Chockad katt och matte.
Detta hände alldeles nyss;
Jag sitter framför datorn och ser Gucci under tvättställningen. Han sitter konstigt och jag reser mig direkt för att se efter vad som har hänt. Har han fastnat i snöret till mina arbetsbyxor som hänger på torkställningen?
När jag kommer fram, vet jag inte vad jag ska tro. Gucci låter konstigt och jag drar ner arbetsbyxorna på golvet. Det är skum belysning i vardagrummet. Just då tror jag, att han har ätit upp och svalt snöret på byxorna. Jag är beredd att dra upp det. Men så ser jag att det är en bra bit mellan byxorna och Gucci. Jag hör honom snörvla.
Herregud, då förstår jag vad som har hänt…han sitter fast med en klo inne i näsan!!!
Jag visste inte vad jag skulle göra! Han var i ett paniktillstånd. Slet och drog!
Min Ocicat Zelda kom plötsligt som en furie från ingenstans och gav sig på "konstiga Gucci". Gucci sleeeet sig loss och jagades av Zelda genom lägenheten. Jag efter. Fick tag i Zelda och slängde in henne i mitt sovrum.
Nu är vi chockade här hemma, både Gucci och jag. Han verkar vara oskadd, inget blod. Tror att han satt fast med klon i näsväggen… 

Så otäckt! Sist var det Zelda som hade fastnat INNE I SITT ÖRA med en klo.
Råd till er alla: Slarva inte med kloklippningen! Den yttersta spetsen måste ständigt vara trubbig och inte vass. Det kan annars gå riktigt illa.
Vad hade jag gjort om inte Zelda hade kommit och fått Gucci att slita sig loss? Det var stört omöjligt att få tag i Gucci som befann sig i fullständig panik, ihopbuntad med tassen i näsan. Usch och fy…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Huff for et sjokk det måtte være! Men godt at det kun ble et sjokk….
Ska klippa imorgon, hu så läskigt.
Hur lyckas dina katter med alla dessa konstiga saker? 
Inte roligt för katten så klart, men de måste vara hejjare på att pilla sig på de konstigaste ställen..
Ska ta en genomgång på klorna här i dagarna. Brukar klippa då jag har dem i knäät. Men Spidde är svår och med hans storlek kan det gå väldigt illa om han fastnar. 
Lyckades klippa 3 tassar för några dagar sedan. Men måste lura till mig den sista baktassen någon dag.
/Elisa
#3 Ja, det är helt ofattbart! Har aldrig ens hört talas om att sånt här kan hända. Gucci och Isaac är svårklippta. De får panik och rivstartar ur knät. Det gäller att ha jeans och långärmat på sig.
Jag får göra som du, ta en tass då och då. Gucci är rädd och Isaac har humör. Det räcker att jag visar saxen, så är Gucci som uppslukad av jorden. 

Hua så otäckt! Vilken tur att Zelda fixade till det. 

Du får lära han att inte peta näsan. Usch!
Skämt åsido- huga. Tur det gick bra. men aldrig har jag då hört att ngt sånt kan hända!! Här klipper vi naglarna varannan vec, fast den andra vec tar jag en genomgång, kan hända att bara en klo är lång- då ryker den. Otto sitter som ett tänt ljus, pacino krånglar lite med baktassarna, men jag måtte ha tur med 2 så duktiga killar!

Men vet inte om man ska skratta eller förfäras. Förvånad blir man i alla fall vad de kan hitta på de här katterna. Känner att mina nog är mycket lugna, ordningsamma och lätta att ha att göra med ändå.
Klipper klorna varje vecka eftersom de tycker om att klättra på mig och sambon, så vi skulle vara sönderriva annars.
Tack för att du delade med dig av din berättelse.

Mina går ute så det skulle inte funka å klippa deras klor. Bara hoppas dom ger 17 i att peta näsan.

Skönt att det slutade lyckligt.
Här är det bara husses katt, som krånglar när man klipper klorna. Elcan går bra bara man hinner ta honom innan han ser klotången
Ger mig 17 på att det var ocicaten Zelda som skyfflade upp hans tass i nosen…. 
Himla tur det gick bra i alla fall.

Vilken grej
, tur att det gick bra för Gucci!
Oj så mye merkelig dine katter finner på Nilla.Du må si til Gucci at det er faktisk ikke særlig sexy å pelle nese.
Godt at alt gikk bra 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jag klipper också klorna varannan vecka, så det är inte så att mina katter har jättelånga klor! Sånt här kan hända ändå.
Ja, det låter ju helt otroligt. Att sitta fast i sin egen näsa…oooooh! 
Stackars Gucci, så tokigt det kan bli!
Förstår att han blev rädd.
Råkade ut för nåt liknande här hemma idag. Hade kokt grishjärta till småkatterna och de är så galna i det så de morrar åt varann och slår med tassarna om någon annan kommer för nära. Helt plötsligt hör jag nåt lustigt ljud och vänder mej om och då ser jag att en av kattungarna lappat till en annan och fastnat med klon precis över ögat på honom, i skinnet. Han satt blixtestill för det gjorde naturligtvis ont. Fick loss klon lite kvickt och sen fortsatte de båda att äta (och morra). Det får bli varsin skål nästa gång och det verkar som att det är dax att klippa de små klorna vilket inte är lätt när de aldrig är still. Man är ju evigt tacksam att klon inte tog i ögat. Hua!
Vad de kan hitta på, våra små pälsklingar!
Huga, så läskigt! Stackars Gucci
Vilken tur att det gick bra och att du kunde hjälpa honom så kvickt 
Låter litet som ur ett tv-program där man ska gissa om händelsen är sann eller falsk. Först fastnar en av katterna med tassen i örat och efter ett tag fastnar en annan av katterna med tassen i nosen!
Tur i alla fall att det gick bra. Det jobbiga är när de får panik och man inte kommer åt att hjälpa dem. Och visst kan det hända fastän de inte har långa klor. Jag tror att en del, både katter och människor, är lagda för att råka ut för konstiga händelser.
Jeg kan ikke annet enn å smile for meg selv når jeg ser svarene nedover her 
Det er nå enda bra det har gått bra begge gangene med de "klåfingrede" kattene 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Men gud, vilken h'ndelse! Förstår att det blev panik.
Men… Hur 17 lyckades han få in klon så att den kunde fastna?
#18 Gucci svarar tyvärr inte när jag frågar honom. Jag har ingen aning. 
Men han har nog varit chockad, för han har kräkts och hulkat i två dagar. Han har inte ens velat ha sin morgonfil…
Idag verkar han iaf vara glad igen och spinner som en liten symaskin.

Han fick kanske in något som var äckligt i näsan. Skulle peta ut det och fastnar. Med massa äckel i näsan kan man ju inte äta ordentligt för allt luktar ju äckel. Nu får du ta å peta näsan på stackaren regelbundet så han slipper ha äckel i näsan.
Dessa KAT.4-katter kräver betydligt mkt mer av oss som tjänstefolk än vad ja kunne ana innan inskaffandet.