsåpa.

#5 Vi får hoppas att det hinner försvinna på Lillfisen till utställningen. Annars får hon väl ställas i en egen färggrupp. Flört

kattkompaniets
0

Grönsåpa kanske är bra på vit smutsbenägen hund också. Hunden har mycket stor förkärlek och benägenhet att smutsa ner sig på alla möjliga sätt. Antingen gillar hon att vara smutsig eller så tycker hon det är kul att duscha